  • 81. Data: 2011-01-06 17:39:52
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 16:38:43 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Nie, chodzi o to że AFAIR "normalnej" cyny (już) nie wolno stosować
    >do "normalnej" produkcji przemysłowej. Mogę się mylić, ale bardzo

    do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody
    zapewne tez.

    >bym się zdziwił, jakby prawo do wyjątkowego używania było "efektywnie
    >darmowe" (wliczając koszty administracyjne itede).

    To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione.
    Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej
    zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe.

    > Ależ nie - w ich interesie leży żeby produkować sprzęt który się
    >psuje, nie rozumiem dlaczego chwalą się tym, że on *ma* się zepsuć!

    Wszystko zalezy od rynku - klient przyzwyczajony ze co trzy lata
    kupuje sie nowy komputer, ale nowa pralke to jeszcze nie .

    J.

  • 82. Data: 2011-01-06 18:26:42
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <

    > to poczytaj o ABSsie i o tym po co on powstał.

    Eh Kuba - ja piszę dlaczego powstał, a ty mi udowadniasz co umozliwia

    > Prawda jest taka, ze ABS umożliwia nic innego jak sterowanie
    > samochodem podczas gwałtownego hamowania.
    > Do niczego innego nie służy. Inną sprawą jest to, czy przeciętny
    > kierowca jest w stanie z tego skorzystać w sytuacji awaryjnej.
    > ABS nie skraca drogi hamowania, ABS nie ma powodować samego nie
    > blokowania kół - on w założeniu ma umożliwić sterowność. Houk.

    houk, tylko czy ja twierdziłem coś innego?

    > Już wyżej napisałem - mocniejsze wspomaganie nie wystarczy, bo
    > zniweluje dozowalność siły hamowania.
    > Asystent róznic sie od silniejszego wspomagania tym, ze działa tylko w
    > określonej sytuacji i umozliwia łagodne hamowanie z dozowalną siłą i
    > awaryjne hamowanie z maksymalną siłą.

    wszysto rozumiem, poprostu musze się kiedyś przejechać autem z tym
    wynalazkiem, chętnie po śniegu i poobserwować skutki

> [...]
    > Cisnienie w ukłądzie hamulcowym potrzebne do zablokowania kół da sie
    > wytworzyć stosunkowo niewielką siłą na pedale hamulca. Wtedy koła już
    > mogą sie blokować i ABS działa.
    > Sęk w tym, zeby ABS działał skutczniej to cisnienie musi być
    > zdecydowanie większe i tu wkracza asystent, bo przeciętny kierwca
    > wcisnie hamulec mocno na tyle, zeby koła zablokować, ale nie na tyle
    > ile wymagałby tego ABS do możliwie najsprawniejszego działania.
    > Poza tym, jak już tez pisałem, dostrzeż prosze różnice między siłą w
    > nodze Pudzianowskiego oraz Maji Popielarskiej - a takie róznice

    te różnice już dawno wyeliminowało wspomaganie układu i nawet babci
    wystarczy sił, żeby ABS warczał aż miło

    > Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do
    > zablokowania kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego
    > działania ABSu (bez względu na rodzaj nawierzchni)

    nie będę się upierał, przyjmuję Twoje wyjaśnienia do wiadomości, choć
    jeszcze wątpliwości pozostały.

    Serdecznie pozdrawiam

  • 83. Data: 2011-01-06 21:49:45
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 4 Sty, 12:58, "CeSaR" <a...@m...com> wrote:

    > A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
    > terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
    > ogólnoeuropejski?

    To akurat jest dobrze, bo inaczej będzie w innych krajach to co w
    Polsce. Światła do jazdy dziennej zostały cichaczem w Polsce dodane do
    rozporządzenia o warunkach technicznych pod naciskiem Unii, bo rządowi
    i sejmowi są nie na rękę (za mało kasy leci przy światłach do jazdy
    dziennej). Niestety większość posiadaczy tych świateł jeździ nadal na
    światłach mijania, co jest kompletnym kretynizmem. Co gorsza przepis
    brzmi, że jest obowiązek jazdy na światłach mijania(!!!), a
    "dopuszczalne są do jazdy dziennej" (zdanie dodane pod naciskiem Unii)
    (tak jakby te drugie były gorsze). Sprawa postawiona na głowie!

  • 84. Data: 2011-01-06 22:12:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 06 Jan 2011 00:28:10 +0100, BQB napisał(a):

    > Jest dokładnie tak jak piszesz, gdy zdarzy się coś, na co nie byłeś
    > gotowy i wymusi na tobie nagłe hamowanie, to odruchowo hamujesz z całej
    > siły.

    Owszem, nie. Tak hamują osoby, które nie potrenowały hamowanai awaryjnego
    nigdy.
    --
    ___________ (R)

  • 85. Data: 2011-01-06 22:29:04
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 6 Sty, 22:12, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Owszem, nie. Tak hamują osoby, które nie potrenowały hamowanai awaryjnego
    > nigdy.
    > --
    >      ___________ (R)
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    >  _______/ /_     Wywoływanie slajdówhttp://trzypion.pl/
    > ___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
    +

    Dodatkowo system BA powoduje, że hamujesz silniej niż chcesz.

  • 86. Data: 2011-01-07 01:45:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, J.F. wrote:

    > do produkcji sprzetu domowego uzytku. Jest masa zwolnien - samochody
    > zapewne tez.

    Zgadza się.
    Zmierzałem do pytania czy skorzystanie ze zwolnienia jest
    darmowe. Nie do kosztów złomowania ołowiu :)

    > To spojrz na etykietke z cena - KGO jest wyszczegolnione.

    KGO tak, ale jeśli istnieje jakaś "ekstra" opłata, to wyszczególniona
    nie będzie. Mniej więcej na podobnej zasadzie jak akcyza i VAT
    (świadomośc kwoty VAT zazwyczaj na paragonie nabywasz, kwoty
    zapłaconej akcyzy nie bardzo - można w celach dydaktycznych
    spróbować kupić jakąś wódkę ;))

    > Ale to jakies grosze sa - np aparat cyfrowy czy telefon to ponizej
    > zlotowki. Fakt ze one chyba sa bezolowiowe.

    Zgoda.
    Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od "bezołowiowego"
    jest odpłatne?

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2011-01-07 11:50:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011 01:45:47 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Zgoda.
    > Czy ktoś wie, czy skorzystanie ze zwolnienia od "bezołowiowego"
    >jest odpłatne?

    Wydaje mi sie ze to dwa niezalezne przepisy sa.

    Sprzedajesz komputer domowy w EU - on musi byc "bezolowiowy".
    Sprzedajesz serwer - nie musi.

    W obu przypadkach naliczasz KGO, za olowiowe luty byc moze wyzszy.

    A KGO na samochody to chyba jeszcze trzeci przepis, bo przeciez tam sa
    osobne przepisy o utylizacji.

    J.

  • 88. Data: 2011-01-07 15:00:48
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Witam

    > stary ale jak możesz obliczać koszty *produkcji* na podstawie cen
    > sprzedaży detalicznej nawet bez marży.

    Racja, tylko że to taki taki szacunek... mniej lub więcej/ pi razy drzwi...:

    Jeżeli ludziska na nowych częściach potrafią dołożyć sobie ESP za 3 tysie to
    znając proporcje ceny wyszło mi coś poniżej 1/3

    > To jakbyś liczył ile kosztuje wyprodukowanie litra Pb95 na podstawie marży
    > na stacji benzynowej.
    > Zastanów sie.

    nnnie do końca tak :-)
    Wiedząc, że 80proc ceny benzyny to podatki i marże mogę szacować, ze przy
    cenie końcowej 10 cena producenta to 2.

    I tak to oszacowałem, ale bez jakiejkolwiek pretensji do mienia mojszej
    racji :-)
    Zastanawiałem sie po prostu.

    > ps. a marże znam doskonale, bo akurat pracuje u dealera od jakiegoś czasu.
    >

    > --
    > Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    > www.cita.pl
    > Dwa ogony Irma i Myszka

    Myślę, że naświetliłem ooco mi szło

    I pozdrawiam
    MK

    EOT

  • 89. Data: 2011-01-07 19:28:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 13:29:04 -0800 (PST), Lew2 napisał(a):

    > Dodatkowo system BA powoduje, że hamujesz silniej niż chcesz.

    System BA wystepuje tylko w połaczeniu z ABS.

    --