  • 1. Data: 2012-10-17 10:46:48
    Temat: olympus xz-1 - co dobrego a co zlego ??
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    co mozecie powiedziec o aparacie Olympus XZ-1 ?

    co mnie sklania do niego (+ plus dodatni - plus ujemny)

    + jasny obiektyw 1.8-2.5

    - 4x Zoom Lens (35mm Equiv. 28-112mm) - moglby byc zdziebko wiekszy
    ale da sie zyc - mialem x4 i generalnie wystarczal do zdjec rodzinnych

    + matryca CMOS
    + tryby z priorytetem i manualne
    + sanki do lampy

    - nie ma tak dobrego trzymania co stary Olympus SP-350
    - akumulator specjalny (wolalbym AA bo tansze i mozna miec zapasowe).

    Ma ktos takowy i moze sie podzielic uwagami?

    Pytania:

    - jaki zakres pryeslony 1.8(2.8) ale do ilu ????
    - czy AF jest szybki?
    - nagrywanie filmow (opinie)

    Czy wejsc micro4/3 tylko ceny chyba wieksze?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-10-18 11:12:10
    Temat: Re: olympus xz-1 - co dobrego a co zlego ??
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2012-10-17 10:46, a...@p...pl pisze:

    > - jaki zakres pryeslony 1.8(2.8) ale do ilu ????

    nie mam pod ręką - za dwa dni odpowiem.

    > - czy AF jest szybki?
    szybki.

    > - nagrywanie filmow (opinie)
    ładnie nagrywa, choć czasem gubi ostrość, tj. ostrzy na inne miejsce niż
    byś chciał. Oczywiście to ma znaczenie marginalne, ale jednak.

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 3. Data: 2012-10-18 19:35:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-17 10:46, a...@p...pl pisze:
    > - akumulator specjalny (wolalbym AA bo tansze i mozna miec zapasowe).

    Za to wystarcza na bardzo długo.

    > Ma ktos takowy i moze sie podzielic uwagami?

    Bardzo przyzwoity obraz, do HD właściwie jak z dobrego systemu, tu
    sample, ostatnich ~ 30 z gór:
    http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm
    Mocna stabilizacja, 400iso zupełnie w porządku, nie trzeba domykać żeby
    mieć dobrą jakość, da się zrobić ostro z ręki w kiepskich warunkach:
    http://as.elte-s.com/patrz/11/0624.htm

    > - jaki zakres pryeslony 1.8(2.8) ale do ilu ????

    Do 8, ale już widać dyfrakcję. Brak ciemniej nie ma znaczenia, bo mamy
    filtr szary.

    > - czy AF jest szybki?

    Względnie :) Zależy jak porównać. Do ''normalnego'' fotografowania
    wystarczy.

    > - nagrywanie filmow (opinie)

    Kiepsko. AF lubi robić jazdy ni z tego, ni z owego, a sam obraz dość
    kiepski (''ciapowaty'')

    > Czy wejsc micro4/3 tylko ceny chyba wieksze?

    Coś za coś. Niby trochę lepiej, ale ciemniej z kitem. Dobre wideo, duży
    potencjał z dobrym obiektywem. Nowe peny mają bardzo fajną matrycę i
    raczej w te bym szedł jeśli już. Za to epl1 kupisz za grosze, znacznie
    taniej od xz1.

    --
    pozdrawia Adam
    /Polsko, ojczyzno moja, gdzie Quinlan Private Golub buduje Enterprise