    From: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowe auto za 60-70 tys. z?
    Date: Tue, 9 Aug 2011 15:21:29 +0200
    <177v8ot4xdd4z$.dlg@lepper.institute.com> <j1hqfs$rm9$1@inews.gazeta.pl>
    <j1jjck$cd6$1@news.onet.pl> <j1k7jt$elv$1@inews.gazeta.pl>
    <j1k80g$3ou$1@news.onet.pl> <j1luik$kts$1@inews.gazeta.pl>
    <j1lvuk$vnv$1@news.onet.pl> <j1m66i$ef0$1@inews.gazeta.pl>
    <j1m6g9$r37$1@news.onet.pl> <j1md69$4dt$1@inews.gazeta.pl>
    <j1mgk7$64q$1@news.onet.pl> <j1ohak$63t$2@polsl.pl>
    <j1ohe6$upk$1@news.onet.pl> <j1om99$5vk$2@polsl.pl>
    <j1p6u6$9uj$1@inews.gazeta.pl> <j1p7hm$b26$1@polsl.pl>
    <j1pk8k$kcq$1@inews.gazeta.pl> <j1rb37$iqj$7@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "AZ" <

    > Hamowanie silnikiem uzywa sie do hamowania czy zwalniania bez uzycia
    > hamulcow. Spalanie wtedy jest zerowe.

    500 metrów przed sobą widzę przeszkodę wciskam sprzęgło i się toczę,
    silnik coś tam spali (coś tam, to rząd 0,0083 litra na minutę)
    (zakładam, że przebycie tych 500 metrów to minuta)

    ty również widzisz przeszkodę 500 metrów przed sobą ale postanowiłeś, że
    po prostu puścisz pedał przyśpieszenia i teraz możesz to zrobić na dwa
    sposoby albo w tej samej chwili co ja czyli 500 metrów przed przeszkodą
    (ale wtedy zatrzymasz się juz po 250 metrach i będziesz musiał dodać
    "gazu" aby dojechać do przeszkody, lub puścisz pedał przyśpieszenia
    później niż ja czyli ok 250 metrów przed przeszkodą (ale wtedy jechałes
    na "gazie" 250 metrów więcej niż ja) w obu przypadkach zużyjesz więcej
    paliwa czy tego chcesz czy nie przyjmując, że auto podczas normalnej
    jazdy spala 6l/100km w minutę spali 0,1 litra czyli w 30 sekund ok 0,05
    litra