    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: obróbka PCB
    Date: Sun, 30 Jan 2011 03:00:13 +0100

    Użytkownik "blur" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ii28d9$ekh$1@news.onet.pl...
    > ?Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

    > Obrys jest frezowany, pozostają tylko 4 trzymacze szerokości ok. 1mm
    > dodatkowo osłabione nawiertami wewnątrz.

    Mam taki pomysł na małe usprawnienie wyrównywania. Robisz z blachy koszyczek
    o kolistym dnie o średnicy takiej jak płytka i wysokości koszyczka 1-2 cm. W
    ściance bocznej wycinasz nacięcia do samego dna w miejscach gdzie na płytce
    są trzymacze. Jeśli trzymacze mają 1mm, to zrób nacięcia szersze o kilka
    milimetrów. Tak, żeby płytkę dało się ściśle włożyć w koszyczek do samego
    dna, a trzymacze wystawały przez wycięcia w ściance bocznej. Wtedy pracownik
    trzyma koszyczek z włożoną w niego płytką w ręku i może wyrównywać ją
    szybciej, "ślizgając" frezem po obwodzie dna koszyczka. W zależności od typu
    freza, dno koszyczka może mieć w tym miejscu większy promień tak, aby oś
    freza ślizgała się po większym promieniu, a część robocza freza zbierała
    trzymacze płytki wzdłuż pożądanego obwodu płytki.

    Jeśli produkcja jest w tysiącach to można koszyczek zamontować w maszynie,
    która automatycznie dosunie do niego frez w miejscu trzymacza płytki,
    sfrezuje, odsunie frez, obróci koszyczek do następnego trzymacza, sfrezuje
    itd.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba