    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 9 Mar 2014 17:03:19 -0700 (PDT)
    <lfa5nc$jr8$1@news.mm.pl> <lfa6en$uo4$1@node1.news.atman.pl>
    <lfa7u7$kkl$1@news.mm.pl>
    <5...@g...com>
    <lfigjm$a33$1@news.task.gda.pl>
    <2...@g...com>
    <lfimqh$i30$1@news.task.gda.pl>
    <d...@g...com>
    <lfiqdr$s0e$1@news.mm.pl>
    <e...@g...com>
    <lfitbv$svj$1@news.mm.pl>
    Subject: Re: nowy czynnik chłodniczy
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 00:26:32 UTC+1 użytkownik tomas napisał:
> [...]
    świetlówki. Ze względu na niewielką objętość świetlówki sprawa do pominięcie wszędzie
    z wyjątkiem miejsc gdzie utylizują masowo świetlówki. Miejsca gdzie kiedyś wyrzucano
    świetlówki skażone są rtęcią. Jak by cała rtęć ze świetlówki odparowywała w
    świetlówce to te miejsca były by nie skażone bo opary wiatr by porwał i rozgonił.
    Zacznij samodzielnie myśleć, to nie boli.

    > Z tego wynika , że nie są szkodliwe i wystarczy je wrzucić do szkła.
    >
    > Skoro tak to po chu.. utylizuje się azbest , świetlówki itp?
    >
    > Mowa jest o szkodliwości a nie o tym ile trzeba tego wchlonąć , żeby
    >
    > skończyć na powązkach.Każdy organizm jest inny i inaczej znosi toksyny.
    >
    > http://pierwsza-pomoc.wieszjak.polki.pl/zatrucie/297
    433,Zatrucie-rtecia-jak-rozpoznac-i-pomoc.html

    Czego żeby udowodnić swoje głupie racje przywołujesz azbest? Azbest to inna para
    kaloszy chociażby dlatego że jednokrotny kontakt, jak toś ma pecha, z jedną z wielu
    odmian azbestu kończy się nowotworem płuc. Rtęci nigdy nie przypisano takich
    właściwości. Powoduje choroby ale nie nowotwory. Pewne substancje utylizuje się bo są
    potencjalnie szkodliwe Bo szkodzą ale nie jak leci i pod każdą postacią i stężeniem.
    Znam osobę która pracowała w Łódzkiej Wytwórni Termometrów. Teraz ma z 85 lat i wiem
    że jeszcze żyje. Wiele lat pracy z rtęcią i żyje. Jak bystry jesteś to możesz
    rozwiązać zadanie. Wiadomo ile rtęci jest w świetlówce kompaktowej. W necie
    znajdziesz prężność par rtęci. Policz w jakim czasie odparuje w pokoju 5x5x2,5m taka
    ilość rtęci i jakie w tym czasie utrzyma się stężenie par rtęci przy przepisowej
    wymianie powietrza w pomieszczeniach mieszkalnych. Drugi wariant trudniejszy. Piszesz
    że w rurze są pary rtęci. Fakt są. Inaczej by nie świeciła. Policz ile jest w rurze
    par rtęci. Potem policz jakie się osiągnie stężenie w w/w pomieszczeniu przy takiej
    samej jak poprzednio krotności wymiany powietrza. A następnie wynik porównaj z NDSch
    dla rtęci. Już oczami wyobraźni widzę jak potrafisz to policzyć. Ale pyszczyć
    potrafisz pierwsza klasa.