eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyobowiazkowe zimowki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 41. Data: 2013-11-27 20:18:32
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-27 10:48, Użytkownik AZ napisał:

    >>> Nie fantazjuj juz wiecej...
    >>>
    >> To nie fantazje, to ty wystartowałeś z tekstem o kieracie
    >> i batach od swojego pana.
    >>
    > Moze ty chlopku masz swojego pana, ja nie mam. Ale wspolczuje komus kieratu w
    > ktorym ze spoznienia pare razy na rok (gdy miasto jest sparalizowane) jest
    > robiony mega problem.
    >
    Skoro drążysz temat to chyba jednak masz pana takiego jak opisałeś.
    Padło pytanie odnośnie maszynisty czy kierowcy autobusu, jak
    rozumiem pasażerowie i instytucje mają czekać bo pan kierowca
    czy maszynista może się parę razy na rok spóźnić ?
    Ustosunkujesz się czy dalej będziesz robił zasłona dymną
    z faktu posiadania pana stosującego wobec ciebie kary cielesne ?


    Pozdrawiam


  • 42. Data: 2013-11-27 22:12:49
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 27 listopada 2013 17:48:18 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik "Cavallino" napisa� w wiadomo�ci
    >
    > U�ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa� w wiadomo�ci
    >
    > grup
    >
    > >>>> ale w takim tirze rozklad naciskow bardzo niekorzystny i mozliwe
    >
    > >>>> ze
    >
    > >>>> zimowki nie pomoga.
    >
    > >>> Pomog�, przynajmniej wtedy, gdy inne auta r�wnie� jad�.
    >
    > >> No nie, ty masz 60% nacisku na os napedzana, oni jakies 20%.
    >
    >
    >
    > >To chyba lepiej nie?
    >
    >
    >
    > Dla ciebie lepiej, dla nich gorzej :-)
    >
    >
    >
    > Sila tarcia pamietaj ze od nacisku zalezy.
    >
    > Oni cala mase musza ciagnac pod gore, a sila napedowa tylko z jednej
    >
    > osi.
    >
    >
    >
    > J.

    współczynnik tarcia guma lód w zależności od temperatury 0,015-0,007. Guma suchy
    beton 1.


  • 43. Data: 2013-11-27 22:33:10
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-27 17:41, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    >> [...]
    >> Pismaki napisali, że drogę "zablokowały ciężarówki, które nie mogły
    >> podjechać pod wzniesienie. Konieczna była interwencja solarek i
    >> policji."
    >
    > Zakladam ze w tej czesci pismaki napisaly prawde.

    No, zakładasz że pisały prawdę i wyciągasz nieuzasadnione wnioski.

    >> Myślisz, że na zimówkach to by się wspięli pod górę?
    >
    > Dalej zakladam ze jak ktos robi zimowe opony, to sa lepsze od letnich.

    Ty mi się tutaj sofistyką nie podpieraj, tylko na pytanie odpowiedz.

    > Ale czy wystarczajace dobre w tym przypadku to nie wiem.

    Nie tylko w tym przypadku nie wiesz, ale...

    > Osobowki jak rozumiem podjezdzaly, solarki podjezdzaly (mogly miec
    > lancuchy), policja podjechala ...

    ...a ciężarówki mają inaczej rozłożony ciężar na osie i pojawia się
    problem. Problem ten tyczy również np. autobusów. Osobówka jakoś
    się wczłapie, a ciężarówka nie...


  • 44. Data: 2013-11-27 22:46:29
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-27, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
    >
    > współczynnik tarcia guma lód w zależności od temperatury 0,015-0,007. Guma suchy
    beton 1.
    >
    Chyba, ze to guma z zimowej opony - wtedy wspolczynnik zimowa guma-mokry lod = 1,5.
    Tako rzecza specjalisci z PMS.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 45. Data: 2013-11-27 22:51:10
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-27, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    >>
    >> No nie, ty masz 60% nacisku na os napedzana, oni jakies 20%.
    >
    > To chyba lepiej nie?
    >
    Widac, ze z fizyka jestes za pan brat! Najpierw samowywracajacy sie motocykl
    a teraz to...

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 46. Data: 2013-11-28 09:16:07
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:l72sj7$fjj$...@n...news.atman.pl...
    >>> Duze przegiecie to jest stanei pare godzin w korku, bo jakis c*
    >>> pomyslal ze co prawda zapowiadaja snieg, ale skoro on jeszcze nie
    >>> zdazyl zmienic opon, to opad bedzie maly :-P
    >>
    >>
    >> W tamtym roku było dokładnie to samo i w tym samym miejscu i również
    >> była tutaj o tym dyskusja, więc możesz sobie darować.
    >
    > Ale kto sobie może darować?
    > Raczej ci, którzy oparcie odmawiają jazdy na oponach dostosowanych do
    > aury.

    totalitarysta...

    jako przeciwnik przestrzegania prawa i totalnej wolnosci powinienieś
    uszanować tych którzy olewają zmiane opon na ziomowe...


  • 47. Data: 2013-11-28 11:06:49
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: Piękny Marian postrach dziewic <a...@a...pl>

    On Wed, 27 Nov 2013 01:01:05 +0100, Tomasz Pyra
    >Tak na prawdę każdy ma w ciężarówce łańcuchy.
    (...)
    >No ale nikomu nie chce się zatrzymać i zakładać łańcuchów, nawet jak
    >sytuacja jest już ciężka i wiadomo o tym doskonale z CB, no bo "może mi się
    >uda".
    Tylko po pierwsze, problemem nie był śnieg, a miejscowo zamarznięta
    spływająca woda. Na łańcuchach po asfalcie jeździć nie wolno, a na
    obwodnicy nie ma żadnego miejsca, gdzie można by wcześniej stanąć i
    łańcuchy założyć. Bo chyba nie uważasz że zakładanie ich na drodze
    ekspresowej, gdzie miejscami nie ma nawet porządnego pasa awaryjnego,
    to dobry pomysł? A po drugie, łańcuch w takim wypadku jak opisywany,
    wiele nie pomoże.
    Problemem nie jest lenistwo kierowców, tylko pseudooszczędności, bo po
    co posypać, jak i tak za parę godzin (w najgorszym wypadku dni) samo
    spłynie? Paraliż komunikacyjny w całym trójmieście władz nie obchodzi,
    bo za to zapłacą tylko zwykli ludzie stojący w korku, z budżetu nie
    ubędzie z tego powodu ani złotówka (przynajmniej bezpośrednio).
    Szwedzi na stromych podjazdach leją solankę jeszcze przed
    spodziewanymi opadami i nie mają podobnych problemów. Na obwodnicy ta
    sama sytuacja powtarza się co roku, wszyscy dobrze o tym wiedzą, a i
    tak mają w dupie. A wystarczyło by posypać godzinę przed opadami czy
    spadkiem temperatury. W okolicy są 2 lotniska i 2 porty, więc
    uzyskanie szczegółowych danych pogodowych chyba nie jest niemożliwe.
    >No ale akurat ten podjazd na obwodnicy jest naprawdę strony, w dodatku
    >jakiś taki mikroklimat że tam jest pierwsze miejsce gdzie się lód pojawia.
    >
    No właśnie - temat znany od lat.


  • 48. Data: 2013-11-28 18:12:14
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Piękny Marian postrach dziewic" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:714e99thubq1qqvsbct2r3d3o0hg2k4sl6@4ax.
    com...
    > On Wed, 27 Nov 2013 01:01:05 +0100, Tomasz Pyra
    >>Tak na prawdę każdy ma w ciężarówce łańcuchy.
    > (...)
    >>No ale nikomu nie chce się zatrzymać i zakładać łańcuchów, nawet jak
    >>sytuacja jest już ciężka i wiadomo o tym doskonale z CB, no bo "może mi
    >>się
    >>uda".
    > Tylko po pierwsze, problemem nie był śnieg, a miejscowo zamarznięta
    > spływająca woda. Na łańcuchach po asfalcie jeździć nie wolno, a na
    > obwodnicy nie ma żadnego miejsca, gdzie można by wcześniej stanąć i
    > łańcuchy założyć.

    Problemem był brak założenia zimówek kilka tygodni temu.
    Śliska jezdnia zimą się zdarza i nie zapowiada się, aby kiedykolwiek się to
    miało zmienić.


    ---
    Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
    http://www.avast.com


  • 49. Data: 2013-11-28 20:51:37
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: Piękny Marian postrach dziewic <a...@a...pl>


    >Problemem był brak założenia zimówek kilka tygodni temu.
    Nie. Ciężarówki jeżdżą na M+S, czyli powiedzmy na odpowiedniku
    całorocznych dla osobówek. Ja jeżdżę akurat do Skandynawii i mam
    zimówki z prawdziwego zdarzenia, w takich warunkach nie widzę różnicy
    między nimi a zwykłymi M+S, tak samo łatwo mieli się kołami na
    śliskim. Rónica jest jak się jedzie po kilku warstwach ubitego śniegu
    na który napadało następne kilkanaście centymetrów i opona ma się w co
    wgryzać, czyli w warunkach, jakie u nas raczej trudno spotkać, może
    poza górami. Na oszronionym asfalcie nie ma znaczenia czy to będą
    standardowe M+S, czy inna zimówka. Nie porównuj specyfiki jazdy
    osobówką do jazdy ciężarówką - nie te masy i ich rozkład, nie te siły,
    nie te opory.


  • 50. Data: 2013-11-28 21:07:28
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Piękny Marian postrach dziewic" <a...@a...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4q6f991drujtn6h1o9qi1v2243cntio9fe@4ax.
    com...
    >
    >>Problemem był brak założenia zimówek kilka tygodni temu.
    > Nie.

    Tak.

    >Ciężarówki jeżdżą na M+S,

    Jakby jeździły nie byłoby tematu.
    Przeważnie jeżdżą na prawie łysym śmieciu bieżnikowanym nie wiadomo czym co
    jakiś czas.


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: