    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: numer alternatora
    Date: Sat, 12 Feb 2011 21:28:11 +0100

    On Sat, 12 Feb 2011 20:44:23 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    >Łożyska są dwa czy trzy, do tego komutator i jakieś tulejki. Sam tego nie
    >zrobie, wiec wyjęcie, zawiezienie, robota, włożenie.
    >Całość zajmie troche czasu. Koszt u kogoś, kto zajmuje sie alternatorami to
    >ok 150 zł jesli przywioze mu wyjęty.

    Zrobisz sam. Najbardziej upierdliwe jest wlasnie wyjecie i wsadzenie -
    jesli to tylko lozyska warto pojechac do elektryka czy mechanika z
    kanalem i niech to on zrobi.

    Gdyby nie dzialal nie wiadomo dlaczego to przychylam sie do wniosku
    zeby kupic dobry i zlecic tylko wymiane, po pol godziny odjedziesz
    zadowolony, zamiast meczyc sie i "fachowca" dwa dni. No chyba ze
    prawdziwy Fachowiec.

    >Teraz - używka 80-100zł, a używany po regeneracji (czyli taki z nowymi
    >łożyskami, tulejkami, komutatorami, szczotkami, regulatorem i co tam jeszcze
    >w kotku siedzi) to 250 zł z pisemną gwarancją. Poświęce popołudnie i
    >wyciągne stary, wsadze "nowy" i auto nie musi stać na podwórku, zwlaszcza,
    >ze codziennie jest potrzebne.
    >
    >IMO nie opłaca mi sie robić łożysk, a jeszcze moze opędzluje stary
    >alternator na allegro za pięć dych.

    lozyska 20zl, wymien, wyczysc, zmien szczotki/regulator i mozesz
    sprzedawac na allegro regenerowany z gwarancja 6 miesiecy :-)

    Wymiana lozysk to naprawde nie jest rocket science, tylko nie kupuj
    wloskich, chocby sie nazywaly SKF :-)

    J.