  • Data: 2018-10-19 13:20:09
    Temat: Re: opony całoroczne i zima
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 19 Oct 2018 12:48:19 +0200, w <12fbunarvuivq$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Fri, 19 Oct 2018 12:15:26 +0200, r...@k...pl

    > No i te realne testy podają, że opony letnie MCC sobie radzą w warunkach
    > zimowych znacznie lepiej niż opony letnie,

    Jak każde wielosezonowe czy zimowe. Chyba nie ma opony wielosez. gorszej na
    śniegu od letniej.

    > a wcale nie znacznie gorzej niż
    > opony zimowe.

    Zależy jak spojrzeć:
    Droga hamowania z 40km/h
    Goodyear - 18m, zimowa - 18m, Michelin 21m

    Drugi test:
    Michelin CrossClimate XL
    + Najlepsze w teście wyniki na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod kątem
    wpływu na spalanie i zużycie ogumienia
    - Słabe na śniegu

    Także najmniej siły jest potrzebne, by na śniegu zerwała trakcję.

    Te opinie powtarzają się we wszelkich testach.

    Jest w czubie jeżeli chodzi o warunki bezśnieżne, ale to w zasadzie opona
    letnia.

    Interesujące in minus jest także to:
    Opory toczenia (współczynnik oporów toczenia):
    Michelin 0,850
    Goodyear 0,815
    Zimowa 0,820
    Letnia 0,810

    Czyli drożej wyjdzie też paliwo, co jest nawet sensacyjne jak na oponę letnią.
    No i większe opory powinny też spowodować szybsze zużycie opony.

    A biorąc pod uwagę jej cenę, to ten zakup jest pozbawiony sensu.

    > Ale ty nadal będziesz uparcie twierdzić, że na dowolnych
    > letniakach podjedziesz pod zaśnieżoną górę tak samo jak na MCC.

    Piszę, że testy typu "podjechałem pod górkę więc jest świetnie" są mało
    miarodajne.