eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyopony na lodRe: opony na lod
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: scobowski <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: opony na lod
    Date: Wed, 20 Mar 2013 17:20:45 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 39
    Message-ID: <kicnl0$vcd$1@news.icpnet.pl>
    References: <6nxbbu5d2l0m$.qxk4cgtd70x1$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: d152-13.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1363796448 32141 109.173.152.13 (20 Mar 2013 16:20:48 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 20 Mar 2013 16:20:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130307
    Thunderbird/17.0.4
    In-Reply-To: <6nxbbu5d2l0m$.qxk4cgtd70x1$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: avast! (VPS 130320-0, 2013-03-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486716
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-20 07:12, J.F. pisze:
    >
    > http://moto.onet.pl/13924355,0,4,filmy.html?node=28
    >
    > "Producent opon Nokian Tyres ustanowił nowy rekord prędkości samochodu na
    > lodzie. Model Audi RS6 rozpędzono do 335 km/h."
    >
    > opony z kolcami, wiec w zasadzie poza zainteresowaniem, ale sie zastanawiam
    > nad istota takiego rekordu:
    >
    > -predkosc potezna, opor powietrza tez, przyczepnosc opon duza musi byc,
    >
    > -kierowca musi miec umiejetnosci, czy kazdy glupi potrafi wcisnac gaz ?
    > Jak uczy doswiadczenie - troche lodu na prostej drodze i juz suniemy
    > bokiem, czy na kolcach i 4WD to sie nie zdarza ?
    >
    > J.
    >
    >
    >
    >
    zobacz uważnie ten filmik, szczególnie widok z kabiny - on cały czas
    sunął bokiem, tylko mniej więcej w jednym kierunku; kierowca "jadąc
    prosto" cały czas dość znacznie koryguje ustawienie kół/pojazdu względem
    kierunku jazdy.

    W czteronapędowym łatwiej, w quattro czy subaru jeszcze ciut łatwiej -
    wynika to z działania torsena, który płynnie przekierowuje moment tam,
    gdzie akurat NIE ucieka - czyli np. przy utracie przyczepności z tyłu -
    płynnie więcej daje do przodu...

    Generalnie - każda czteronapędówka w trakcie rozpędzania w poślizgu
    (koła "pokonują dłuższą drogę niż samochód") - ma skłonność do obracania
    się, co dość łatwo można korygować ustawieniem auta względem wektora
    prędkości :)

    Pamiętaj jeszcze o systemach stabilizacji toru jazdy :) - które potrafią
    w nowych autach działać skutecznie, a niemal niezauważalnie przy
    minimalnych wychyleniach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: