  • 21. Data: 2018-07-31 08:28:20
    Temat: Re: niedrogi pedał gazu z potencjometrem jako czujnik położenia
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 23:59, Adam pisze:

    > Po prostu pytający nie wie, że stos węglowy w tradycyjnym pedale do
    > maszyny do szycia to też rodzaj potencjometru.

    A według mnie, pytający bardzo wyraźnie prosi o wskazanie pedału gazu z
    potencjometrem. Prosi o pomoc na właściwej grupie, licząc na odzew ze
    strony użytkowników.
    Skąd pomysły różnych uwag nie na temat, skąd przypuszczenia, że
    pytającemu nie chodzi o pedał gazu? To nie forum, tutaj nie nabija się
    punktów za posty. Jeśli nie mam nic do zaoferowania, to siedzę cicho.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 22. Data: 2018-07-31 20:24:31
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    dokładnie
    nawet jeżeli jest tam coś w rodzaju rezystora to ja i tak potrzebuje
    pedał z potencjometrem w środku z zakresu 1-30 kOm

    jedna propozycja była punto 2 ale trochę wielki jest
    i trzeba przykrecić do jakiejś ścianki
    jak nie bedzie lepszych propozycji to zadowolę sie nim

    pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-08-01 06:23:52
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 22:52, Akarm pisze:

    > No to dość dziwne, bo ja wyczytałem, że chodziło o niedrogi pedał gazu z
    > potencjometrem. Aż drugi raz wszystko przeczytałem. I nadal nijak nie
    > widzę pytania o coś innego, niż pedał gazu z potencjometrem.

    To jeszcze przeczytaj komu i co odpisałem... Najlepiej 2 albo 3 razy,
    Jak zrozumiesz daj znać.

    Lewis

  • 24. Data: 2018-08-01 12:57:26
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    W dniu 30-07-2018 o 21:57, Szumek pisze:
    > no kurcze
    > widzicie tam potencjometr ?
    > bo ja nie
    > https://www.google.pl/search?q=schemat+Pedał+regulat
    or+obrotów+U118+do+maszyn+Łucznik&newwindow=1&client
    =opera&hs=68G&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=wDyotiHr
    AD1IXM%253A%252CE2qKpuMTeVcCiM%252C_&usg=__3hBzVNmnq
    fWdlSg4KejEzjaxmUM%3D&sa=X&ved=2ahUKEwjw9sy7zcfcAhXD
    _qQKHYwTAmgQ9QEwBHoECAYQDA#imgrc=t-4n9-efvqfIIM:

    od kiedy pamiętam regulatory były wykonane na "węglikach", teraz bardzo
    często spotykam uszkodzone potencjometry - ot prosty regulator na diaku
    i triaku.
    https://zamep.pl/szukaj.html/szukaj=Regulatora%20Obr
    ot%C3%B3w/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak

  • 25. Data: 2018-08-01 21:35:33
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    fWdlSg4KejEzjaxmUM%3D&sa=X&ved=2ahUKEwjw9sy7zcfcAhXD
    _qQKHYwTAmgQ9QEwBHoECAYQDA#imgrc=t-4n9-efvqfIIM:

    Czyli koniecznie musi być potencjometr (3 końcówki), a nie rezystor
    zmienny (2 końcówki).

    Tu jest taki, który ma wtyczkę sugerująca zwykły potencjometr i właściwy
    regulator obrotów w maszynie:

    https://zamep.pl/regulator-obrotow-do-maszyn-szyjacy
    ch-lucznik-2020-p-1092.html

    Poszukaj zdjęcia jego wnętrza albo zapytaj się w tym sklepie.

    yabba

  • 26. Data: 2018-08-02 11:20:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> [...]
    fWdlSg4KejEzjaxmUM%3D&sa=X&ved=2ahUKEwjw9sy7zcfcAhXD
    _qQKHYwTAmgQ9QEwBHoECAYQDA#imgrc=t-4n9-efvqfIIM:

    Potencjometru nie ma, ale dwa stosy weglowe sa, sterowanie ich
    rezystancja

> [...]
    >zmienny (2 końcówki).

    >Tu jest taki, który ma wtyczkę sugerująca zwykły potencjometr i

    Ale wtyczka tylko dwupinowa.
    Sterowanie jest wiec rezystancja, a nie napieciem, choc malej mocy.

    No i ta rezystancja musi byc konkretna, a nie byle jaka ..

    J.

  • 27. Data: 2018-08-02 12:31:34
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 02-08-2018 o 11:20, J.F. pisze:
> [...]
    > Sterowanie jest wiec rezystancja, a nie napieciem, choc malej mocy.
    >
    > No i ta rezystancja musi byc konkretna, a nie byle jaka ..

    Wtyczka jack jest małej mocy, więc podejrzewam, że w pedale jest zwykły
    potencjometr z wyprowadzonymi tylko dwoma końcówkami. Dlatego radziłem,
    żeby skontaktować się ze sklepem i dopytać co jest dokładnie w środku.
    Jeśli jest potencjometr, to zapewne ma typowe wymiary i będzie łatwo
    wymienić go na odpowiednią wartość, a kabelek i wtyczkę wymienić na 3
    przewodową.

    yabba

  • 28. Data: 2018-08-02 14:34:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zwykły potencjometr z wyprowadzonymi tylko dwoma końcówkami. Dlatego
    >radziłem, żeby skontaktować się ze sklepem i dopytać co jest

    Sklep i w srodku ? "W srodku jest to co trzeba" :-)

    >Jeśli jest potencjometr, to zapewne ma typowe wymiary i będzie łatwo
    >wymienić go na odpowiednią wartość, a kabelek i wtyczkę wymienić na 3
    >przewodową.

    Tak w ogole, to pedal ma maly kat obrotu, i podejrzewam ze w srodku
    jest jakis potencjometr specjalny a nie przekladnia.

    Ewentualnie potencjometr typowy - i wykorzystuja tylko czesc sciezki,
    bo potrzebuja rezystancje.
    A jak trzeba napiecie, to znow nie bedzie latwo.

    J.