  • Data: 2010-03-27 23:53:12
    Temat: Re: nowe crashtesty
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    xs pisze:

    > Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)

    Nie jest to wcale wielki wyczyn.

    > Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
    > kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
    > 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
    > dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.

    Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to
    jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
    Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki
    bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.

    Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych,
    wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.

    Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw -
    maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.

    Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
    Trochę można odchudzić też silnik.

    Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki,
    oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.

    Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np.
    akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy
    hamulców, koła.
    Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo
    materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą
    tyle co jeden oryginalny.

    Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł -
    stosuje się raczej poliwęglan.

    Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z
    regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i
    co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej,
    pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.