  • Data: 2009-07-26 15:25:27
    Temat: Re: odkurzacze
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.07.2009 15:48, Papa Smerf pisze:

    > nie gdybaj tylko przedstaw tu wyliczenia pokazujące jaka powierzchnia
    > radiatora jest w stanie pasywnie odprowadzic jaką moc? (przy różnict
    > temperatur 1 stopień)
    > i dopiero przedstaw dlaczego nie ds się tego odprowadzić pasywnie:O)

    A dlaczego *ja* mam to liczyć? Nie znam się na takich obli-
    czeniach. Jeśli Ty jesteś w tym taki dobry, przedstaw odpo-
    wiednie wyprowadzenie.

    Ja rozumuję "na chłopski rozum". Jeżeli do sprawnego utrzy-
    mania temperatury jednego sporego układu scalonego wydziela-
    jącego 80 W mocy w cieple trzeba radiatora wielkości trzech,
    czterech ludzkich pięści, to przy 1600 W radiator musiałby
    być 20 razy większy. Oczywiście, wraz ze wzrostem temperatury
    sprawność rośnie, ale wątek dotyczy możliwości pasywnego
    chłodzenia peceta, a tam temperatura krzemu musi wynosić
    60-70 stopni max.

    > pasywnie, czy aktywnie tak czy siak z tej małej powierzchni musisz tą
    > moc odebrać wiec nie kumam o co ci chodzi?:O)

    Po pierwsze, przy chłodzeniu aktywnym będzie większa różnica
    temperatur między radiatorem i urządzeniem chłodzonym, a więc
    i większa sprawność odbioru ciepła.

    Po drugie, oczywiste jest, że "gęstość" energii w przelicze-
    niu na jednostkę powierzchni jest ograniczona.

    > wystarczy notka w instrukcji obsługi o nistawiania urządzenia w
    > szczelnie zamkniętych szafkach i nie przykrywania urządzenia np:
    > kapeluszem:O)

    Dodawaj taką notkę do pecetów. Na pewno wszyscy przeczytają
    i się zastosują...

    > mylisz sie znowu, wszystkie są podłączone do tego samego radiatora:O)

    A czy ja pisałem, że do kilku innych radiatorów? Przeczytaj
    jeszcze raz powyższy akapit.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |