  • 1. Data: 2018-07-28 19:24:47
    Temat: niedrogi pedał gazu z potencjometrem jako czujnik położenia
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    moze ktoś podpowie od czego szukać taki pedał
    musze zaadoptować dla teściowej do maszyny do szycia jako regulator obrotów
    kupiłem za dychę od golfa 5 tdi ale niestety się okazało że czujnik jest
    indukcyjny

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-07-28 19:36:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 19:24, Szumek pisze:
    > musze zaadoptować dla teściowej do maszyny do szycia jako regulator obrotów
    > kupiłem za dychę od golfa 5 tdi ale niestety się okazało że czujnik jest
    > indukcyjny
    A Ona :-) tam ma silnik spalinowy?
    Co złego w standardowym ze stosem oporowym?

    Robert

  • 3. Data: 2018-07-28 20:48:01
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    ma tam stuningowane tdi więc i pedał musi być odpowiedni,
    oryginalny nie daje pełnej mocy :-)
    tak na serio to musi być potencjometr bo będzie sterował elektronicznym
    regulatorem

  • 4. Data: 2018-07-28 21:22:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-28 o 20:48, Szumek pisze:
    > ma tam stuningowane tdi więc i pedał musi być odpowiedni,
    > oryginalny nie daje pełnej mocy :-)
    > tak na serio to musi być potencjometr bo będzie sterował elektronicznym
    > regulatorem

    To może inaczej:
    Czym się różni potencjometr (słyszałeś o charakterystyce
    potencjometrów?) od stosu oporowego?

    Poszukaj może pedału gazu do gier komputerowych.
    Ja bym zrobił jeszcze wykorzystując oryginalny pedał na potencjometrze
    suwakowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-07-28 21:27:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 19:24, Szumek pisze:
    > Witam
    > moze ktoś podpowie od czego szukać taki pedał

    Punto 2 i wyżej. na 99% rezystancyjny

  • 6. Data: 2018-07-28 21:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 19:24:47 +0200, Szumek napisał(a):
    > moze ktoÂś podpowie od czego szukaäź´aki pedaÂł
    > musze zaadoptowa䟤la teœciowej do maszyny do szycia jako regulator
    obrot򵋊kupi³em za dych輯d golfa 5 tdi ale niestety si輯kaza³o ¿e czujnik
    jest
    > indukcyjny

    Nie ma na allegro oryginalnego ?

    Bo adaptacja bedzie klopotliwa, i w sumie ten inducyjny moze niewiele
    bardziej klopotliwy.

    A co sie stallo ze starym ?

    J.

  • 7. Data: 2018-07-28 21:41:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 20:48, Szumek pisze:
    > tak na serio to musi być potencjometr bo będzie sterował elektronicznym
    > regulatorem
    I jesteś powiem, że każdy samochodowy się nada?
    Pomijam charakterystykę, ale oporność?

    Robert

  • 8. Data: 2018-07-28 22:17:57
    Temat: Re: niedrogi peda gazu z potencjometrem jako czujnik pooenia
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    starego nie ma
    myślę że wiekszość opartych o potencjometr sie nada
    bo dla mnie nie ma różnicy czy bedzie miał 1k czy 10k a pewnie będą miały
    coś koło tego
    ponieważ one tam działają jako dzielnik 5V
    generalnie elektrycznie pasował by mi od golfa 3 tdi bo jest tam
    potencjometr ale mechanicznie mi nie pasuje
    bo sam czujnik jest oddzielnie a pedał na lineczkę oddzielnie
    ja chce zintegrowany
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-07-29 00:41:43
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > kupiłem za dychę od golfa 5 tdi ale niestety się okazało że czujnik jest

    Mam taki do maszyny chyba

  • 10. Data: 2018-07-29 08:47:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 20:48, Szumek pisze:
    > ma tam stuningowane tdi wi?c i peda? musi by? odpowiedni,
    > oryginalny nie daje pe?nej mocy :-)
    > tak na serio to musi by? potencjometr bo b?dzie sterowa? elektronicznym
    > regulatorem

    A po ch... się tak pierd.....sz jak oryginalny pedał do maszyny można
    kupić za 30-60zł, a używki jeszcze taniej?