-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: scobowski <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: opony na lod
Date: Wed, 20 Mar 2013 17:20:45 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 39
Message-ID: <kicnl0$vcd$1@news.icpnet.pl>
References: <6nxbbu5d2l0m$.qxk4cgtd70x1$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: d152-13.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1363796448 32141 109.173.152.13 (20 Mar 2013 16:20:48 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 20 Mar 2013 16:20:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130307
Thunderbird/17.0.4
In-Reply-To: <6nxbbu5d2l0m$.qxk4cgtd70x1$.dlg@40tude.net>
X-Antivirus: avast! (VPS 130320-0, 2013-03-20), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486716
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-03-20 07:12, J.F. pisze:
>
> http://moto.onet.pl/13924355,0,4,filmy.html?node=28
>
> "Producent opon Nokian Tyres ustanowił nowy rekord prędkości samochodu na
> lodzie. Model Audi RS6 rozpędzono do 335 km/h."
>
> opony z kolcami, wiec w zasadzie poza zainteresowaniem, ale sie zastanawiam
> nad istota takiego rekordu:
>
> -predkosc potezna, opor powietrza tez, przyczepnosc opon duza musi byc,
>
> -kierowca musi miec umiejetnosci, czy kazdy glupi potrafi wcisnac gaz ?
> Jak uczy doswiadczenie - troche lodu na prostej drodze i juz suniemy
> bokiem, czy na kolcach i 4WD to sie nie zdarza ?
>
> J.
>
>
>
>
zobacz uważnie ten filmik, szczególnie widok z kabiny - on cały czas
sunął bokiem, tylko mniej więcej w jednym kierunku; kierowca "jadąc
prosto" cały czas dość znacznie koryguje ustawienie kół/pojazdu względem
kierunku jazdy.
W czteronapędowym łatwiej, w quattro czy subaru jeszcze ciut łatwiej -
wynika to z działania torsena, który płynnie przekierowuje moment tam,
gdzie akurat NIE ucieka - czyli np. przy utracie przyczepności z tyłu -
płynnie więcej daje do przodu...
Generalnie - każda czteronapędówka w trakcie rozpędzania w poślizgu
(koła "pokonują dłuższą drogę niż samochód") - ma skłonność do obracania
się, co dość łatwo można korygować ustawieniem auta względem wektora
prędkości :)
Pamiętaj jeszcze o systemach stabilizacji toru jazdy :) - które potrafią
w nowych autach działać skutecznie, a niemal niezauważalnie przy
minimalnych wychyleniach.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A