-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: AZ <a...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: * oiler - co polecacie
Date: Tue, 03 Apr 2012 11:05:48 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 92
Message-ID: <jleehc$pak$1@node2.news.atman.pl>
References: <jl7bf5$quh$1@inews.gazeta.pl> <jl9eul$99j$1@news.task.gda.pl>
<jlc3q3$t3i$1@inews.gazeta.pl> <jlc5k0$9j2$1@news.task.gda.pl>
<jlc6pb$d6l$1@node2.news.atman.pl>
<3...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 85-222-103-164.home.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1333443948 25940 85.222.103.164 (3 Apr 2012 09:05:48
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Apr 2012 09:05:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:11.0) Gecko/20120313 Thunderbird/11.0
In-Reply-To: <3...@e...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:651752
[ ukryj nagłówki ]On 04/02/2012 09:19 PM, mateusz symbuła wrote:
> Skoro już Kolego się zabrałeś za porównywanie, pronowowałbym zrobić to
> rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
> urządzeniach:
>
To trzeba było od razu powiedzieć, że jesteś sprzedawcą Motooilera -
było by ciut jaśniej, bo nie każdy może skojarzyć.
> -< jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
> tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
> Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
> uszkodzenia;
No to gdzie jest to "tyle samo" skoro jest o jeden element mniej? Jak
membrana jest podatna na uszkodzenie i wąż z podciśnieniem? Mam w moto
węże z podciśnieniem i nie ulegają uszkodzeniu?
> -< owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
> Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
> montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
> współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
> manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
> później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
> naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
> znalezieniem 'węzła zasilającego';
Bo dla niektórych samo słowo "podciśnienie" brzmi złowrogo i groźniej
niż "kabelek od świateł".
> -< poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
> Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
> czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
> wspólnego jest potrzebny.
> IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
> za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
> które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
> postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
> co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
> firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę.......;
A gdzie ja napisałem, że on ma cokolwiek z wtryskiwaniem? Ot podaje olej
na dwie strony zębatki a nie jedną, owe rureczki u mnie wytrzymały 40
kkm i kosztują 8 PLN a ich wymiana to minuta roboty dla szympansa. Nie
wiem też o co chodzi z wylewaniem oleju, ale gdybyś miał chociaż raz ten
gówniany plasticzek w ręce to byś zauważył iż w środku jest gąbka która
trzyma ten olej i dlatego nic nie wycieka.
> -< motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
> wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???
>
A jak to jest realizowane? Jak np. chce postać na włączonym zapłonie bo
mam akcesoria podłączone pod zapłon?
> + elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
> wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
No mnie dual injector służy już 60 kkm, sprawdzone.
> + system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
> podczas jazdy.
>
A czy to komu kolwiek jest tak naprawdę potrzebne? Bo moje doświadczenia
mówią co innego.
>> Scottoiler:
>> - działa tylko przy zapalonym silniku
> -< podobnie jak Motooiler;
J.w.
>> - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
> końcówki
> -< jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
> wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
> że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
> kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
> to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
Nie znam tematu ale zapytam - jak może zmieniać się podciśnienie gdy
drugi koniec tego podciśnienia nie konsumuje bo jest na jego końcu membrana?
>
> Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
> olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
> właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
> stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
> wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
> biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.
>
A to już trąci demagogią. Zacytuj kawałek w którym napisałem, że trzeba
używać wszystkiego Scottoilerowego z pełną stanowczością. Tak samo do
Scottoilera można nalać pilarol.
>
> jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
> zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
> zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
> wygłaszaniem autorytatywnych opinii.
>
Ależ oczywiście, z tematem jestem obeznany i w przeciwieństwie do Ciebie
jestem bezstronny (o co trudno u Ciebie) bo nie mam ani jednego ani
drugiego. Wygłosiłem swoją opinię a co ktoś z nią zrobi to już jego
sprawa. Jednak Twoja odpowiedź jest w stylu "wszystko co piszesz to
bzdury, moje urządzenie jest najlepsze z najlepszych".
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.12 11:07 AZ
- 03.04.12 12:17 Mat S
- 03.04.12 17:19 Kefir
- 03.04.12 17:24 AZ
- 03.04.12 22:04 Sir Piernik
- 03.04.12 22:06 Sir Piernik
- 04.04.12 09:55 Kamil Nowak 'Amil
- 04.04.12 14:51 Marcin Gardeła
- 04.04.12 14:53 AZ
- 04.04.12 20:04 Jasio
- 04.04.12 20:11 Jasio
- 04.04.12 20:20 Piotr Rezmer
- 04.04.12 20:21 Piotr Rezmer
- 04.04.12 20:29 Roman Niewiarowski
- 04.04.12 20:40 Piotr Rezmer
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=