  • 31. Data: 2013-11-27 09:23:01
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BartekK <s...@d...org> wrote:

    > Coś jak obowiązkowe noszenie cały czas założonej prezerwatywy, bo
    > nigdy nie wiadomo ;)

    Pod folią lepiej rośnie :)

    > (co nie zmienia faktu, że zmienię sobie na zimówki jutro, ale tylko
    > dlatego że chcę i to jest moja decyzja poparta planami jazdy i prognozy
    > pogody, a nie dlatego że ktoś lobbował)

    Ja zmieniłem wczoraj, ale akurat ten nakaz popieram.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 32. Data: 2013-11-27 10:28:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >Tak na prawdę każdy ma w ciężarówce łańcuchy.
    >No ale akurat ten podjazd na obwodnicy jest naprawdę strony, w
    >dodatku
    >jakiś taki mikroklimat że tam jest pierwsze miejsce gdzie się lód
    >pojawia.
    >No ale nikomu nie chce się zatrzymać i zakładać łańcuchów, nawet jak
    >sytuacja jest już ciężka i wiadomo o tym doskonale z CB, no bo "może
    >mi się
    >uda".
    >Nawet jak jeden stoi, to reszta też "może się uda" i omija drugim
> [...]

    Ale z osobowkami jest podobnie, nikomu sie nie chce babrac z
    lancuchami :-)
    Tylko ze zawyczaj dobre zimowki wystarczaja, wiec ... wiekszosc tych
    lancuchow nie ma.

    J.

  • 33. Data: 2013-11-27 10:35:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-27 09:13, Użytkownik AZ napisał:

    > Nie fantazjuj juz wiecej...

    To nie fantazje, to ty wystartowałeś z tekstem o kieracie
    i batach od swojego pana.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-11-27 10:48:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-27, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > To nie fantazje, to ty wystartowałeś z tekstem o kieracie
    > i batach od swojego pana.

    Moze ty chlopku masz swojego pana, ja nie mam. Ale wspolczuje komus kieratu w
    ktorym ze spoznienia pare razy na rok (gdy miasto jest sparalizowane) jest
    robiony mega problem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2013-11-27 17:36:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-27 00:28, J.F. pisze:

    > Chyba lepiej jechac na zimowkach w umiarkowanej temperaturze (bo
    > upalow teraz nie ma) niz dowiezc ladunek do rowu, albo czekac az sie
    > zima skonczy :-)

    :)

    Jak co roku różne brednie - w ciężarówkach w naszej szerokości
    geograficznej jak najbardziej stosuje się opony zimowe w samochodach
    ciężarowych (zresztą sam którejś zimy podrzucałem odsyłacze do takich
    opon) i nie ulegają one nagłej degradacji jak jest trochę cieplej
    (wciąż zresztą czekam na informacje co to za proces przegrzewania
    takich opon i i utraty jakichś właściwości). Nie oznacza to jednak
    żadnego obowiązku ich stosowania, a generalnie i tak są stosowane
    opony uniwersalne + łańcuchy gdzie trzeba. No ale jak na miejskich
    obwodnicach nie da się podjechać to nie jest to wina braku zimówek
    w ciężarówkach czy autobusach, ale wina warunków (co się zdarza)
    i służb (co się również zdarza).

    Pismaki napisali, że drogę "zablokowały ciężarówki, które nie mogły
    podjechać pod wzniesienie. Konieczna była interwencja solarek i
    policji."

    Myślisz, że na zimówkach to by się wspięli pod górę?

  • 36. Data: 2013-11-27 17:38:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > No nie, ty masz 60% nacisku na os napedzana, oni jakies 20%.

    To chyba lepiej nie?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 37. Data: 2013-11-27 17:41:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    >[...]
    >Pismaki napisali, że drogę "zablokowały ciężarówki, które nie mogły
    >podjechać pod wzniesienie. Konieczna była interwencja solarek i
    >policji."

    Zakladam ze w tej czesci pismaki napisaly prawde.

    >Myślisz, że na zimówkach to by się wspięli pod górę?

    Dalej zakladam ze jak ktos robi zimowe opony, to sa lepsze od letnich.

    Ale czy wystarczajace dobre w tym przypadku to nie wiem.

    Osobowki jak rozumiem podjezdzaly, solarki podjezdzaly (mogly miec
    lancuchy), policja podjechala ...

    J.

  • 38. Data: 2013-11-27 17:48:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >To chyba lepiej nie?

    Dla ciebie lepiej, dla nich gorzej :-)

    Sila tarcia pamietaj ze od nacisku zalezy.
    Oni cala mase musza ciagnac pod gore, a sila napedowa tylko z jednej
    osi.

    J.

  • 39. Data: 2013-11-27 17:54:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dla ciebie lepiej, dla nich gorzej :-)
    >
    > Sila tarcia pamietaj ze od nacisku zalezy.
    > Oni cala mase musza ciagnac pod gore, a sila napedowa tylko z jednej osi.

    Ale im siły nie brakuje, tylko przyczepności na osi napędzanej.
    Większy nacisk ją poprawia, a nie pogarsza.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 40. Data: 2013-11-27 18:07:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    grup

    Ale oni maja mniejszy.

    Tzn owszem - on moze miec np 11T, a Ty masz tylko 800kG.
    Ale on pociagnac musi 40t, a ty tylko 1500kg.

    I kto ma lepiej ?

    I to jest na tyle gorzej, ze jak osobowki sobie ledwo radza na
    zimowych oponach, to on juz wcale.

    Na szczescie sa jeszcze jakies inne zaleznosci, bo radza sobie calkiem
    dobrze ..

    ---
    Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.