    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: omnia a HTC HD
    Date: Sat, 14 Feb 2009 10:28:15 +0100

    > Powiem inaczej, ktoś kto kupuje iphona wie co kupuje, to nie jest sprzet
    > dla kazdego bo to nie telefon jak 90% rynku, podobnie zreszta jak
    > urządzenia z windows mobile. Wystarczy poczytać komentarze do telefonów
    > np. na stronie oranga. Ludzie psioczą np. na HTC bo się im "wyłącza" i
    > muszą go załączyć guziekim. :)))) Dla większości ludzi używających
    > zwykłych telefonów przesiadka na coś z "systemem" wymusza zmiane
    > postrzegania jego działania. I niektórzy tego nie potrafią ogarnąc. Tak
    > naprawdę nie da się porównać iphona z innymi urządzeniami bo to inne
> [...]

    Tu masz rację iPhone to całkiem inny telefon.
    To jest typowy gadżet-zabawka dla ludzi, którzy lubią ładne i kolorowe
    zabawki.
    Ci, którzy potrzebują sprzętu do pracy wybierają inne telefony.
    Co zaś się tyczy wiedzy na temat iPhona to ludzie, którzy to kupują nie
    wiedzą co kupują i później są zawiedzeni.
    Nie wiedzą, że z bluetooth nie da się korzystać, bo są przekonani, że działa
    tak samo jak we wszystkich innych trelefonach. Niestety nie wiedzą, że mapy
    to tylko demo. Są po prostu "nabijani w butelkę" przez marketing.

    Jeżeli chodzi o mnie także kiedyś stanąłem, przed dylematem co wybrać.
    Wybrałem HTC TyTn II. Porównując z iPhone uważam, że ten HTC był to dużo
    lepszy wybór dla mnie. Na dzień dobry to co dostałem wraz z tym telefonem
    zaspakaja moje najważniejsze potrzeby. Jest moim biurem, w którym mam
    porządny terminarz, telefon z możliwością robienia notatek i nagrywania w
    trakcie rozmowy, office, pdf reader, internet, nawigacja. Do tego możliwość
    doinstalowywania wielu tysięcy programów (także i całkowicie darmowych)
    wedle potrzeb i upodobań.
    Fakt, że grafika nie jest tak ładna jak w iPhone i takze nieco wolniej
    pracuje, ale jakie to ma znaczenie w porównaniu z iPhone, który nie ma tego
    co obiecuje marketing, a do normalnej pracy po prostu się nie nadaje.
    Tak więc reasumując:
    iPhone - dla gadżeciarzy
    Wszystkie inne z WM dla ludzi potrzebujących narzędzia do pracy.

    Na koniec dodam, ze na WM są także darmowe programy-nakładki upadabniające
    WM do syetemu iPhone - typowa obsługa ikonkami.
    To dla tych, którzy lubią bajery :)