  • 111. Data: 2016-12-17 16:37:39
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-17 o 16:19, Mirek pisze:

    > Na ile MB szacujesz ilość informacji zawartej w takiej komórce?

    Czy już mówiłem, że teoria abiogenezy nie została jeszcze opracowana?
    Więc dlaczego pytasz mnie o szczegóły? Po drugie - dlaczego pytasz o
    szczegóły amatora, którego wiedza opiera się na lekturze paru książek i
    artykułów ze "Świata Nauki"? Chcesz dokładnych odpowiedzi - znajdź
    jakiegoś biologia molekularnego, który zajmuje się tym tematem albo
    poszukaj publikacji na ten temat.

    > A zasada entropii?

    A co do tego ma zasada entropii?
    Czyżbyś próbował przytoczyć kreacjonistyczną bzdurę pt. "teoria ewolucji
    jest sprzeczna z drugą zasadą termodynamiki". Jeśli tak, to podkreślam
    jeden podstawowy fakt - ta zasada odnosi się do układów izolowanych.
    Ziemia nie jest i nigdy nie była takim układem. Cały czas otrzymuje
    energię ze Słońca i pewną ilość materii z meteorytów i komet, które
    okazjonalnie wejdą w atmosferę.

    > Ja nie rozumiem po co tu laboratorium. Chcemy coś takiego zrobić,
    > wierzymy że możemy, to zróbmy w komputerze.

    Mówisz poważnie? Wiesz ile mocy obliczeniowej trzeba na "proste"
    Rosetta@Home?

  • 112. Data: 2016-12-17 16:42:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-17 o 16:19, Mirek pisze:

    > Ja nie rozumiem po co tu laboratorium. Chcemy coś takiego zrobić,
    > wierzymy że możemy, to zróbmy w komputerze.

    Zresztą pewnie ktoś już to robi. Tylko to nie jest coś, co można by
    sobie policzyć w jeden wieczór.

  • 113. Data: 2016-12-17 16:58:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 11:51:29 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > założenia zbadać naukowo, nie możesz jednocześnie twierdzić, że nauka
    > już dowiodła prawdziwości tego czegoś. Już rozumiesz? Nie możesz
    > jednocześnie mieć ciasteczka i zjeść ciasteczka.
    >
    > Możesz wierzyć w istnienie całej sfery nadprzyrodzonej. W pełni to
    > szanuję i nie mam zamiaru nikogo przekonywać, że jego ulubione bóstwo
    > nie istnieje. Mam ważniejsze rzeczy na głowie. Problem mam tylko z
    > twierdzeniem, że coś zostało dowiedzione naukowo, jeśli:
    > a) Nie zostało
    > b) U podstaw ma niefalsyfikowalną hipotezę, w ogóle wykluczającą

    nigdy by mi nie przyszło do głowy twierdzic, ze istnienie swiata duchowego zostało
    udowodnione naukowo. Zwykle jest odwrotnie - to ateisci podpierając sie nauką
    twierdzą, ze go nie ma. Ja twierdze tylko ze moze jest, może nie ma - ale poboczne
    informacje wskazują ze bardziej prawdopodobne jest twierdzenia ze jednak cos tam
    jest.

    b.

  • 114. Data: 2016-12-17 18:41:23
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał:

    > patrz ilu recytuje wierszyki do pomalowanej deski i twierdzi, że nad
    > chmurami jest koleś, który zrobił to wszystko wkoło i mówi im co mają
    > robić. a jak powiesz, że tam nic nie ma, to jesteś ciemniakiem.

    A skąd to wszystko się wzięło? Sprawa nie jest prosta i nie dla ciemniaków.

    pzdr

  • 115. Data: 2016-12-17 19:06:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Dec 2016 09:59:00 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Sorry, ale tutaj zarobiłem facepalma. ;) Argumentum ad ignorantiam.
    > Nie ma czegoś takiego jak "prosty rak". To nazwa zwyczajowa,
    określająca
    > całą grupę chorób o zbliżonych objawach, ale różniących się
    diametralnie
    > pod względem genezy, przebiegu i znanych metod leczenia. Absurdem
    jest
    > oczekiwanie, że powstanie jeden, uniwersalny lek na raka.

    Bosh, przecież użyte przeze mnie "prosty rak" to była ironia i
    sarkazm w jednym a nie próba użycia jakieś tam konkretnego medycznego
    terminu. Facepalm to ja codziennie zaliczam czytając dla rozrywki
    ulotki leków. To jest po prostu absurd, przeciętny lek na cokolwiek
    zamiast leczyć konkretne schorzenie (jedno) ma listę kilkudziesięciu
    pozycji skutków ubocznych i to bardzo poważnych. To jest medycyna 21
    wieku? To jest śmiech na sali i kpina a nie medycyna 21 wieku. Ale
    oczywiście wszyscy są strasznie mądrzy, piszą naukowe artykuły ze
    szczegółami na poziomie cząsteczkowym co jak działa, ale żeby to
    naprawić to nie potrafią. To jakiś absurd, albo na czym się znamy i
    umiemy to naprawic albo nie i przyznajmy się do tego, że nie wiemy
    jak działa życie i uznajmy dla dobra wszystkich, ze jest to magia,
    cud, coś nadprzyrodzonego (jak kto woli). Albo życie jest zwykłą
    biotechnologią o skończonej złożoności i umiemy to naprawiac.
    Niedopuszczalna jest dla mnie obecna sytuacja, że wiemy ale jednak
    nie wiemy. Skoro jest tak, że wiemy, że nic nie wiemy to nie brońmy
    ludziom wiary w cuda lub Boską interwencję. Bo niestety w dziedzinie
    medycyny to nadal jesteśmy jak dzieci we mgle. Od jakiś 100 lat
    żyjemy w najgorszych możliwych czasach właśnie przez świadomość jak
    działa (z grubsza) życie. 150-500 lat temu choroba była dopustem
    Bożym i świadomość medyczna ówczesnych to było tylko akceptacja faktu
    bliskiego spotkania ze stwórcą, żywy organizm dla większości to była
    magia lub boskie tchnienie, mało kto w to wątpił. Teraz jest gorzej,
    bo śmiemy wątpić, że to zwykle procesy chemiczne, który podstawy
    znamy, a najgorsze i najbardziej frapujące jest właśnie to, że wiemy,
    że nie ma w tym najprodopodniej nic cudownego i _powinno_ to się dać
    "naprawiać". Nie ma nic gorszego, jak świadomość., że będzie można
    ale pewnie dopiero za tysiąc lat. A co mamy teraz? Chorym na raka
    potrafią tylko rysować bar grafy z rozkładem statystycznym przebiegu
    choroby i wskazaniem za ile miesięcy na tym wykresie jest jego
    śmierć, by zdążył uporządkować swoje sprawy. Albo taka cukrzyca. Od
    30 lat słyszę to samo słodkie pieprzenie od "medycznych naukowców",
    że "już za 5 lat" będzie to leczone. I tak co roku miliony ludzi,
    którzy zapadają na tą chorobę na świecie słyszą tą sciemę p.t. "już
    za 5 lat" powtarzaną jak mantra. A nawet ostatnio się poprawiło,
    gadają teraz "już za dwa lata", gdzieś tak od 2014, gdy wykryto
    działanie verapamilu na myszach. A przez 30 lat novonordisk czy inny
    aventis trzepią miliardy na produkcji insuliny, która w tym przypadku
    jest niczym innym niż produkt zastępczy. Ale oczywiście, lepiej
    utrzymywać miliony chorych w tym stanie uzależnienia od ich produktu,
    niż ich wyleczyć. Medycyna nie powinna być nazywana nauką bo nadal
    jeszcze na to nie zasługuje, ciągle jest na etapie takiej
    współczesnej szarlataneri połączonej z mieszaniem "eliksirów" i
    liczeniem na łut szczęścia. Każdą próbę mądrzenia się kogokolwiek w
    dziedzinie medycyny odbieram od razu jako niesmaczny żart, w
    najlepszym razie jak puste i nic nie znaczące frazesy, ,z kktórych
    nic wynika absolutnie dla dobra chorych. A mamy 21 wiek podobno.

    --
    Marek

  • 116. Data: 2016-12-17 19:10:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Dec 2016 10:23:54 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Ciągle nie rozumiesz, co ja piszę. Jeśli jakiś lekarz mówi, że
    jakieś
    > zjawisko jest niewytłumaczalne z punktu widzenia dostępnej wiedzy
    > medycznej znaczy to tylko tyle, że jest ono niewytłumaczalne z
    punktu
    > widzenia DOSTĘPNEJ JEMU wiedzy medycznej.

    Dobre, pokaż mi lekarza specjalistę, który się przyzna, że się nie
    zna. Każdy z nich jest namądrzejszy, co.im nie przeszkadza wydawać
    sprzeczne diagnozy/opinie.

    --
    Marek

  • 117. Data: 2016-12-17 19:20:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Dec 2016 16:37:39 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Ziemia nie jest i nigdy nie była takim układem. Cały czas otrzymuje
    > energię ze Słońca i pewną ilość materii z meteorytów i komet, które
    > okazjonalnie wejdą w atmosferę.

    ....a wszystkie planety US tętnią życiem, sorry ale nie mogłem się
    powstrzymać :)

    --
    Marek

  • 118. Data: 2016-12-17 20:37:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Dec 2016 11:51:22 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > szanuję i nie mam zamiaru nikogo przekonywać, że jego ulubione
    bóstwo
    > nie istnieje.

    I oczywiscie masz dowód na to? Użyte sformułowanie o tym świadczy.

    --
    Marek

  • 119. Data: 2016-12-17 21:13:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 19:06:43 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > najlepszym razie jak puste i nic nie znaczące frazesy, ,z kktórych
    > nic wynika absolutnie dla dobra chorych. A mamy 21 wiek podobno.

    Bo ja wiem? Frazesy są czarno na białym dostępne dla każdego.
    Całkiem sporo leków ma w definicji zwalczanie "objawów"
    czegoś tam. Oni sami wprost przyznają, że nie mają pojęcia
    o leczeniu przyczyn schorzenia. Ale to trzeba poczytać, a przeciętny
    konsument "leków" nie zniża się do tej czynności ;)

    L.

  • 120. Data: 2016-12-17 21:59:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budyń"

[...]
    ---
    Programista napisał dwa programy i nagle ... jeden z nich doszedł do
    wniosku, że ... nie jest sam :-)

    Przy budyniu mi się skojarzyło :-)