  • 61. Data: 2009-02-02 21:31:52
    Temat: Re: oj drożyzna na rynku
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 02-02-2009 21:54, Przemek pisze:

    > 3% roznicy vat to wcale niemalo - nie wiem jak teraz ale duzo firm z
    > poludnia Polski kiedys zaopatrywalo sie w hurtowniach u naszych
    > poludniowych sasiadow bo bylo taniej.

    Tym samym właśnie potwierdziłeś moją tezę - VAT odprowadzany jest w
    kraju docelowym, a nie pochodzenia, więc i tak płacili 22%, ale mimo na
    pewno wyższych kosztów transportu, dodatkowej biurokracji i większego
    ryzyka wciąż bardziej im się opłacało kupić u mniej pazernych niż nasze
    dystrybutorów/hurtowni za granicą...

    > Moze podaj jakies przyklady drastycznych roznic cen bo jesli pominiemy
    > promocje ( np w UK czasami mozna bylo kupic w TESCO w dobrej cenie laptopy
    > della (raczej nizsze modele))
    > to raczej nie widze jakis roznic np:
    > http://www.kmelektronik.de/root/shop4/sh4.html procesor E8400 150 euro
    > czyli okolo 660zl jak doliczysz 3% roznicy VAT bedzie 690zl
    > http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=12239&k
    atid=1 ten sam procek
    > 715zl faktycznie straszne zdzierstwo i drozyzna :)

    Ciekawie liczysz, mnie po doliczeniu 3% różnicy VAT wychodzi 676,64 zł
    (660/1,19*1,22), więc różnica *netto* wynosi około 5,5%. Skoro 3%
    różnicę w VAT nazwałeś "wcale niemało" to jak nazwiesz prawie dwukrotnie
    większą różnicę nie mającą nic wspólnego z VAT? I to w jednym z
    najtańszych sklepów.
    Ten sam procesor kosztuje w "hurtowni" Action 744,79 (a w ich sklepie
    internetowym mojepc.pl 783,01, podobna cena w Komputroniku i Wlodipolu).
    Różnica netto między ceną w Actionie a podanym przez Ciebie sklepie w
    Niemczech wynosi 56zł, czyli 10%. Oczywiście 10% drożej u naszego
    "dystrybutora".

  • 62. Data: 2009-02-06 22:10:07
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 2 luty (poniedziałek) gdy o godz. 21:36 *Tom* napisał(a):

    > Oceniam Ciebie po tym co napisales. Chlopie nie rob scen. Nie oceniam ze
    > masz 4 lata. Masz wiecej? ;-)

    Tylko udajesz, że nie wiesz ile mam lat, przeciez siedzę za twoimi plecami,
    wałkoniu :)

    > Nie jestem omnibusem (chcialbym byc) jestem informatykiem operacyjnego
    > wsparcia sprzedazy, pomagam ludziom.

    No a tyle razy Ci na szkoleniach Pan Trener mówił by nie zdradzać kim
    jesteś.... ech cała nauka w las.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 63. Data: 2009-02-17 11:06:00
    Od: STranger <p...@b...pl>

    STranger pisze:

    > Widzę to na wielu przykładach, np laptop, który kupiłem w październiku
    > za 1625 zł obecnie kosztuje już 1999 zł

    Minęło od zakupu prawie pół roku, a ten model laptopa w tym samym
    sklepie kosztuje już 2049 zł i zapewne nadal będzie drożeć. LOL

    Wzrost ceny z 1625 zł do 2049 zł... teraz nie opłaca się niczego ze
    sprzętu komputerowego kupować.

    --
    STranger