eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybrydaRe: o kropelce ... hybryda
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c140-
    222.icpnet.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Thu, 4 Mar 2021 22:35:30 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s1rjr0$uer$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1q1gv$18d$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6040ccde$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1qjcl$b6f$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6040e173$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1qom9$e3s$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6040f041$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1qve1$i8p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60410993$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 4 Mar 2021 21:35:28 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="31195";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.0
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 210303-8, 03.03.2021), Outbound message
    In-Reply-To: <60410993$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692183
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04-03-2021 o 17:23, J.F. pisze:

    >>> Mnie sie tam jakos udaje.
    >
    >> A mnie nigdy.
    >
    > Musisz patrzec dalej i przewidywac co bedzie na drodze ...

    No właśnie dalej patrzę i przewiduję - będą kapeluszować.

    >>> No jak, przeciez elektrykiem nie oplaca sie szybko jechac :-P
    >
    >> No, czyli 140 nie jechałem.
    >> Za to do 110 przyspieszał bardzo żwawo, więc tym bardziej wkurzały
    >> jełopy pierdzielące się 40-tką
    >
    > Ale przy 40 zasieg wiekszy niz przy 110 :-P

    Ale jełopy jadą spaliniakami, gdzie już tak prostej zależności nie ma.


    >> Nic w tym oczywistego.
    >> Ja bym jechał do Poznania.
    >
    > A to akurat teren podobny, o ile sie dobrze orientuje :-)

    Tyle że na tej odległości, procent jazdy po górach jest już pomijalny.

    >
    >>>> W każdym razie ja widzę tą różnicę, nawet na niewidocznym okiem spadku.
    >>>> Np. na S5 na odcinku Poznań-Gniezno.
    >>
    >>> Ale niewidoczny spadek, to mala roznica.
    >
    >> Nie taka mała - z 10% w jedną stronę w porównaniu do jazdy powrotnej.
    >
    > No wiec 10% wiecej  robi 80, to 10% mniej zrobi 60 ?

    Co Ty bredzisz?
    Pisałem o PŁASKIM odcinku Poznań-Gniezno.

    Przy odcinku Kraków_Zakopane różnice będą rzędu kilkudziesięciu procent,
    w obie strony (czyli pod górę kilkadziesiąt mniej, a z góry
    kilkadziesiąt więcej).

    >> Uparł się chłop i widłami mu nawet nie wytłumaczysz.
    >> Zapamiętaj raz na zawsze: proporcja będzie 80/20 w jedną i 20/80 w
    >> drugą stronę.
    >
    > No ale

    Nie ma ale.
    Tak będzie na tym odcinku i to masz zapamiętać.

    >>> - to w druga tez by wyszlo niewielkie spalanie :-)
    >
    >> Równie dobrze możesz się zastanawiać, co by było, gdyby pod górę
    >> przejechał 110 na prądzie.
    >> Bo tak sobie to wymyśliłeś i już.
    >
    > nie


    No właśnie nie.

    >- jesli w jedna strone zostalo 20km na benzynie, a w druga zostaloby
    > 40km/benzynie

    80 na benzynie.


    >> Widać Twoje wyliczenia są funta kłaków nie warte, gdzieś coś
    >> popierdzieliłeś.
    >
    > Albo trzeba sprawdzic w praktyce.


    Nie trzeba, bo już sprawdzili.
    Te dodatkowe 40 km wzięło się właśnie z różnicy poziomów.

    >> 80 można jechać na spaliniaku, albo minimalnie odpuścić gaz i na
    >> elektryku.
    >
    > I mowisz, ze minimalne odpuszczenie gazu wystarcza?

    Tak.

    >
    > Chodzi o chwilowy spadek mocy, czy 80 to akurat ta predkosc, przy ktorej
    > komputer decyduje ze wylacza benzyne ?

    Blisko, zależy od potrzebnej mocy (czyli tego czy przyspieszasz lub
    ukształtowania terenu).
    Czasem jest to 10, czasem 70, czasem 90 km/h.

    Ale zazwyczaj na płaskim to akurat 80 jesteś w stanie ba biedę utrzymać
    w trybie EV.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: