eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyobowiązkowe zimówki - lada momentRe: obowiązkowe zimówki - lada moment
  • Data: 2013-11-18 21:26:53
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-18 20:13, Artur Maśląg pisze:

    >> Podobnie, jak ze światłami mijania w dzień. Po pierwszych paru latach
    >> obowiązywania zakazu publikowano wyniki badań potwierdzające ZEROWY
    >> wpływ na bezpieczeństwo.
    (popr. autora: oczywiście "nakazu")
    >
    > Pokaż te wyniki.

    Mam Ci robić za korepetytora? OK. (50zł/g). Podaj adres do wysłania
    rachunku.

    Wpisz w przeglądarkę w pasek adresu "google.pl", naciśnij Enter.
    Wpisz w pole edycyjne np. "wpływ całodobowego oświetlenia pojazdów na
    bezpieczeństwo", naciśnij Enter.
    Wybierz sobie któryś z wyników i przeczytaj.

    Np:
    "Szkody poniesione przez motocyklistów zasługują na szczególną uwagę.
    Zapowiadano, że wprowadzony nakaz spowoduje spadek wypadkowości w tej
    grupie uczestników ruchu drogowego. Tak się jednak nie stało. W 2007 roku
    liczba ofiar śmiertelnych wzrosła o 39,6% w stosunku do analogicznego okresu
    roku poprzedniego. Zależność ta jest widoczna w danych opublikowanych
    przez Komendę. Fakty te nie są chętnie komentowane przez Instytut Transportu
    Drogowego, przez co domniemuje się, iż jest to sprawa dosyć wstydliwa.
    Dlatego, jak wspomniano wcześniej, postulat spadku wypadkowości wśród
    motocyklistów był postulatem mającym przekonać opinię społeczną co do
    zasadności
    zmian. Nie można jednoznacznie wykazać, że nakaz ten był przyczyną
    wzrostu śmiertelności. Z drugiej jednak strony nic innego w prawie drogowym
    nie wydarzyło się, co miało by na to wpływ."

    "Widać z powyższego wykazu, iż jest kilka organizacji, które mają
    bezpośredni
    zysk z wprowadzenia tego obowiązku. Firmy te związane są z produkcją
    oświetlenia Samochodowego oraz paliwa lub też wykorzystujące ten fakt
    propagandowo.
    Po zmianach ustawowych stowarzyszenie powyższe uległo rozwiązaniu!"

    "5. Podsumowanie i wnioski
    Po krótkim zagłębieniu się w problematykę można wysnuć następujące
    wnioski:
    1. Nie można obiektywnie stwierdzić, że jazda z włączonymi światłami
    wpłynęła
    na podniesienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Tym samym nie
    można stwierdzić jednoznacznie, iż jest odwrotnie.
    2. Niewątpliwie nakaz ten przysporzył wymierne korzyści konkretnym grupom
    interesu. Dzięki niemu rozwija się rynek części zamiennych oraz wzrasta
    popyt na żarówki.
    3. Dzięki wpływom z podatków nakaz ten spowodował i nadal powoduje
    większe wpływy do Skarbu Państwa.
    4. Argumentacja skłaniająca do zastosowania przepisu wprowadza pewnego
    rodzaju dualizm. W jednym bowiem przypadku argumentuje się, że zapalone
    żarówki całodobowo nie mają wpływu na emisję CO2, a w drugim przypadku
    podczas tzw. ,,godziny dla ziemi" w paleniu świateł widzi się samo
    zło."




    >
    >> Chodzi oczywiście wyłącznie o efekt fiskalny.
    >
    > Spróbuj to udowodnić.

    Patrz wyżej.

    Oczywiście, jak w przypadku "czasu reakcji" internetowi ekspierdzi będą
    mieli więcej racji, niż badania naukowe. Gdzie wy rozum zostawiliście?


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: