-
Data: 2010-03-27 23:53:12
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]xs pisze:
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
>
>> Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
>> wychodzi wtedy 200KM/t.
>
> Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)
Nie jest to wcale wielki wyczyn.
> Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
> kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
> 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
> dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.
Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to
jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki
bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.
Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych,
wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.
Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw -
maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.
Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
Trochę można odchudzić też silnik.
Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki,
oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.
Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np.
akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy
hamulców, koła.
Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo
materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą
tyle co jeden oryginalny.
Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł -
stosuje się raczej poliwęglan.
Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z
regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i
co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej,
pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 03:25 Chevy
- 28.03.10 10:53 J.F.
- 28.03.10 16:45 jerzu
- 29.03.10 00:01 to
- 31.03.10 18:10 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie