eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyopony na lod
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2013-03-20 07:12:43
    Temat: opony na lod
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>


    http://moto.onet.pl/13924355,0,4,filmy.html?node=28

    "Producent opon Nokian Tyres ustanowił nowy rekord prędkości samochodu na
    lodzie. Model Audi RS6 rozpędzono do 335 km/h."

    opony z kolcami, wiec w zasadzie poza zainteresowaniem, ale sie zastanawiam
    nad istota takiego rekordu:

    -predkosc potezna, opor powietrza tez, przyczepnosc opon duza musi byc,

    -kierowca musi miec umiejetnosci, czy kazdy glupi potrafi wcisnac gaz ?
    Jak uczy doswiadczenie - troche lodu na prostej drodze i juz suniemy
    bokiem, czy na kolcach i 4WD to sie nie zdarza ?

    J.





  • 2. Data: 2013-03-20 17:20:45
    Temat: Re: opony na lod
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-03-20 07:12, J.F. pisze:
    >
    > http://moto.onet.pl/13924355,0,4,filmy.html?node=28
    >
    > "Producent opon Nokian Tyres ustanowił nowy rekord prędkości samochodu na
    > lodzie. Model Audi RS6 rozpędzono do 335 km/h."
    >
    > opony z kolcami, wiec w zasadzie poza zainteresowaniem, ale sie zastanawiam
    > nad istota takiego rekordu:
    >
    > -predkosc potezna, opor powietrza tez, przyczepnosc opon duza musi byc,
    >
    > -kierowca musi miec umiejetnosci, czy kazdy glupi potrafi wcisnac gaz ?
    > Jak uczy doswiadczenie - troche lodu na prostej drodze i juz suniemy
    > bokiem, czy na kolcach i 4WD to sie nie zdarza ?
    >
    > J.
    >
    >
    >
    >
    zobacz uważnie ten filmik, szczególnie widok z kabiny - on cały czas
    sunął bokiem, tylko mniej więcej w jednym kierunku; kierowca "jadąc
    prosto" cały czas dość znacznie koryguje ustawienie kół/pojazdu względem
    kierunku jazdy.

    W czteronapędowym łatwiej, w quattro czy subaru jeszcze ciut łatwiej -
    wynika to z działania torsena, który płynnie przekierowuje moment tam,
    gdzie akurat NIE ucieka - czyli np. przy utracie przyczepności z tyłu -
    płynnie więcej daje do przodu...

    Generalnie - każda czteronapędówka w trakcie rozpędzania w poślizgu
    (koła "pokonują dłuższą drogę niż samochód") - ma skłonność do obracania
    się, co dość łatwo można korygować ustawieniem auta względem wektora
    prędkości :)

    Pamiętaj jeszcze o systemach stabilizacji toru jazdy :) - które potrafią
    w nowych autach działać skutecznie, a niemal niezauważalnie przy
    minimalnych wychyleniach.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: