  • 181. Data: 2011-08-09 10:37:20
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 10:27:58 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Robi - skoro komp podaje ile jeszcze da się przejechać na rezerwie, to układ
    > musi być w miarę dokładny.
    > Pomyłka rzędu 1 l w Ceedzie to byłoby prawie 20 km.
    >
    > A ostatnio w Serbii najadłem się trochę strachu, bo po włączeniu rezerwy
    > postanowiłem zatankować przy 60-70 km do końca paliwa, a pech chciał że przy
    > autostradzie nic nie było, więc zatankowałem poniżej 20 km.
    > Spalanie wtedy miałem właśnie rzędu 5 l/100, więc gdyby się rypnął o te 20
    > km, to stanąłbym w polu.

    Oni biora na to poprawke i dodaja 50 km :-)

    J.

  • 182. Data: 2011-08-09 10:37:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Robi - skoro komp podaje ile jeszcze da się przejechać na rezerwie, to
    > układ musi być w miarę dokładny.

    Tylko że do tego obliczenia musi założyć jakieś średnio-chwilowe zużycie
    paliwa. Wystarczy, że mocniej depniesz, albo zacznie się autostrada, i
    całe obliczenie bierze w łeb. To jest trochę jak z prognozą pogody. Może
    będzie padać, może dojedziemy do stacji benzynowej. ;-)

    > Pomyłka rzędu 1 l w Ceedzie to byłoby prawie 20 km.

    Zależnie od trasy.

    > Spalanie wtedy miałem właśnie rzędu 5 l/100, więc gdyby się rypnął o te
    > 20 km, to stanąłbym w polu.

    Dlatego przed wybraniem się w nieznaną trasę wolę zatankować zawczasu i
    mieć problem z głowy. Jakoś nie do końca ufam elektronice :-)

    Bodaj z 8 lat temu wracałem z Wrocławia do Gliwic A4, i komputer
    pokazał, że przejedzie jeszcze mniej więcej tyle kilometrów, ile wynosi
    trasa do Gliwic. Na wszelki wypadek zjechałem z autostrady, i
    zatankowałem 10 litrów, żeby spokojnie dojechać. W Gliwicach
    zatankowałem już do pełna i okazało się, że mogłem nie tankować po
    drodze. Dlaczego? Niestety komputer nie wiedział, że autostrada się
    skończy dużo przed Gliwicami (chyba gdzieś na linii Odry) i resztę trasy
    będę jechał znacznie wolniejszymi drogami, ale za to oszczędniej
    (Peugeot 307 przy 130 km/h potrafił brać 7.2 do 8 litrów na setkę, przy
    70-90 zadowalał się 5-6).

  • 183. Data: 2011-08-09 10:39:41
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Oni biora na to poprawke i dodaja 50 km :-)

    AFAIR w Peugeocie 307 poniżej pewnego prognozowanego zasięgu (tylko nie
    pamiętam ile to było, pewnie jakieś 30-50 km) komputer prognozował
    zasięg "---".

  • 184. Data: 2011-08-09 10:40:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 10:24:41 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Pytałem skąd wiesz, że nadal jest tak samo?

    A jak chcesz uniknac pluskania ?

    Owszem, mozna pomyslec o gumowym pecherzu w baku, mozna dac jakies
    przegrody, w Astrze jest np taki plastikowy garnek na dnie baku - a i tak
    bedzie pluskac.

    Mozna dac wiele czujnikow, ale to niepotrzebnie podnosi koszty :-)

    J.

  • 185. Data: 2011-08-09 10:41:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1qrl8$ig$1@polsl.pl...
> [...]

    >paliwa. Wystarczy, że mocniej depniesz, albo zacznie się autostrada, i całe

    Oczywiście, wtedy ilość km do przejechania się aktualizuje.
    W zależności od sposobu jazdy może w efekcie być mniej, lub więcej, niż
    podawło na początku.

    > Spalanie wtedy miałem właśnie rzędu 5 l/100, więc gdyby się rypnął o te
    > 20 km, to stanąłbym w polu.

    >Dlatego przed wybraniem się w nieznaną trasę wolę zatankować zawczasu i
    >mieć problem z głowy.

    A ja zawsze czekam do włączenia się rezerwy, żeby mieć dane do swoich
    statystyk.

  • 186. Data: 2011-08-09 10:42:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1qroe$ig$2@polsl.pl...
    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    >AFAIR w Peugeocie 307 poniżej pewnego prognozowanego zasięgu (tylko nie
    >pamiętam ile to było, pewnie jakieś 30-50 km) komputer prognozował zasięg

    W Megane i Ceedzie też tak jest poniżej 50.

  • 187. Data: 2011-08-09 10:42:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 10:14:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Kiedyś na grupie dostałem wykład, że samochód bierze sygnał z czujnika
    > poziomu tylko przy stracie silnika, czyli w założeniu gdy stoi na równym.
    > A potem sobie sam oblicza ile zostało, odejmując ile spalił.
    >
    > Nie wiem na ile to wiarygodne było, ale wygląda realnie.

    Mozliwe. Tylko co jesli nie stoi na rownym ?

    J.

  • 188. Data: 2011-08-09 10:43:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A jak chcesz uniknac pluskania ?

    Wyjaśniłem już że nie pytałem o pluskanie, po co to ciągniesz?
    Poprawiłem cytat, jeśli byś nadal nie rozumiał.

  • 189. Data: 2011-08-09 10:44:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Mozliwe. Tylko co jesli nie stoi na rownym ?

    Pewnie musi to jakoś weryfikować po ruszeniu, nie wiem.
    Ale metoda z rezerwą działa, wyniki są mocno powtarzalne.

  • 190. Data: 2011-08-09 10:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 10:41:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A ja zawsze czekam do włączenia się rezerwy, żeby mieć dane do swoich
    > statystyk.

    I masz lepsze wyniki niz ja metoda "do pelna" ?

    J.