  • Data: 2010-02-06 16:14:39
    Temat: Re: och ta PLAY
    Od: darnok <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-06 16:49, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Zupełnie czym innym jest roaming, czym innym są połączenia zagraniczne.
    > Z Twojej definicji wynikałoby, że operator nie mając podpisanej umowy o
    > roamingu z siecią Vodafone w Burkina Faso, nie łączył by tam rozmów i
    > nie dosyłał MMS-ów i SMS-ów.
    > A jak na razie to nie jes prawdą :-)

    Ja wiem ze czym innym jest roaming i rozm. zagraniczne.
    Jednak zdecydowanie jest tak ze jesli operator chce poprawnie swiadczyc
    uslugi z innym zagranicznym operatorem to podpisuje z nim umowe. Czesto
    jest to umowa z podmiotem posredniczacym - hurtownikiem do wielu
    operatorow. Stajac sie operatorem w danym kraju nie trzeba swiadczyc
    uslugi zakanczania polaczen do wszystkiego co jest na swiecie.
    Mozna sobie swiadczyc uslugi tylko do wybranych operatorow-partnerow.
    Oczywiscie w interesie operatora jest zeby zarabiac pieniadze i oferowac
    uslugi zakanczania polaczen do jak najwiekszej liczby operatorow-partnerow.
    A to ze majac umowe z jakims hurtownikiem (np. Tepsa, Telią, DT) na
    wykonywanie przez jej siec polaczen glosowych zagranicznych, np. do
    Burkina Faso, a z samym Vodafonem juz nie i ze te polaczenia beda
    dochodzily do skutku, nie oznacza ze SMSy beda dzialaly.
    Zalezy co przewiduje umowa z posrednikiem/hurtownikiem.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."