  • Data: 2011-08-08 23:25:38
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"

    > Pierwsza sprawa to płynna jazda - unikanie gwałtownych przyspieszeń i
    > hamowań. Sprzyja temu bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu.

    zgoda

    > Druga sprawa to hamowanie silnikiem - prócz paliwa oszczędza się
    > również hamulce.

    Hamulce to może i oszczędza ale co się dzieje z silnikiem? w/g mnie są
    to zupełnie niepotrzebne obciążenia (pomijam ze względów oczywistych
    zjazdy z gór) Oszczędza paliwo? no to już niezła bzdura :) nawet
    znalazłem niezły przykład - jedź rowerem, ale takim ze sztywnym
    polaczeniem tylnej osi łańcuchem i zrób dwa testy - najpierw rozpędź się
    do 15km/h i nogi w górę, a drugi to rozpędź się do tej samej prędkości
    ale nie zdejmuj nóg z pedałów, tylko jeszcze lekko stawiaj im opór -
    zobaczymy kiedy dalej zajedziesz i więcej sił zaoszczędzisz :)