  • 1. Data: 2010-01-09 12:01:19
    Temat: nowe dowody osobiste - pidpis elektroniczny - czytnik
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    jak wiadomo nowe dowody osobiste [ od 2011 ] roku mają zawierać podpis
    elektroniczny, ale do jego złożenia potrzebny
    będzie jakiś czytnik podłączany do komputera, ile taki czytnik mógłby
    kosztować i jak on wygląda ??

  • 2. Data: 2010-01-09 13:27:18
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
    > będzie jakiś czytnik podłączany do komputera, ile taki czytnik mógłby
    > kosztować i jak on wygląda ??

    Ja mam taki http://www.acs.com.hk/index.php?pid=product&id=ACR38 na USB,
    kosztuje jakieś 100zł, dodawany jest do podpisu elektronicznego.

  • 3. Data: 2010-01-09 14:33:35
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik nom napisał:
> [...]
    >
    > Ja mam taki http://www.acs.com.hk/index.php?pid=product&id=ACR38 na USB,
    > kosztuje jakieś 100zł, dodawany jest do podpisu elektronicznego.

    Ile kosztuje sam podpis?

  • 4. Data: 2010-01-09 14:46:19
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    chyba ok. 400 zł [ i jest ważny 1 rok ] potem trza przedłużyć, [ coś ok
    300 zł rocznie ]

    ps. jak ten podpis wygląda, czy widać coś na dokumencie czy jest ukryte ??

  • 5. Data: 2010-01-09 15:04:36
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Gupik" napisał:
    > chyba ok. 400 zł [ i jest ważny 1 rok ] potem trza przedłużyć, [ coś ok
    > 300 zł rocznie ]
    >
    > ps. jak ten podpis wygląda, czy widać coś na dokumencie czy jest ukryte ??

    ludzie to wielka zciema, to kolejny krok do cipowania za ktury sami macie
    zapłacić, nie dajcie się zacipować, obudźcie się!!!!!

  • 6. Data: 2010-01-09 15:12:52
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    nie panikuj, ten podpis elektroniczny który będzie w tych nowych
    dowodach osobistych będzie bezpłatny [ ważny chyba 10 lat ] tylko że nie
    będzie tego czytnika, i trzeba go będzie kupić samodzielnie.

  • 7. Data: 2010-01-09 15:15:19
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Gupik napisał:
    > nie panikuj, ten podpis elektroniczny który będzie w tych nowych
    > dowodach osobistych będzie bezpłatny [ ważny chyba 10 lat ] tylko że nie
    > będzie tego czytnika, i trzeba go będzie kupić samodzielnie.

    To juz chyba jakos niebawem zaczna te dowody wydawac...

  • 8. Data: 2010-01-09 16:34:17
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > będzie tego czytnika, i trzeba go będzie kupić samodzielnie.

    Pewnie niedlugo czytniki będą umieszczać w notebookach jako standard. :-)

  • 9. Data: 2010-01-09 20:18:35
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 09 Jan 2010 13:01:19 +0100, Gupik
    <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> wrote:

> [...]
    >elektroniczny, ale do jego złożenia potrzebny
    >będzie jakiś czytnik podłączany do komputera, ile taki czytnik mógłby

    Nie chciał bym ci namieszać, bo aż tak dokładnie tego tematu nie
    rozgryzałem, ale w Szwecji jest już coś takiego i nazywa się
    ,,e-legitymacja'' czy też ,,e-dowód'' i u nich można to wgrać na kartę
    z banku. Z banku dostałem również token, który, o ile dobrze
    zrozumiałem, po podłączeniu do kompa kabelkiem usb mógł służyć jako
    czytnik tego podpisu elektronicznego. Tak więc koszty takiej zabawki
    muszą być nieduże.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2010-01-09 21:03:17
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Gupik wrote:
> [...]
    > elektroniczny, ale do jego złożenia potrzebny
    > będzie jakiś czytnik podłączany do komputera, ile taki czytnik mógłby

    Czytnik wygląda mniej więcej tak, jak na tej aukcji:
    http://allegro.pl/item877450296_czytnik_kart_chipowy
    ch_scr_3310_v2_usb.html

    Kosztuje na razie ponad 100 zł, ale jak pojawi się większy popyt, zaleje
    nas fala tanich czytników, można spodziewać się, że cena spadnie
    znacznie poniżej stówy.

    Dziś podobne czytniki sprzedają np. KIR do e-podpisu czy niektóre banki
    do autoryzacji transakcji dla firm.

    Sam jestem ciekawy, czy faktycznie w dowodzie będzie od razu podpis (i
    jaki to podpis), a jeszcze bardziej ciekawi mnie, jak instytucja będzie
    CA. Oby tylko za ten podpis zabrali się kompetentni ludzie...

    g.