  • 11. Data: 2016-01-16 10:45:52
    Temat: Re: obniżanie napięcia ładowania
    Od: m...@w...pl

    > Teraz jeśli samochód mało jeździ to jest to wroga robota ze strony
    > alterntora bo zmniejsza ładowanie. Nie lepiej byłoby gdyby jakiś układ
    > czasowy robił to np dopiero po godzinie.

    Wroga nie wroga. Jak samochod malo jezdzi to tez niewiele Ci pomoze.
    Mam ten sam problem. Samochodem jezdze raz dwa w miesiącu.

    Rozwiazanie - latem bateria sloneczna za szybe. Samochod stoi na zewnatrz. Zima
    permanentne podlaczenie do malutkiej ladowarki 300mA 13.8V. Do kupienia w TME.

    PS. Wlasnie zszedlem do garazu. Ladowarka sie zepsula.... :)

  • 12. Data: 2016-01-16 11:02:51
    Od: m...@w...pl

    A zrobie temu czemus antyreklame.

    O taka:
    http://allegro.pl/niemiecka-ladowarka-2-6-12-volt-id
    ealna-do-moto-i5046667606.html

    Moją kupiłem tu:
    http://www.tme.eu/en/details/al300pro/battery-charge
    rs/

    Deklarowany prąd ładowania 300mA. Rzeczywisty 180mA - był. padła dziś w nocy :)

    Wbrew pozorom 180mA pradu podładowującego wystarcza do utrzymania napięcia 13.8V na
    akumulatorze 74Ah czyli sporym. Skutecznie zapobiega to rozladowaniu i zasiarczeniu
    akumulatora.
    Teraz przymierzcie to sobie do bzdur, które wypisują allegrzysci w swoich aukcjach.

  • 13. Data: 2016-01-16 15:58:18
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-01-16 o 11:02, m...@w...pl pisze:
> [...]
    akumulatora.
    > Teraz przymierzcie to sobie do bzdur, które wypisują allegrzysci w swoich aukcjach.

    A nie lepiej kupić do podtrzymywania tą z Lidla?
    http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?action=showDetail&i
    d=52007
    Jedyny chyba jej minus to przy przerwie w dostawie prądu przechodzi w
    stan czuwania.

  • 14. Data: 2016-01-17 01:07:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Przypomniałeś mi urwany grzybek zaworu w maluchu... to se ne vrati...

    Jeszcze jak powiesz, ze urwło mu się w trakcie jazdy gdzieś w miarę
    nie-za-blisko domu...?
    I jakie skutki, szlif, czy wymiana cylindra? A głowica? Ciekawi mnie, bo
    wiem, że skutki różne bywają.

    --
    (R1*R2)/(R1+R2)

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2016-01-17 10:31:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > Wroga nie wroga. Jak samochod malo jezdzi to tez niewiele Ci
    > pomoze. Mam ten sam problem. Samochodem jezdze raz dwa w miesiącu.

    No właśnie. To jest minus samochodu służbowego.

> [...]
    > 300mA 13.8V. Do kupienia w TME.
    >
    > PS. Wlasnie zszedlem do garazu. Ladowarka sie zepsula.... :)

    Jak ja bym miał garaż, mieszkał na parterze albo w Polsce byłyby
    gniazdka na ulicy jak w Norwegii to bym sobie poradził :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2016-01-17 13:47:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Jan 2016 10:31:59 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > No właśnie. To jest minus samochodu służbowego.

    A nie możesz nim.jeździć na codzień?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-01-17 14:14:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    [..]

    > Jeszcze jak powiesz, ze urwło mu się w trakcie jazdy gdzieś w miarę
    > nie-za-blisko domu...?

    W czasie jazdy, już praktycznie wyjeżdżałem z miasta.

    > I jakie skutki, szlif, czy wymiana cylindra? A głowica? Ciekawi mnie, bo
    > wiem, że skutki różne bywają.

    Skończyłoby się wstawieniem nowego zaworu i jego dotarciem do gniazda
    ale chciałem pokazać ojcu objaw, silnik stracił ze 3/4 mocy i "coś
    dzwoniło", jak ojciec kończył wołać "zgaś go!" grzybek ustawił się na
    sztorc, wbił w tłok i rozwalił gniazdo w głowicy. Cylinder nie oberwał.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 18. Data: 2016-01-17 19:33:36
    Od: m...@w...pl

> [...]
    d=52007
    > Jedyny chyba jej minus to przy przerwie w dostawie prądu przechodzi w

    Wlasnie dla tego nie lepiej. Ladowarka ma wstac sama po resecie zasilania. Poza tym
    ten dynks do wlaczania w lidlowej ladowarce przestaje dzialac po jakims czasie. Wiec
    lidlowa ladowaczka poszla do smieci.

  • 19. Data: 2016-01-18 02:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2016 17:30:00 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > I weź się Waść rozkracz swoim super-hiper autkiem gdzieś w szczerym polu,
    > przy mrozie minus dwadzieścia, przy jakiejś dobrej piździawie :PP

    Trzeba przyznac, ze maja dobre oprogramowanie, i w razie awarii zwykle
    jada dalej. Inaczej to bysmy czesto stali :-)

    J.

  • 20. Data: 2016-01-18 13:46:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Trzeba przyznac, ze maja dobre oprogramowanie, i w razie awarii zwykle
    > jada dalej. Inaczej to bysmy czesto stali :-)

    Sprzeczałbym się. Komputer jest głupi. Głupszy od idioty, jedzie tylko na
    tym, co mu włożono.
    I jak mi komputer np. pokryje awarię polegającą na pęknięciu przewodu z
    płynem chłodzącym i pojedzie dalej, to ja kupuję!
    Jak mi pokryje awarię hamulców, to kupuję! Teraz dostań się, żeby mroźną
    zimą okręcić pęknięty przewód z chłodzeniem, coby się doturlać do waqrsztatu
    celem wymiany :P Jak mi komputer to załatwi, to kupuję!

    Jak widać, najlepszy nawet komputer nie załatwi spraw typu "wyżej pindola
    nie podskoczysz".
    Wczoraj akurat oglądałem mini-relację z jakiegoś wypadku, kobita chyba w
    szpitalu, ale przeżyje. Kluczem do bycia ostrożnym było to, co powiedział
    policjant "ABS pracował". A jednak auto wyrżnęło w drugie.

    No, co innego auto-voodoo :)))
    Gładzimy elektrony, wyrównujemy średnicę...

    --
    IIIIiiiiyiii...DUPP!

    ---
    Avast.