  • Data: 2014-08-22 14:32:20
    Temat: Re: ogniwo fotowoltaiczne ze starego akumulatora
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 10:52:40 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
    > Użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:
    >
    > [..]

    Google po wpisaniu Ogniwa z perowskitu. Dowiesz się że barierą jest 25 centów za
    wata a nie pobożne życzenia. Dla krzemowych bariera jest już niedaleko a tych
    cudownych jeszcze nie ma. Jak z krzemem zejdą poniżej 25C to tamte nie mają racji
    bytu. Informacja o cudownych ogniwach słonecznych które zrewolucjonizują Świat jest z
    gatunku że naukowcy prawie opracowali lekarstwo na raka.

    > Jeśli perowskit będzie miał te deklarowane 50% sprawności to krzem
    >
    > musiałby stanieć do 5c/1W, a nawet wtedy zostanie wyparty w
    >
    > zastosowaniach gdzie z ograniczonej powierzchni trzeba wycisnąć
    >
    > maksymalną moc.
    >

    > --
    >
    > AlexY
    >
    > http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    >
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    wypchnie pod warunkiem że trwałość jakąś będzie miał. Na razie mają małą w stosunku
    do krzemowych sprawności a trwałość jest niewielka. Co do sprawności. Kiedyś
    oglądałem program o działającej w USA użytkowej elektrowni opartej na kolektorach
    słonecznych. Kolektory to niczym nie zaizolowane rury na które światło było kierowane
    przez lustra z wygiętej cienkiej blachy. Pytają o sprawność. Odpowiedź ze 5-6%.
    Dziennikarz że to raczej mało. Odpowiedź- jak nośnik darmowy to sprawność się nie
    liczy.