-
31. Data: 2009-07-03 08:15:31
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
Artur Zabroński pisze:
> Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
> zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
> sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)
Nieno... Da rade :)
W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na
poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem
sfiata. Az sie dziwie ze to w ogole jeszcze chodzi. Zgodnie z regulami
sztuki juz dawno powinno zgasnac. O kulturze pracy silnika przy tych
obrotach to juz w ogole nie mozna mowic. W nim wtedy wszystkie ruchome
elementy dostaja strasznie po dupie. Chocby ze wzgledu na obroty korby i
panewki maja przejebane a jesli dolozyc do tego praktycznie brak
smarowania to do rozbiorki silnika jest juz krotka droga.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
32. Data: 2009-07-03 08:16:41
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 3 Lip, 10:10, mech <m...@v...pl> wrote:
>
> Podumał chłopak, poeksperymentował i postanowił się podzielić wiedzą
> pisząc całkiem wartościowego posta (a to nie zdarza się jest zbyt
> częste). A Wy się czepiacie jak tylko możecie.
>
To nie o to chodzi tylko, że kolega zjebał wszystkich i nazwał ich
debilami bo płacą za wakuometry.
--
Artur
-
33. Data: 2009-07-03 08:17:08
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
mech pisze:
> Podumał chłopak, poeksperymentował i postanowił się podzielić wiedzą
> pisząc całkiem wartościowego posta (a to nie zdarza się jest zbyt
> częste). A Wy się czepiacie jak tylko możecie.
>
> Dzięki olob.
Ale czytales calosc czy tylko pierwszy post w watku ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
34. Data: 2009-07-03 08:22:16
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 3 Lip, 10:15, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> > Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
> > zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
> > sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)
>
> Nieno... Da rade :)
>
Wyklepać panewki z blachy? ;-)
> W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na
> poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem
> sfiata. Az sie dziwie ze to w ogole jeszcze chodzi. Zgodnie z regulami
> sztuki juz dawno powinno zgasnac. O kulturze pracy silnika przy tych
> obrotach to juz w ogole nie mozna mowic. W nim wtedy wszystkie ruchome
> elementy dostaja strasznie po dupie. Chocby ze wzgledu na obroty korby i
> panewki maja przejebane a jesli dolozyc do tego praktycznie brak
> smarowania to do rozbiorki silnika jest juz krotka droga.
>
Ja tego jestem świadom :-) W silniku przy tych obrotach nieźle musi
wszystkim szarpać i walic po panewkach a całość pewnie chodzi jak
silnik w ciągniku rolniczym ;-)
--
Artur
-
35. Data: 2009-07-03 08:33:48
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-07-03 10:15:31 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:
>> Jak kolega się sam przekona przy remoncie panewek za jakiś czas to
>> zmieni zdanie, prawdopodobnie nie napisze o tym. No chyba że wyklepie
>> sobie nowe z blachy zamiast płacić XXX PLN :-)
>
> Nieno... Da rade :)
>
> W ogole pomijam fakt ze w motocyklu ktory nominalnie ma wolne obroty na
> poziomie 1150-1250 rpm ustawienie ich na 500 rpm jest miszczostfem
> sfiata.
Na osłodę dodam, że jak mnie pamięć nie myli, manual do tego modelu
zaleca ~1700, za to znajomej ZXR400 nie szło dobrze zestroić, gdy miał
wolne poniżej 2000 rpm (się zdziwiłem jak wsiadłem). Jak jeszcze
dojdzie zużycie gaźników nakładające się na chimeryczność tego silnika,
to jest niezłą sztuką zestrojenie tego tak, żeby chodziło dobrze,
zwłaszcza w górnych partiach obrotów, które ten silnik bardzo lubi.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
36. Data: 2009-07-03 08:38:32
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-07-03 09:44:21 +0200, Sqeeb <s...@i...community> said:
>> Ojajebie, jesteś chłopie boski ;-)
>> BTW - dżapskie buraki, które skonstruowały ten motocykl, pewnie te
> ż
>> gówno wiedzą, bo 500 obrotów to raczej za mało dla wysokoobrotowe
> go
>> R4...
>
> Nie chce sie mieszać w tą farsę, ale mógłbyś coś więcej nap
> isać nt.
> 'dlaczego 500 obrotów to za mało'? Myślałem, że jak silnik równ
> o chodzi
> i sie nie dławi na najmniejszych możliwych obrotach to jest ok.
Już Kuczu napisał o smarowaniu, ja za to dodam, że nie widziałem
jeszcze silnika który by chodził równo, dobrze się wkręcał itede, przy
obrotach ustawionych po pierwsze tak nisko (dla większości silników z
800 to minimum, zwykle optymalnie to 1000-1200, a może być i z 1500),
po drugie w tym konkretnym przypadku jest to 1/3 tego, co zaleca
producent - ale co oni tam się znają.
Choć oczywiście nie wykluczam, że mało w życiu widziałem i mamy tu do
czynienia z geniuszem strojenia gaźników, przy którym dżapscy
inżynierowie, to leszcze z pustostanem w dyńkach... :->
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
37. Data: 2009-07-03 08:43:34
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>
>
> Podumał chłopak, poeksperymentował i postanowił się podzielić wiedzą
> pisząc całkiem wartościowego posta (a to nie zdarza się jest zbyt
> częste). A Wy się czepiacie jak tylko możecie.
>
Patent w sieci ogolnie dostepny od dawna. Nawet na preclach conajmniej 2
razy kojarze. Wystarczylo wpisać wakuometr w google w pl.rec.motocykle.
Pierwsza pozycja....
Pzdr
PanAdol
-
38. Data: 2009-07-03 08:49:06
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Kuczu napisał(a):
> No zawsze mozna [...]
> z kawalka plexi z Praktikera wymodelowac sobie szybe do owiewki. Mozna ?
Wal sie! :) Wcale nie byla z Praktikera a z profesjonalnej hurtowni
materialow reklamowych :P
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
39. Data: 2009-07-03 08:53:19
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
zbigi pisze:
> Wal sie! :) Wcale nie byla z Praktikera a z profesjonalnej hurtowni
> materialow reklamowych :P
A to przepraszam :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
40. Data: 2009-07-03 09:09:36
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 3 Lip, 08:23, "JaroKoń" <j...@o...pl> wrote:
> Olob, daj se siana.
> Rzucasz diamenty między świnie.
Między pustostany!
Choć świnie też tu się pewnie kryją :>
Pozdrawiam
Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
--
Kawidlo GPZ 550 '82
Tygrys '05