  • 11. Data: 2009-12-28 14:25:24
    Temat: Re: obwód R-C
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Tomasz Szczesniak napisał:

> [...]
    >
    > sta wysoki to 2.2V i więcej, stan niski to 0.8V i mniej.
    > Dla wejścia CS1 - wystoki to 4/5Vdd i wyżej niski - 1/5Vdd i niżej.
    >
    > Układ nie ma na tych wejściach przerzutnika Schmidta, więc sterowanie
    > go wolnozmiennymi sygnałami jest niezalecane, producent nie określa
    > jak wejścia na to zareagują. Możesz tak jak przedpiścia zasugerował
    > wykorzystać jedną z nóg CD do blokady sygnałem RESET, choć w sumie
    > nie wiem po co - o ile procesor przy starcie nie robi jakichś głupich
    > rzeczy to poprawny cykl zapisu raczej się sam nie wygeneruja na nogach

    Na ogół brzydko zareagują. Jak sterować inwerter CMOS niekonkretnymi
    napięciami (tak pośrodku pomiędzy konkretnymi poziomami logicznymi) to
    zazwyczaj wchodzi w zakres pracy liniowej i następuje w nim
    długookresowe przebicie prądowe. W tym stanie potrafi żreć prąd na
    potęgę, podatny jest na wzbudzenia - jak się wzbudzi to szybkozmienny
    sygnał puści dalej i kolejne stopnie zgłupieją żrąc prąd na potęgę...
    Rozwiązań z przejściem inwertera przez stan wysokiej impedancji
    (teoretycznie można tak ustawić ch-ki tranzystorów i napięcie
    zasilające) raczej się poza zastosowaniami specjalnymi nie stosuje bo
    takie układy są znacząco wolniejsze - zaś mieszanie parametrami tak żeby
    część bramek miała przebicie prądowe a marginalna liczba nie miała to
    dodatkowe procesy w technologii czyli dodatkowe koszty.

    Tak więc jak producent kazał konkretnie wejścia sterować to nie ma co
    kombinować jak koń pod górę, trzeba się słuchać.

  • 12. Data: 2009-12-28 15:48:29
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    Tak więc jak producent kazał konkretnie wejścia sterować to nie ma co
    kombinować jak koń pod górę, trzeba się słuchać.

    i nie ma sposobu podłączenia R-C do CS1?
    tylko tyle zmieści mi się jeszcze na płytkę...

  • 13. Data: 2009-12-29 03:35:39
    Od: hobgoblin <h...@g...com>

    On Dec 29, 12:48 am, "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>
    wrote:

    > i nie ma sposobu pod czenia R-C do CS1?
    > tylko tyle zmie ci mi si jeszcze na p ytk ...

    CS1 ma inny uklad wejsciowy (jaki? - tego nie pisza ale po zakresie
    napiec mozna sie domyslac, ze jest tam przerzutnik Schmitta). Do
    prototypu uklad R-C wystarczy.

    A moze po prostu podlaczyc to wejscie do jakiegos sygnalu sterowanego
    programowo? Czasy setup/hold dla CS1 sa na poziomie 1us wiec i tak
    musisz to uwzglednic w programie.

    -hob

  • 14. Data: 2009-12-29 14:59:17
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    CS1 ma inny uklad wejsciowy (jaki? - tego nie pisza ale po zakresie
    napiec mozna sie domyslac, ze jest tam przerzutnik Schmitta). Do
    prototypu uklad R-C wystarczy.

    dzieki! tak mi sie tez wydaje...

    a moze istnieja jakies uklady power good w trzypinowych elementach jak
    tranzystory? podlaczyl bym taki do CS1 i po problemie... chodzi o to, ze nie
    mam dostepu do linii RESET...