  • 1. Data: 2009-09-02 09:03:56
    Temat: nowa polityka RIPE?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Dostaliśmy od swojego Lira umowę, którą trzeba podpisać, bo inaczej RIPE
    skasuje w bazie wpisy o naszych klasach PI. Czy wiecie coś o takiej
    akcji ze strony RIPE?

    wer

  • 2. Data: 2009-09-02 09:08:37
    Temat: Re: nowa polityka RIPE?
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    b...@n...pl pisze:
    > Dostaliśmy od swojego Lira umowę, którą trzeba podpisać, bo inaczej RIPE
    > skasuje w bazie wpisy o naszych klasach PI. Czy wiecie coś o takiej
    > akcji ze strony RIPE?
    >
    > wer
    Tak,

    Zmieniła się polityka w sprawie PI.

    Albo podpisujesz umowę z RIPE - koszty takie jak zostać LIRem.
    Lub podpisujesz umowę z tzw. sponsoring LIR - wzór umowy jest
    dostarczony przez RIPE. Z tego pamiętam 22 września mija termin,
    zgłaszania umów.
    Jeśli nie podpiszesz z umowy z żadnym LIRem lub Ripe - to po 3mc mają
    chyba z automatu będą zabierać PI.
    Dear Colleagues,

    We are sending you this email because you are a registered contact for
    your LIR.

    On 20 July 2009, we sent a reminder regarding the independent resources
    registered with your LIR. We asked you to inform us if these resources
    are in use by your LIR, by your customer or if these resources should no
    longer be registered with your LIR.

    According to our records, your LIR has not yet provided an answer for
    all independent resources.

    Independent resources are classified as:

    - - PI assignments: IPv4 and IPv6
    - - Autonomous System (AS) Numbers
    - - Anycast assignments: IPv4 and IPv6
    - - IPv6 IXP assignments

    If you have an independent resource (for example, an AS Number) that is
    in use for the infrastructure of your LIR, please indicate this through
    the interface provided. This will ensure that we do not contact you to
    ask you to provide a contract.

    We ask that you take action before 20 September 2009 to avoid being
    charged for former customers.

  • 3. Data: 2009-09-02 09:21:35
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    b...@n...pl wrote:
    > Dostaliśmy od swojego Lira umowę, którą trzeba podpisać, bo inaczej RIPE
    > skasuje w bazie wpisy o naszych klasach PI. Czy wiecie coś o takiej
    > akcji ze strony RIPE?

    a z ciekawości, ile sobie życzą za tę umowę ?

    Marcin

  • 4. Data: 2009-09-02 09:30:17
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > a z ciekawości, ile sobie życzą za tę umowę ?

    Nie mogę tego niestety ujawnić. Nie jest to opłata symboliczna.

    wer

  • 5. Data: 2009-09-02 09:34:49
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:
    > Nie mogę tego niestety ujawnić. Nie jest to opłata symboliczna.

    E tam, przecież wszyscy tyle samo płacą. Znaczy wg tego samego wzorca.
    No chyba że wasz lir dokładna solidną marżę na to. :->

    p.

  • 6. Data: 2009-09-02 09:36:55
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Nie mogę tego niestety ujawnić. Nie jest to opłata symboliczna.

    wiesz - pytam, bo wcale nie musisz z nimi tego podpisywać a możesz np z
    nami !
    Przypuszczam że będziemy konkurencyjni, ale to już na priv.

    Marcin

  • 7. Data: 2009-09-02 11:39:56
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Sied@r pisze:

    > Tak,
    >
    > Zmieniła się polityka w sprawie PI.
    >
    > Albo podpisujesz umowę z RIPE - koszty takie jak zostać LIRem.
    Nawet większy, adresy PI mają wyższy "scoring". AFAIR w przypadku mojego klienta
    opłacało się oddać /20 PI aby dostać nowy przydział /18, koszt wychodził
    identycznie.

> [...]
    > zgłaszania umów.
    > Jeśli nie podpiszesz z umowy z żadnym LIRem lub Ripe - to po 3mc mają
    AFAIR zaczęli w 2006 czy 2007 roku zastanawiać się nad procedurą "wyczyszczenia"
    adresów PI.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2009-09-02 11:43:50
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Przemysław Gubernat wrote:

    > Nawet większy, adresy PI mają wyższy "scoring". AFAIR w przypadku mojego klienta
    > opłacało się oddać /20 PI aby dostać nowy przydział /18, koszt wychodził
    > identycznie.

    najwyraźniej nie czytałeś nowych zasad.
    AS = /20 PI = /24 PI czy jakiekolwiek PI jeżeli było w jednym przydziale.

    Jak masz 2 przydziały po /23 to masz opłatę za "independent resources"
    x2, jak do tego ASa, to x3 itd..

    Marcin

  • 9. Data: 2009-09-02 12:27:50
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > AS = /20 PI = /24 PI czy jakiekolwiek PI jeżeli było w jednym przydziale.
    >
    > Jak masz 2 przydziały po /23 to masz opłatę za "independent resources"

    Czyli może wyjść, że lepiej zostać Lirem. Będzie taniej.

    wer

  • 10. Data: 2009-09-02 12:46:04
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:

    > Czyli może wyjść, że lepiej zostać Lirem. Będzie taniej.

    Najtaniej to jest pozbycie się PI, przejście na PA swojego LIRa i
    rozgłaszanie tego pod własnym ASem. Oczywiście LIR nie musi się na coś
    takiego zgodzić.

    --
    ŁT