-
11. Data: 2024-03-28 22:14:48
Temat: Re: nowa Skoda z potężnym silnikiem
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:l5x97n00csip$.1kz629fe6ex2n$.dlg@40tude.net>
user J.F pisze tak:
>> bieda i kryzys w oczy zajrzała próba ratowania się odwrotem od
>> downsize.
>
> Ale ten downsize miał jakies przyczyny, i co - nagle ustały?
przesterowanie i odbicie
>>> W silniku 3-cyl tego nie zrobisz ... ale czy ma to jakis sens
>>> bez rozłączania wału?
>>
>> nie wiem o czym ty do mnie piszesz
>
> A swojego linku nie przeczytałes? :-P
Date: Wed, 27 Mar 2024 23:39:21 GMT byłem zaspany
> "Obie jednostki 1.5 TSI są dostępne z technologią miękkiej hybrydy
> m-HEV i przekładnią DSG. Dzięki dodatkowej instalacji energia
> odzyskana podczas hamowania jest magazynowana w 48-woltowym
> akumulatorze litowo-jonowym i w razie potrzeby elektryczny
> zastrzyk zapewnia wsparcie dla silnika spalinowego lub umożliwia
> jazdę w trybie EV.
no tak ale pierwszy w tabelce to chyba zwykły silnik.
>>> Ciekawe, jak to zrobili - zawory stale otwarte, czy stale
>>> zamknięte, czy tylko paliwa nie podają?
>> nie wiem, chętnie poczytam
>
> trzeba poszukac jakiegos linka :-)
jutro
> Moze to naturalna kolej rzeczy - w Chinach tani pracownicy,
> ale podobno drożeją, tani sa w Indiach.
> A moze tak łatwo nie przegramy, bo jednak niskie emisje i jakość
> kosztują ...
nie przegramy :)
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
12. Data: 2024-03-30 09:27:05
Temat: Re: nowa Skoda z potężnym silnikiem
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 28 Mar 2024 20:40:40 +0100, J.F
> Naturalna kolej rzeczy. Inzynierom tak wygodniej, ksiegowym tak
> taniej, a że gorzej .. jak klient sam nie zadziała,
> to musi urzędnik zabronic.
O, nagle urzędnik dobry... a nie powinien konsument decydować?
Tymczasem fakty są takie, że w większości przypadków (szczególnie
nieznosiłem starych Volvo i mam przez to uraz do tej marki) trzeba i tak
gapić się na przełączniki fizyczne. W zasadzie jedynym samochodem który
obsługiwałem od wyjazdu z salonu (wcześniej w samochodzie nie siedziałem,
tylko czytałem instrukcję) bezwzrocznie była Mazda 6 GG/GY. W obecnym (i
poprzednim, bo to jeden grzyb mimo dwóch liftów) Outlanderze nie da się
bezwrokowo obsługiwać, bo przysicki są mniejsze niż opuszek palca i jest to
jedna płaska powierzchnia. Po 8 latach używania nadal muszę się gapić co
wciskam. Do obsługi radia i mapy i tak trzeba od dawna uwagi, nagle się
teraz obudzili. Także te wasze teorie (i urzędników) o kant dupy potłuc,
ewidentnie są skierowane aby udupić (znowu) Teslę, którą swoją drogą
głosowo można obsługiwać, która ma też dodatkowo zaawansowanego autopilota
wspomagającego jazdę, a która jest zagrożeniem dla starych koncernów co
nadal klepią przedpotopowe samochody. Nokia też twierdziła że ekrany
dotykowe to bezsens -- i gdzie jest teraz? Nie ma jej.
--
Pozdor
Myjk
-
13. Data: 2024-04-02 22:47:32
Temat: Re: nowa Skoda z potężnym silnikiem
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 28 Mar 2024 18:37:50 GMT, w <X...@1...0.0.1>, PiteR
<e...@f...pl> napisał(-a):
> in <news:uu4ct1$mll$1$chmurka8@news.chmurka.net>
> user _Master_ pisze tak:
>
> > niedługo w cenie będą auta z fizycznymi przyciskami jako te
> > zapewniające ergonomię i bezpieczeństwo używania.
>
> obowiązkowe fizyczne włączniki od 2026r
A jakie były? I od czego?
-
14. Data: 2024-04-03 02:53:49
Temat: Re: nowa Skoda z potężnym silnikiem
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:qmro0jdladqlg298ova56e6uveu1bp8tqn@4ax.com>
user r...@k...pl pisze tak:
> Thu, 28 Mar 2024 18:37:50 GMT, w
> <X...@1...0.0.1>, PiteR <e...@f...pl>
> napisał(-a):
>
>> in <news:uu4ct1$mll$1$chmurka8@news.chmurka.net>
>> user _Master_ pisze tak:
>>
>> > niedługo w cenie będą auta z fizycznymi przyciskami jako te
>> > zapewniające ergonomię i bezpieczeństwo używania.
>>
>> obowiązkowe fizyczne włączniki od 2026r
>
> A jakie były? I od czego?
nie pamiętam już
Indicators, hazard warning lights, windscreen wipers, horn, and SOS
https://www.motortrend.com/news/new-car-interior-tou
chscreen-euro-ncap-safety-testing/
https://www.hagerty.co.uk/articles/news-articles/car
-makers-must-bring-back-buttons-says-eu/
https://www.politico.eu/article/europe-car-safety-to
uchscreens-accidents/
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy