    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [onet] jakiś pomysł to jest.
    Date: Thu, 01 Dec 2011 21:07:47 +0100

    W dniu 2011-12-01 19:53, m...@i...pl pisze:
    > http://moto.onet.pl/1653541,1,alkomaty-wkrotce-obowi
    azkowe-w-autach,artykul.html?node=2

    > http://tiny.pl/h1zn5
    >
    > Ciekawe kiedy to u nas będzie.

    Ciekawe co.

    > Ja jestem za.

    Za, a nawet przeciw - bez odrobiny refleksji nad przytoczonym
    materiałem, że o znajomości realiów nie wspomnę. Jako, że nie
    chce mi się weryfikować szczegółowo tego do czego się odnosił
    "Z Paryża Szymon Łucyk (PAP)", pozwolę sobie dwa słowa na
    temat tych rewelacji napisać.
    1. Alkomaty w lokalach.
    Od dawna takowe są, nie tylko we Francji. Dodatkowo mają limit
    wyższy - 0.5%%. Do tego we Francji 1/3 sprawców jest po spożyciu
    - co akurat nie jest dziwne, a dane podawałem jakiś czas temu.
    2. Balonik dla kierowcy :)
    Korzystanie z alkomatu dobrowolne, ale obowiązek balonika w kieszeni?
    3. FR itd.
    Jak widać Francja mimo dość liberalnego traktowania kierowców
    (oj, to długa historia) i wprowadzenia wiele lat temu systemu
    automatycznego nadzoru stwierdziła, że to jednak za mało,
    ponieważ kierowcy się świetnie przystosowali. Co ciekawe
    - tam przykręcają śrubę (kolejne FR, VR, zdejmowanie
    tablic informujących o kontroli), a Polsce nagonka na ITD
    itd.

    Teraz poczekam na ciąg dalszy.