  • 21. Data: 2014-08-09 15:00:42
    Temat: Re: nowy iPhone6
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-09 14:13, Pszemol pisze:

    > A Ty masz jakaś sztywną granicę ceny? Ile ona wynosi?

    No, jak dla mnie ta granica wynosiła 600zł.. Jednak przez przypadek
    (gwarancyjna wymiana sprzętu+ dopłata 250zł) stałem się właścicielem
    urządzenia wycenianego na 850zł.

  • 22. Data: 2014-08-09 15:29:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message

    > W więc jest coś z prawdy w twierdzeniach o zauroczeniu
    > sprzętem tej marki..

    Jakiej marki???? Ja nie pisałem o iPhone ani Ty o iPhone nie pytałeś.

    Pisałem generalnie o zakupie nowego telefonu i o tym jaką rolę
    przy tym wyborze odgrywa cena. Dla przykładu, mocno zastanawiam
    się właśnie nad zakupem Amazon Fire Phone... I właśnie jego cena
    jest porównywalna z ceną iPhone 5S, a więc nie odgrywa dużej roli...
    Co mnie przyciąga do Amazona? Ano właśnie szybsza kamera
    (aparat foto) i nastawienie na odnajdywanie produktów w sieci po
    obrazku - no i ciekawi mnie ten ich ekran pseudo-3D - chcę się tym
    po prostu trochę pobawić... Ale rewelacji i ochów-achów nie oczekuję.

    > Owszem, ładnie to wygląda, pewnie również na dobrym
    > poziomie działa, ale żeby aż tak się za to cenili..

    To znaczy jak się cenili?

    Uważasz może, że iPhone jest jakoś wyjątkowo drogi?

    Chyba nie zauważasz dużej ilości dużo droższych
    smartfonów na rynku... Oraz tego, że w okolicach
    ceny iPhone 5S plasuje się mnóstwo innych smartfonów.

    Zerknij na listę cen słuchawek (bez SIMlocka/abonamentu):
    Asus Padfone 2 $929
    Samsung Galaxy Round $784
    Asus Padfone Infinity $698
    Huawei Ascend P6 $691
    HTC One (M8) $654
    Amazon Fire Phone $649
    Apple iPhone 5S $635
    LG Optimus 4X HD $606
    Samsung Galaxy S5 $587
    HTC Butterfly S $565
    Sony Xperia Z2 $564
    Nokia Lumia 620 $550
    Motorola ES400S $549

    Nie macie u siebie w Polsce Galaxy Round czy Asusowego PadFone
    lub Huawei Ascend że tylko iPhone jest dostępny z tych "drogich"?
    Wiem, że Amazona Fire nie macie, bo ma wyłączność w USA z AT&T.
    To, że polski rynek jest specyficzny jakoś zniekształca Ci obraz cen...

    > Kiedyś iPhone był prekursorem, jednak na dzień dzisiejszy nie wnosi już
    > nic nowego/innowacyjnego. Można powiedzieć że jest tylko popłuczynami po
    > innych producentach. Widać to choćby po coraz większych ekranach w
    > kolejnych modelach.

    Generalnie rzecz biorąc rynek smartfonów jest dojrzały od paru ładnych lat
    i producenci nie bardzo wiedzą czym już mogą przyciągnąć do siebie
    nowych klientów... Przedmiot ten spowszedniał po prostu, smartfon
    nie jest dziś niczym niezwykłym ani wzbudzającym ochy i achy...
    Co wnosi takiego nowego i innowacyjnego Samsung? Motorola? HTC?
    Ich kolejne wersje to też ciut szybszy procek, ciut większy i jaśniejszy
    ekran, ciut więcej pamięci itp, itd... Nie rewolucyjne zmiany a ewolucyjne.

  • 23. Data: 2014-08-09 15:32:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No, jak dla mnie ta granica wynosiła 600zł..

    Czemu 600zł a nie np. 500zł? Czemu nie 700zł?
    Jak doszedłeś do wysokości tej granicy?
    Emocjonalnie? Racjonalnie? Jakie kryteria?

    Jaką wagę przy wyborze ma ta granica? Chyba
    niezbyt dużą, skoro zdecydowałeś się na dopłatę...

    > Jednak przez przypadek (gwarancyjna wymiana sprzętu+
    > dopłata 250zł) stałem się właścicielem urządzenia
    > wycenianego na 850zł.

    Co sprawiło że zdecydowałeś się na dopłatę 250zł
    powyżej swojej granicy? Czy gdybyś kupił telefon
    "na raty" to granica byłaby wyższa czy taka sama?
    Innymi słowy: przeraża Cię gdy koszt telefonu jest
    zaprezentowany jako jednorazowa kwota a gdyby
    był rozpisany na raty lub ukryty w abonamencie
    to już przełknąłbyś to łatwiej?

  • 24. Data: 2014-08-09 15:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > Emocjonalnie? Racjonalnie? Jakie kryteria?
    >
    > Jaką wagę przy wyborze ma ta granica? Chyba
    > niezbyt dużą, skoro zdecydowałeś się na dopłatę...

    Ja mam w sumie podobną.
    Z czego wynika?
    Abo wszystko za free to koszt rzedu 40zł miesiecznie.
    Abo ze smarfonem za złotówke to koszt 60zł miesiecznie.
    Telefon uzywam najczesciej 2 lata.
    60-40 = 20zł x 24miesiace - 480zł.

    Stać mnie na drozszy ale nie widze zadnego sensu inwestowania w tego typu
    sprzet, zwłaszcza ze jego zywot moze sie bardzo szybko skonczyc (zniszczyc,
    zgubic etc)

  • 25. Data: 2014-08-09 16:19:19
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Marek wrote:

    > Co ma znaczyć enigmatyczne "każdy"? Ile tych rdzeni ma być, całe 2?

    No ze 4 przynajmniej, bo 4x2.3GHz juz na rynku jest u konkurentow.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 26. Data: 2014-08-09 16:34:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Rafał Grzelak" <s...@d...com> wrote in message

    > No ze 4 przynajmniej, bo 4x2.3GHz juz na rynku jest u konkurentow.

    w iOS? bo w Androidzie to być może i 8 rdzeni potrzebne aby telefon
    płynnie pracował, ale iOS jak do tej pory działa bardzo sprawnie
    i płynnie na procesorze A7 w iPhone5S a ten ma tylko 2 rdzenie...
    Trzy takie telefony znam w grupie swoich znajomych i bardzo
    szybko i płynnie pracują. Nawet wcześniejsza generacja telefonów,
    iPhone5 (bez literki S) na procesorze A6 (dual-core 1.3GHz) bardzo
    dobrze/szybko działa.

  • 27. Data: 2014-08-09 16:39:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

> [...]
    > Z czego wynika?
    > Abo wszystko za free to koszt rzedu 40zł miesiecznie.
    > Abo ze smarfonem za złotówke to koszt 60zł miesiecznie.

    Nie bardzo rozumiem - Twoja granica ceny uzależniona
    jest od ofert operatorów w abonamentach? A z jakiej racji?

    > Stać mnie na drozszy ale nie widze zadnego sensu inwestowania w tego typu
    > sprzet, zwłaszcza ze jego zywot moze sie bardzo szybko skonczyc
    > (zniszczyc,
    > zgubic etc)

    Czyli gdybyś "widział sens" to granicę byś podniósł?

    Co do zniszczenia/zgubienia to stosunkowo niedrogo można wykupić
    ubezpieczenie telefonu właśnie od zgubienia/zniszczenia/zalania wodą itp.

    I nie używałbym tutaj słowa "inwestowanie" bo zakup przedmiotu
    użytkowego, jeśli nie jest używane do robienia kasy w biznesie
    nie jest żadną inwestycją tylko zwyczajną konsumpcją.

    Obaj jednak mając swój pułap cenowy na granicy 1/4 ceny iPhone
    (i innych, jemu podobnych słuchawek) jesteście bardzo poszkodowani
    bo odcinacie sobie dostęp do całkiem fajnych i miłych zabawek :-)

  • 28. Data: 2014-08-09 17:25:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 13:59:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ja mam w sumie podobną. Z czego wynika?
    > Abo wszystko za free to koszt rzedu 40zł miesiecznie.

    No, powiedzmy. Z internetem itp ... faktycznie 40 zl.

    > Abo ze smarfonem za złotówke to koszt 60zł miesiecznie.

    Naprawde ?

> [...]
    > sprzet, zwłaszcza ze jego zywot moze sie bardzo szybko skonczyc (zniszczyc,

    Ale sens zainwestowania 480 zl jednak widzisz. A potem jeszcze
    patrzysz w cenniki ... doplacisz 100zl i masz lepszy, doplacisz 200 to
    masz jeszcze lepszy itp

    A w ogole to czemu jednak inwestowac te 480zl, mozna sobie abo za 30
    zl i najtanszy telefon ze sklepu za 79 :-)

    A przeciez moglo te 2 lata minac, telefon ciagle dziala ... nowy
    telefon mimo wszystko ?

    Ja sie tam z Pszemolem zgadzam - chce ktos miec dobry telefon, to
    granicy nie stawia. Zycie czasem stawia ... ale nie wszystkim.
    Ale z drugiej strony - po co przeplacac za zabawke ? :-)

    J.

  • 29. Data: 2014-08-09 17:33:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Nie bardzo rozumiem - Twoja granica ceny uzależniona
    > jest od ofert operatorów w abonamentach? A z jakiej racji?

    Akurat obecnie tak.
    Tylko kwestia optymalizacji wydatku.
    Można kupic w tej cenie cos od Polskich abo albo np. coś chinskiego o
    parametrach porównywalnych z jakims S4/S5.
    Sam nie wiem co lepsze.

    > Czyli gdybyś "widział sens" to granicę byś podniósł?

    Zapewne.
    Ale takiego sensu nie widze. Ale jestem otwarty.
    Na razie nie trafiłem na nic, co powodowałoby chęc dołożenia.
    Może podpowiesz?

    > Co do zniszczenia/zgubienia to stosunkowo niedrogo można wykupić
    > ubezpieczenie telefonu właśnie od zgubienia/zniszczenia/zalania wodą
    > itp.

    Niedrogo to znaczy?

    > I nie używałbym tutaj słowa "inwestowanie" bo zakup przedmiotu
    > użytkowego, jeśli nie jest używane do robienia kasy w biznesie
    > nie jest żadną inwestycją tylko zwyczajną konsumpcją.

    To tylko czepianie się słówek.

    > Obaj jednak mając swój pułap cenowy na granicy 1/4 ceny iPhone
    > (i innych, jemu podobnych słuchawek) jesteście bardzo poszkodowani
    > bo odcinacie sobie dostęp do całkiem fajnych i miłych zabawek :-)

    Ty kupujesz iphona.
    Ja telefon i TV czy lapka.
    Nastepnym razem Ty kupujesz iphona. A ja cos tanszego i dokładam do
    czegokolwiek innego.
    To tylko kwestia wyboru.

  • 30. Data: 2014-08-09 17:44:51
    Od: Dylon <d...@n...chcialbym.spamu.hi.hi.wp.pl>

    W dniu 2014-08-08 o 21:55, Pszemol pisze:
    > Z najnowszych wycieków wygląda na to, że najnowszy iPhone6 będzie miał:
    > - duży akumulator o pojemności 2100mAh

    No to może w końcu wytrzyma jeden, cały dzień normalnego użytkowania ;)

    --
    Maciej Dylski
    "[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania