-
Data: 2010-03-27 23:53:12
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]xs pisze:
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
>
>> Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
>> wychodzi wtedy 200KM/t.
>
> Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)
Nie jest to wcale wielki wyczyn.
> Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
> kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
> 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
> dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.
Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to
jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki
bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.
Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych,
wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.
Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw -
maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.
Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
Trochę można odchudzić też silnik.
Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki,
oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.
Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np.
akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy
hamulców, koła.
Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo
materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą
tyle co jeden oryginalny.
Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł -
stosuje się raczej poliwęglan.
Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z
regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i
co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej,
pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 03:25 Chevy
- 28.03.10 10:53 J.F.
- 28.03.10 16:45 jerzu
- 29.03.10 00:01 to
- 31.03.10 18:10 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=