    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: niebieska dioda
    Date: Sun, 23 Apr 2017 22:28:24 +0200

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:odirji$8jt$2@dont-email.me...

    > Musiała zmienić przynajmniej odcień, czerwony to dość szerokie widmo, może
    > zmiana była dla oka zbyt mała.

    Bardzo możliwe. Albo nie zwróciłem aż tak uwagi pod tym kątem. W każdym
    razie wpływ temperatury na świecenie był na pewno.
    Chociaż... Składając kiedyś jakiegoś kompa, kombinowałem z podłączeniem diod
    LED z obudowy, do właściwych pinów na płycie. I dziwiło mnie, że nagle,
    zielona dioda, zaświeca się na żółto, czy może nawet nieco pomarańczowo, do
    tego jasno bardzo (i nie było to świecenie rozgrzanego drutu, na pewno).
    Szybko odkryłem, że dostawały równe 5V z zasilacza. Ale pomny, by sprawdzać
    nietypowe sytuacje, uratowałem je od awarii, znajdując szybko właściwe piny
    (nie były na płycie wystarczająco jasno opisane). Diody świeciły już
    właściwym kolorem i bez awarii.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)