    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [ntg] ZGAGA
    Date: Thu, 28 Nov 2019 13:16:02 +0000 (UTC)

    In pl.misc.elektronika robot <a...@o...pl> wrote:

    > Ty chemik jesteś, to przy okazji

    Jak już jesteśmy przy "ty chemik jesteś" i w offtopie, to ja mam taki
    temat :) Odkryłem to przypadkiem po trawieniu płytki, jak chciałem
    rozpuścić fotopolimer.

    Roztwór B327, użyty (z nieużytym, bez rozpuszczonej miedzi, nie działa).
    Do tego kret w granulkach. Może być "woda kretowa" (z już rozpuszczonym
    kretem).

    Bardzo szybko robi się wtedy intensywnie czarny osad. Wrzucenie granulki
    kreta też powoduje, że granulka momentalnie robi się czarna. Mam też
    wrażenie, że reakcja jest egzotermiczna. Wydziela się też silnie wonny
    gaz (chlor?).

    Coś się wtedy chyba utlenia, ale co, jak i dlaczego? Jaka jest reakcja?