    From: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.polityka
    <jq61cq$12c$1@adenine.netfront.net>
    <4fc68b0c$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <jq64jh$5u5$1@adenine.netfront.net>
    <4fc717a3$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <8259849450$20120531093208@squadack.com>
    <4fc72494$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <jq7be9$25jn$2@adenine.netfront.net>
    <4fc736b5$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <9859381600$20120531112047@squadack.com>
    <4fc73ff4$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <6772637388$20120531120825@squadack.com>
    Subject: Re: nowy "sukces" Tuska XPOST
    Date: Thu, 31 May 2012 13:39:56 +0200

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:6772637388$20120531120825@squadack.com...
    > Hello Bogdan,
    >
    > Thursday, May 31, 2012, 11:54:58 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > One wcale nie były lepsze...

    > Po 20 latach pracy w innym zawodzie wróciłem do starego. Wymagało to
    > nadrobienia tych 20 lat w dziedzinie, która zmieniła się radykalnie -
    > elektronice - i znalazłem pracę w bardzo wąskiej specjalizacji. Chcesz
    > się nadal licytować samokształceniem?
    >
    > Problem w tym, że pracodawców w tej specjalizacji jest tylko kilku w
    > Polsce a starających się o pracę o wiele młodszych ode mnie, z o wiele
> [...]

    Po pierwsze nie licytuję, tylko informuję. W tym wypadku hobby przekształciłem w
    zawód. Gdy pracowałem w Niemczech, stać było mnie na kupno komputerów, które
    były w Polsce bajecznie drogie. A zaczynałem od Commodore VC-20.
    Elektroniką (dawniej radioamatorstwem) też się zajmowałem. Swego czasu działałem
    w klubie krótkofalarskim (SP1KBO), a nawet byłem na Ogólnopolskich Zawodach
    Radiomechaników koło Chojnic. To było na początku lat 70-tych lub koniec
    60-tych. Pracowałem także w warsztacie w ZURiT w sąsiednim mieście. Była to moja
    pierwsza praca.
    Zawodów, jakie uprawiałem nie zliczę. Różnorodne. Od robola do pracownika
    umysłowego poprzez rzemiosło.

    Skanowanie podałem jako przykład. I to jest właśnie przykład owczego pędu. Jeśli
    ktoś coś odkryje i mu to dobrze idzie, natychmiast znajduje naśladowców i szlag
    trafia wszystko. Bo jeden się wyżywi, a wielu głoduje.
    Dobrą ilustracją jest zjawisko świńskiej górki. Gdy za mało świń, ceny za żywiec
    idą do góry. Wtedy hodowcy hodują dużo świń i ceny spadają. I tak w kółko
    Macieju.

    --
    Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoją
    karierę polityczną".