-
1. Data: 2009-07-02 15:28:40
Temat: o synchronizacji gaźników
Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>
dziś zrobiłem synchronizację gaźników mojego zxr400 domowym sposobem po
przeanalizowaniu kilku internetowych rozwiązań i myślę że poniższy sposób
jest banalnie prosty daje bardzo dobre efekty i możliwy do wykonania przez
każdego.
na początek po co synchronizacja, aby każdy wybuch w cylindrze był
jednakowej siły (równa praca silnika) aby całe paliwo wprowadzane do
poszczególnych cylindrów było spalane (brak efektu zalewania cylindra).
jak działa regulacja przepustnic w gaźniku:
pierwsza i druga przepustnica jest regulowana jednocześnie jedną śrubą
pomiędzy nimi, trzecia i czwarta też jednocześnie kolejną śrubą między nimi
natomiast 1 i 2 oraz 3 i 4 przepustnica są regulowane śrubą między 2 a 3
gaźnikiem
analizując kolejność regulacji można zauważyć że nie trzeba regulować ze
sobą na raz wszystkich czterech przepustnic a można kolejno dwiema parami to
jest:
1 z 2 potem 3 z 4 a następnie 1 z 4 lub 2 z 3 lub 2 z 4 lub 1 z 3
powyżej wymieniłem wszystkie możliwe kombinacje
co to oznacza? że można przy pomocy jednej rurki wypełnionej wodą wymieszaną
z farbą plakatową podłączonej do wyżej wymienionych par gaźników wyregulować
czterogaźnikowy silnik i tak też wyregulowałem swojego zxr400
co potrzeba do zrobienia urządzenia do regulacji:
1.deska drewniana 2m długości 10 cm szerokości,
2.wężyk fi 6 przeźroczysty długości 3,5m
3.wężyki 2 sztuki fi 4 przeźroczyste długości 1m
4.wężyki 2 sztuki fi 4 gumowe długości 5 cm
5.wężyki 2 sztuki fi 4 przeźroczyste długości 1 cm
6.łączniki do wężyków fi 4 4 sztuki
do deski przyczepiamy zszywkami lub gwoździami wężyk fi 6 tak aby tworzył
literę U następnie wypełniamy wężyk wodą zabarwioną farbką plakatową do
połowy wysokości kształtu U, kolejno bierzemy dwa łączniki i z jednej
strony nakładamy wężyki fi 4 o długości 1 cm i wtykamy w wężyk fi 6 z
drugiej strony na łączniki zakładamy wężyk fi 4, na końcówki wężyka fi 4
zakładamy po jednym łączniku a potem jeszcze rurki fi 4 gumowe aby się nie
rozgrzewały po wetknięciu na króćce w bloku silnika
tak przygotowane urządzenie ustawiamy obok motocykla do i tak jak powyżej
podłączamy końcówki gumowe wężyków do króćców w silniku, silnik wcześniej
oczywiście nagrzewamy
odpalamy silnik i obserwując przeciąganie między cylindrami słupa wody w
gałęziach litery U zrobionej z wężyka śrubką regulacyjną ustawiamy 1 z 2
gaźnikiem potem 3 z 4 a na koniec 1 z 3 lub 4 lub 2 z 3 lub 4
mi zabrało to 15 minut
wszystkie elementy do budowy powyższego urządzenia można kupić w klepie
motoryzacyjnym koszt to ok 16 złoty
stosując inne końcowe wężyki gumowe można dokonywać synchronizacji w każdym
innym motocyklu
powodzenia
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2009-07-02 17:17:56
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: ponury <v...@p...onet.pl>
witam. czyli skonstruowales taki prymitywny wakuometr
pzdr vivaldi bmw k 100
-
3. Data: 2009-07-02 17:27:50
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>
ponury <v...@p...onet.pl> napisał(a):
> witam. czyli skonstruowales taki prymitywny wakuometr
> pzdr vivaldi bmw k 100
czy prymitywny może ale jest znacznie bardziej dokładny niż zegarowy i
rtęciowy
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2009-07-02 18:24:16
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> napisał
>
> dziś zrobiłem synchronizację gaźników mojego zxr400 domowym sposobem po
> przeanalizowaniu kilku internetowych rozwiązań i myślę że poniższy sposób
> jest banalnie prosty daje bardzo dobre efekty i możliwy do wykonania przez
> każdego.
>
>
Nie zebym sie czepial, ale widzisz - mamy rok 2009...
Ale jak ktos chce byc Mac Gyverem to mozna i tak. Zdolnosc
improwizacji czasami jest bezcenna - jednak vakuometr jest przyrzadem
ktory mozna kupic bezproblemowo zawczasu.
Pozdr
--
Hinek
-
5. Data: 2009-07-02 20:05:02
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>
Hinek <h...@a...pl.invalid> napisał(a):
>
> Użytkownik "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> napisał
> >
> > dziś zrobiłem synchronizację gaźników mojego zxr400 domowym sposobem po
> > przeanalizowaniu kilku internetowych rozwiązań i myślę że poniższy sposób
> > jest banalnie prosty daje bardzo dobre efekty i możliwy do wykonania
przez
> > każdego.
> >
> >
> Nie zebym sie czepial, ale widzisz - mamy rok 2009...
> Ale jak ktos chce byc Mac Gyverem to mozna i tak. Zdolnosc
> improwizacji czasami jest bezcenna - jednak vakuometr jest przyrzadem
> ktory mozna kupic bezproblemowo zawczasu.
> Pozdr
>
niby XXI wiek ale stan wiedzy to z epoki kamienia łupanego tylko sklep
zamiast własna głowa jak ktoś nie ma w głowie to ma ze sklepu ale w głowie
nadal ma pustkę :)
tak się składa że mogłem zapłacić frajerom z vwkulometrem żeby mi ustawili
mogłem kupić sobie vakulometr ale stwierdziłem że kupowanie vakulometrów
jest dla frajerów którzy mają pustostany w głowach :))
nie żebym się czepiał
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2009-07-02 20:17:05
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
olob kowalski pisze:
> niby XXI wiek ale stan wiedzy to z epoki kamienia łupanego tylko sklep
> zamiast własna głowa jak ktoś nie ma w głowie to ma ze sklepu ale w głowie
> nadal ma pustkę :)
No zawsze mozna sobie nabic okladziny od tira na zuzyte klocki
hamulcowe, mozna tez werezac ze spinaczy biurowych klamke sprzegla albo
z kawalka plexi z Praktikera wymodelowac sobie szybe do owiewki. Mozna ?
> tak się składa że mogłem zapłacić frajerom z vwkulometrem żeby mi ustawili
> mogłem kupić sobie vakulometr ale stwierdziłem że kupowanie vakulometrów
> jest dla frajerów którzy mają pustostany w głowach :))
No to ja mam widocznie pustostan bo sobie kilka lat temu kupilem
Carbtune i uzywalem go juz kilkadziesiat razy, skutecznie i bezstresowo.
A wakuometr pisze sie przez "v". Nie zebym sie czepial.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
7. Data: 2009-07-02 20:26:14
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>
Kuczu <q...@g...com> napisał(a):
> olob kowalski pisze:
>
>
> > niby XXI wiek ale stan wiedzy to z epoki kamienia łupanego tylko sklep
> > zamiast własna głowa jak ktoś nie ma w głowie to ma ze sklepu ale w
głowie
> > nadal ma pustkę :)
>
> No zawsze mozna sobie nabic okladziny od tira na zuzyte klocki
> hamulcowe, mozna tez werezac ze spinaczy biurowych klamke sprzegla albo
> z kawalka plexi z Praktikera wymodelowac sobie szybe do owiewki. Mozna ?
do tego jeszcze nie doszedłem ale powoli dopiero się rozkręcam :))
ty lepiej nie zabieraj się za myslenie bo pojawi się tyle dymu co przy
paleniu opony i głowa ci się zagrzeje :)))
> > tak się składa że mogłem zapłacić frajerom z vwkulometrem żeby mi
ustawili
> > mogłem kupić sobie vakulometr ale stwierdziłem że kupowanie vakulometrów
> > jest dla frajerów którzy mają pustostany w głowach :))
>
> No to ja mam widocznie pustostan bo sobie kilka lat temu kupilem
> Carbtune i uzywalem go juz kilkadziesiat razy, skutecznie i bezstresowo.
zgadza się masz pustostan :) to raz po drugie myślenie ciebie boli i po
trzecie czy ty wogóle myslisz choćby jadąc motocyklem? :)))) a może prawko
też sobie kupiłeś a odpowiedzi wykułeś na blaszkę co?
co do stresu ja swoje rurki też użyłem bezstresowo jak ktoś rozumie co robi
i myśli to nie ma się czym stresować :))))
> A wakuometr pisze sie przez "v". Nie zebym sie czepial.
>
z polskiego miałem słabe trzy może dlatego nie wiem jak pisać vakulometr czy
wakulometr ale sram na pisownię za to z matmy i z fizyki byłem lepszy :)))
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2009-07-02 20:48:05
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
olob kowalski pisze:
> do tego jeszcze nie doszedłem ale powoli dopiero się rozkręcam :))
To widac
> ty lepiej nie zabieraj się za myslenie bo pojawi się tyle dymu co przy
> paleniu opony i głowa ci się zagrzeje :)))
wow
> a może prawko też sobie kupiłeś a odpowiedzi wykułeś na blaszkę co?
tak
> co do stresu ja swoje rurki też użyłem bezstresowo jak ktoś rozumie co robi
> i myśli to nie ma się czym stresować :))))
wow x 2
> z polskiego miałem słabe trzy może dlatego nie wiem jak pisać vakulometr czy
> wakulometr ale sram na pisownię za to z matmy i z fizyki byłem lepszy :)))
aha. To wiele wyjasnia.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
9. Data: 2009-07-02 20:53:39
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał
>
> nie wiem jak pisać vakulometr czy
> wakulometr ale sram na pisownię za to z matmy i z fizyki byłem lepszy :)))
>
>
Nie sadze. Gdybys uczyl sie fizyki - wiedzialbys ze nie ma czegos takiego
jak "vakulometr" czy tez "wakulometr". Nazwy ktore wymysliles sugeruja
ze to jakis przyrzad do mierzenia kuli? Hmm..ale to juz nie moj problem.
Sraj sobie dalej na co tylko chcesz.
--
Hinek
-
10. Data: 2009-07-02 21:06:54
Temat: Re: o synchronizacji gaźników
Od: Kuczu <q...@g...com>
Hinek pisze:
> Nie sadze. Gdybys uczyl sie fizyki - wiedzialbys ze nie ma czegos takiego
> jak "vakulometr" czy tez "wakulometr". Nazwy ktore wymysliles sugeruja
> ze to jakis przyrzad do mierzenia kuli? Hmm..ale to juz nie moj problem.
> Sraj sobie dalej na co tylko chcesz.
Nie plosz chlopaczka, niezly jest :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/