  • 71. Data: 2011-08-08 14:24:07
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 13:45, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda.
    > Mi jest zawsze za gorąco, albo po prostu klimy nie włączam, bo nie ma
    > takiej potrzeby.

    Raz auto jedzie w słońcu, słońce pada na ciemną tapicerkę co jest
    równoznaczne z większym dostarczaniem ciepła. Za chwilę wjeżdża się w
    las i skorygowana chwilę wcześniej moc sprawi, że robi się dość zimno.

    A skoro zawsze masz za gorąco, to może masz coś popsute. Ewentualnie
    bardzo niskie wymagania w tym zakresie.

    > Nie trzeba.

    Ja nie lubię jak temperatura co chwilę skacze o kilka stopni. Nie jest
    to nazbyt komfortowe.

    > Każdy tak działa, poza może modelami z klasy E, więc nie ściemniaj.

    W moim kompakcie, czyli aucie klasy średniej, nie działa tak jak
    piszesz. Pokrętło temperatury używam tylko po to aby trzymać w miarę
    stały odstęp względem temperatury zewnętrznej.

    > Ty to masz problemy, normalnie jak baba z klimakterium.
    > Dobrze, że ja takowych nie mam.

    Jak nie odczuwasz różnicy pomiędzy np. 16stopniami a 36, to na cholerę
    Ci klimatyzacja?

    Wiem, że teraz będziesz brnął i nie przyznasz się, że po prostu nigdy
    nie użytkowałeś normalnego samochodu ze sprawną klimatyzacją
    automatyczną. Dlatego piszemy w tej chwili nie o możliwościach
    klimatronika tylko o Twoim słabym wyobrażeniu tego urządzenia.

    A.

  • 72. Data: 2011-08-08 14:30:40
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 14:12, Cavallino pisze:

    > No właśnie - ten ostatni element jest uznaniowy.
    > Wystarczy że mam inne wymagania niż Ty i ten sam element ocenię
    > diametralnie inaczej.

    Jeżeli klimatyzacja utrzymuje stałą temperaturę, to gdzie tu element
    uznaniowy? Jeżeli ktoś twierdzi, że w manualnej musi mniej ustawiać niż
    w automacie, to jest to wystarczający komentarz odnośnie jakości tego
    automatu.

    > Może i tak, w końcu te wycieraczki się włączą jak pada.
    > Ale już w drugą stronę już to nie działa.

    Znaczy się, Twoje nie wyłączały się jak przestawało padać, ewentualnie
    nie dopasowywały częstotliwości do ilości deszczu.

    Domyślam się jeszcze, że nie potrafiły rozpoznać kiedy jest szyba mokra
    a kiedy brudna. Bo w pierwszym przypadku uruchomienie wycieraczek jest
    zasadne a w drugim raczej nie.

    > Nie - to jest wniosek, że automaty spełniają Twoje potrzeby, ale moich
    > już nie.

    Automaty które opisujesz zdecydowanie nie spełniały by moich potrzeb. Bo
    Twoje wymagania, co sam opisałeś w innym poście, są zdecydowanie niższe
    niż moje.

    > W obecnym działają dobrze - to znaczy ich nie posiadam i nie zawracam
    > sobie nimi głowy. :-)

    Znaczy się kupiłeś auto z biednym wyposażeniem i próbujesz teraz
    dorabiać do tego teorie.

    A.

  • 73. Data: 2011-08-08 14:32:46
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 11:45, MHM pisze:

    > Dobre pytanie. Jak dla mnie auta ze stajni VW mozna porownac komfortem
    > jazdy do taczki.

    A co jest lepszą alternatywą według Ciebie? I czy faktycznie jeździłeś
    tym modelem o którym próbujesz się wypowiadać. Ogólnikowa wypowiedź
    sugeruje, że raczej nie.

    A.

  • 74. Data: 2011-08-08 14:35:12
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 12:49, Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    > bardziej komfortowe auta konkurencji. Wystarczy dobrze poszukać. Zresztą
    > ponad 85k PLN za taką wersję to jest kupa siana nie warta wydania na
    > takie auto. Ja sam mam golfa (co prawda MK3) ale wiem jedno już nie chcę
    > golfa, passata czy czegoś innego ze stajni VW. Jak już bym miał brać coś
    > z VAGa to byłaby to skodzina Octavia.
    > Jakoś Golf niczym specjalnie nie przekonuje. Według mnie Foczka dużo
    > lepiej się prowadzi. Zawieszenie chodzi bardziej komfortowo. W Golfach
    > to trzęsie i telepie. Ja sam się rozglądam za francuzem (Xsara Picasso)

    No tak, Golf MK3 to obecny flagowy model ze stajni VAG'a. Brawo:)

    A.

  • 75. Data: 2011-08-08 14:39:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 13:32:28 +0200, Arek napisał(a):

    > Niektórzy we współczesnym samochodzie muszą posiłkować się excelem, a
    > inni mają to w standardzie. Być może na tym polega różnica pomiędzy
    > towarem wyprodukowanym gdzieś w europie a w Korei.

    Zacznijmy od pytania czy jest to ba tyle dokladne ze mozna zaspokoic
    ciekawosc bez excela. 5% to za duzo :-)

    A potem ... jak sie jezdzi na zasadzie "ile spali tyle spali", to mozna sie
    zapytac czy ciekawosc jest warta tych pieniedzy, ewentualnie robota wlasna
    :-)

    J.

  • 76. Data: 2011-08-08 14:39:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Raz auto jedzie w słońcu, słońce pada na ciemną tapicerkę co jest
    > równoznaczne z większym dostarczaniem ciepła. Za chwilę wjeżdża się w las
    > i skorygowana chwilę wcześniej moc sprawi, że robi się dość zimno.

    Nie puszczam sobie nigdy nawiewu na twarz, a auto jako całość aż tak szybko
    się nie wychładza, więc nie mam tego typu problemów.

    > A skoro zawsze masz za gorąco, to może masz coś popsute. Ewentualnie
    > bardzo niskie wymagania w tym zakresie.

    W kwestii chłodzenia wysokie raczej.

    > Ja nie lubię jak temperatura co chwilę skacze o kilka stopni. Nie jest to
    > nazbyt komfortowe.

    Jeszcze mniej komfortowe jest puszczanie nawiewu na siebie, a tylko wtedy
    możesz poczuć takie nagłe różnice.

    > W moim kompakcie, czyli aucie klasy średniej, nie działa tak jak piszesz.

    Działa, tylko Tobie to nie przeszkadza.
    Mnie tak.

    > Jak nie odczuwasz różnicy pomiędzy np. 16stopniami a 36

    Aha, po wjechaniu w las temperatura w aucie spada Ci z 36 do 16?
    No to gratuluję, tyle że nie nazwałbym Twojego urządzenia dobrą klimą. ;-)

    > Wiem, że teraz będziesz brnął i nie przyznasz się, że po prostu nigdy nie
    > użytkowałeś normalnego samochodu ze sprawną klimatyzacją automatyczną.

    Użytkowałem ze sprawną, nie użytkowałem z taką, która by mnie zadowoliła.
    To że ktoś się brandzluje automatem, żeby uzasadnić wyrzucenie w błoto kilku
    tys zł, nic w tym względzie nie zmienia.

  • 77. Data: 2011-08-08 14:41:41
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 12:25, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > I co, niby VW to wzór w tej kategorii?
    > Albo nie wiesz o czym piszesz, albo muszę iść pojeździć tym Golfem.
    > Choć nie wiem czy przemogę odrazę do tej jego teutońskiej stylistyki. ;-)

    Przejedź się a potem się wypowiedz. Co prawda wszyscy Ci którzy chwalą
    to zawieszenie mogą się mylić.

    Co do wyglądu to wiadomo każdy ma inny gust. Są tacy dla których
    szczytem piękna to przysłowiowa Doda czy inna Gaga. Do oszczędnej formy
    trzeba dojrzeć:)

    > Ja tam osobiście wolę, aby w takich ocennych mixach zawierała się
    > również cena, a tutaj VW nie powalczy.
    > Kompakt z benzyniakiem jest wart jakieś 40 tys z groszami, powiedzmy że
    > taki trochę mocniejszy i z turbiną jakieś kilkanaście tys więcej.

    Są samochody tańsze i droższe. Każdy może wybrać co chce. Kogoś nie stać
    na to co oferuje droższy wybiera tańszy, gorzej jak potem dorabia
    teorie, że zrobił to świadomie, bo czujnik deszczu i tak nie działa,
    klima automatyczna wymaga częstszej interwencji niż manualna itp.

    A.

  • 78. Data: 2011-08-08 14:44:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 13:31:24 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Straszne normalnie. ;-)
    > HINT: uczenie się jazdy kapeluszniczej nie leży w zakresie moich
    > zainteresowań.

    Bo nie miales wskaznika zuzycia chwilowego, to sie nie miales jak uczyc
    "szybko ale oszczednie" :-)

    Inna sprawa - widzialem taki wskaznik w akcji .. kompletnie bezuzyteczny,
    spalanei skacze miedzy 0 a 20, nic z tego nie wynika.
    No ale czasem rzadko trafi sie dobry kawalek autostrady, wtedy mozna sie
    dowiedziec ile kosztuje jazda 150, 170 czy 200 i czy nie warto zmienic
    zainteresowan :-)

    J.

    P.S. Stanie w korkach na gierkowce z klima pozwolilo mi zaoszczedzic ze
    3 litry na setke, niestety, z braku komputera to tylko bardzo zgrubne
    obliczenia.

  • 79. Data: 2011-08-08 14:44:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jeżeli klimatyzacja utrzymuje stałą temperaturę, to gdzie tu element
    > uznaniowy?

    Elementem uznaniowym jest to, czy utrzymuje również stały nadmuch w
    określonym miejscu w samochodzie.
    Nie utrzymuje.
    A to dla mnie ważniejsze niż różnica rzędu stopnia czy dwóch (na wylocie) po
    wjechaniu w las.

    > Jeżeli ktoś twierdzi, że w manualnej musi mniej ustawiać niż w automacie,
    > to jest to wystarczający komentarz odnośnie jakości tego automatu.

    I każdego innego również.

    > Znaczy się, Twoje nie wyłączały się jak przestawało padać, ewentualnie nie
    > dopasowywały częstotliwości do ilości deszczu.

    Nie włączały się gdy mżyło, leciało spod kół, względnie robiły to w
    nieodpowiedni moim zdaniem sposób.

    > Automaty które opisujesz zdecydowanie nie spełniały by moich potrzeb. Bo
    > Twoje wymagania, co sam opisałeś w innym poście, są zdecydowanie niższe
    > niż moje.

    Wyższe.
    Oprócz temperatury kolosalne znaczenie ma również to gdzie i jak wieje.

    > Znaczy się kupiłeś auto z biednym wyposażeniem

    Tak, nie lubię przepłacać bez sensu za wodotryski, czy znaczki na masce.
    To nie jest mi do niczego potrzebne.
    I nawet z tego co mam jeszcze kilka rzeczy bym wyrzucił i sobie ręcznie
    ustawił tak jak mi pasuje.

  • 80. Data: 2011-08-08 14:45:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przejedź się a potem się wypowiedz. Co prawda wszyscy Ci którzy chwalą to
    > zawieszenie mogą się mylić.

    W każdym teście przegrywa z Focusem, więc ktoś musi się mylić.

    > Są samochody tańsze i droższe.

    Oczywiście.
    Te pierwsze są dla ludzi, a drugie dla snobów. ;-)