  • Data: 2014-11-03 07:19:34
    Temat: Re: obezwladnianie światlem
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnm5aq2e.pvv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Nie może być! Przecież ośrodek w mózgu odpowiedzialny za analizę obrazu
    > nie jest w stanie zauważyć migotania z częstotliwością 30Hz!

    No co ty powiesz! Ja np. z łatwością zauważam migotanie światła z częstotliwością do
    100Hz.
    Niewątpliwie znaczenie ma też rodzaj źródła swiatła w stroboskopie , tzn. jego
    "bezwładność".
    Np. LED-y nie mają praktycznie bezwładności, w przeciwieństwie do świetlówek, które
    po
    odcięciu zasilania przez ułamek milisekundy jeszcze świecą, co zmniejsza dostrzeganie
    migotania.

    --
    Pzdr.
    Marek