  • 21. Data: 2021-07-13 09:16:44
    Temat: Re: nowa fabia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2021 16:16:13 +0200, JDX wrote:

    > Zważywszy na to, że chyba żaden producent nie robi fajnych samochodów
    > napędzanych dizlami (vide np. merce SL, BMW M, Nissany GT-R i 3x0Z, o
    > jakichś lambo, koenigseggach, bentleyach itp. nie wspominając), to
    > dyskutowanie o przyspieszeniu w kontekście nawet ,,mocnych" dizli trąci
    > groteską. :-)

    Ale masz na mysli takie naprawde "top model", o rekordowych
    przyspieszeniach? Istotnie, diesli tam nie ma, co nie znaczy, ze jak
    komus nie trzeba az "top", to mocnego diesla nie znajdzie.

    Ale przyszla Tesla i towarzystwo pogodzila - najlepsze przyspieszenia
    maja elektryki i basta :-)

    J.

  • 22. Data: 2021-07-13 13:31:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-07-13 09:16, J.F wrote:
    [...]
    > Ale masz na mysli takie naprawde "top model", o rekordowych
    > przyspieszeniach? Istotnie, diesli tam nie ma, co nie znaczy, ze jak
    > komus nie trzeba az "top", to mocnego diesla nie znajdzie.
    Nie, nie tylko. Np. takiemu BMW M3/M4 do ,,top model" jeszcze sporo
    brakuje, a autka są jednak zacne. Dizla tam nie uświadczysz. Albo
    dostępne dla ,,pospólstwa" kultowe, przezajebiste Subaru WRX czy,
    niestety ś.p. już, Mitshubishi Lancery Evo. Tam też dizla nie
    uświadczysz. A przecież do usportowionych wersji zwykłych aut (np. Fokus
    RS, Corsa OPC, Civic Type-R itp.) też nikt dizli nie wsadza. Mocne dizle
    to są dobre do traktorów, w nie do dynamicznych aut. :-D

    > Ale przyszla Tesla i towarzystwo pogodzila - najlepsze przyspieszenia
    > maja elektryki i basta :-)
    No tak, Rimac to poniżej 2s do setki ma.

  • 23. Data: 2021-07-13 14:11:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 13:31:16 +0200, JDX wrote:
    > On 2021-07-13 09:16, J.F wrote:
    > [...]
    > Nie, nie tylko. Np. takiemu BMW M3/M4 do ,,top model" jeszcze sporo
    > brakuje, a autka są jednak zacne. Dizla tam nie uświadczysz. Albo

    No ale wiesz - tam jest silnik 510KM.
    BMW ma diesla o mocy 340KM (np 540d), i nie wiadomo - z diesla sie
    wiecej nie wycisnie, a seria M zobowiazuje,
    czy bardziej z zalozenia - do M diesli wsadzac nie bedziemy,
    czy jeszcze jakies inne czynniki. Nawet "nie oplaca nam sie robic
    diesla, ktorego sprzedamy 1000 sztuk".

    > dostępne dla ,,pospólstwa" kultowe, przezajebiste Subaru WRX czy,
    > niestety ś.p. już, Mitshubishi Lancery Evo. Tam też dizla nie
    > uświadczysz.

    Jeszcze kwestia, czy firmy maja opracowanego odpowiedniego diesla.

    > A przecież do usportowionych wersji zwykłych aut (np. Fokus
    > RS, Corsa OPC, Civic Type-R itp.) też nikt dizli nie wsadza.

    A tu moze byc inna sprawa - ze maja jakies rajdowe/wyscigowe ambicje,
    a tam przepisy wymagaja benzyny.

    > Mocne dizle
    > to są dobre do traktorów, w nie do dynamicznych aut. :-D

    340KM to malo?
    I usportowiona bryka nie uciekniesz rodzinnemu kombi :-)

    A zamiast 540d klient moze kupic 540i o ... 333KM.
    Moze tez M550i o 530KM, czy M5 z 600KM - ale to calkiem inne pieniadze
    :-)

    Co niby zgadza sie z tym co napisales ... tylko ciagle nie bardzo
    wiadomo dlaczego.
    No coz - moze naprawde z sensownego diesla sie wiecej nie wycisnie,
    a jak sie wycisnie, to sie pod maske nie zmiesci :-)

  • 24. Data: 2021-07-13 14:19:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-07-12 18:43, Shrek wrote:

    > Jeżdziłem 4 litrową eklasą i nie narzekałem na przyspieszenie:P
    Znaczy się 4 litrową benzynową V8 o oznaczeniu AMG E 63 czy 3 litrowym
    klekotem o oznaczeniu 400d? Bo pomiędzy nimi przepaść jest.

  • 25. Data: 2021-07-13 15:05:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-07-13 14:11, J.F wrote:
    [...]
    > No coz - moze naprawde z sensownego diesla sie wiecej nie wycisnie,
    > a jak sie wycisnie, to sie pod maske nie zmiesci :-)
    Tak, IMO w dużej mierze o ,,gęstość mocy" chodzi. Ale pewnie też o masę
    układu tłokowo-korbowego i skok tłoka - dlatego porównywalne benzynki
    szybciej wchodzą na obroty. No i mają większy ich zakres. Znaczy się
    bardziej dynamiczne są.

  • 26. Data: 2021-07-13 16:54:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 15:05:45 +0200, JDX wrote:
> [...]
    > układu tłokowo-korbowego i skok tłoka - dlatego porównywalne benzynki
    > szybciej wchodzą na obroty. No i mają większy ich zakres. Znaczy się

    teoretycznie.
    Bo taki bwm 540d xdrive ma 4.6s do setki, a 540i xdrive 4.9s

    https://www.bmw.pl/pl/all-models/5-series/sedan/2020
    /bmw-serii-5-limuzyna-dane-techniczne.BMW-540d-xDriv
    e-Limuzyna.html
    https://www.bmw.pl/pl/all-models/5-series/sedan/2020
    /bmw-serii-5-limuzyna-dane-techniczne.BMW-540i-xDriv
    e-Limuzyna.html

    mimo, ze diesel 105 kg ciezszy.

    natomiast to co piszesz bylo dawno temu dobrze widoczne w polo i
    skodzie - slaby diesel bez turbiny nie wyrabial, mimo, ze beznynka
    miala tyle samo mocy.

    J.

  • 27. Data: 2021-07-13 17:41:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2021 o 14:19, JDX pisze:

    > Znaczy się 4 litrową benzynową V8 o oznaczeniu AMG E 63 czy 3 litrowym
    > klekotem o oznaczeniu 400d? Bo pomiędzy nimi przepaść jest.

    E211 a silnikiem E420CDI. Dopiero teraz sprawdziłem co to za model
    silnika - wcześniej pamiętałem tylko że to czterolitrowy dizel. Wychodzi
    że V8 czyli całkiem fajny - przynajmniej w teorii. Nie lubiłem tego
    samochodu. Ciężka krowa z komfortowym zawieszeniem i automatem - nudna
    nawet jakby jej silnik od miga 21 założyli. Fajne samochody to nie tylko
    silnik, a w "luksusowym" segmencie nie chodzi o duże wrażenia na
    czerwonym polu - tam wręcz niskoobrotowe dizle są lepsze od benzyny. PS.
    Nigdy nie zrozumiem po co wkłada się automaty w "sportowe" bryki. Znaczy
    widać skoro się robi to tego chcę klienci. Ale po co im sportowe auto z
    automatem to ja nie wiem.

    PS. NIe wątpię że jest przepaść do AMG 63 tym bardziej że to AMG ma 6,3
    litra;) W trzeciej generacji o której mówimy to jednak 314 vs 514 KM;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-07-13 18:21:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-07-13 16:54, J.F wrote:

    > teoretycznie.
    > Bo taki bwm 540d xdrive ma 4.6s do setki, a 540i xdrive 4.9s
    Tylko taki mały niuans - 540i to jest 3 l turbobenzyna, a 540d to 3 l
    BIturbodizel. Porównaj sobie z 530d, czyli 3 l turbodizlem.

    3 l turbo, biturbo i quadturbodizle: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B57
    3 l turbobenzynki: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B58
    3 l biturbobenzynki: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_S58

  • 29. Data: 2021-07-27 08:38:54
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2021-07-10 o 16:54, Peter pisze:
    > Skonfigurowałem sobie na stronie niemieckiej (na pl jeszcze nie ma) nową
    > fabię w prawie podstawowej wersji ambition i szok 80tys zł
    >

    > absolutnie podstawowa zerowa wersja zaczyna się od 63tys
    >

    > jaja jak berety

    pojawił się nowy cennik polski

    59tys ACTIVE MPI 80KM 93Nm LOL
    72tys AMBITION + COMFOFT 95KM TSI

    wzrost ceny do poprzedniego modelu o >10tys

    w 2018 podchodziłem do fabii (ostatecznie kupiłem corsę) i wtedy miałem
    za 45tys ambition TSI