    From: gildor <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: nie ma to jak "uprzejmość" kierowcy!
    Date: Thu, 24 Sep 2009 10:05:43 +0200

    Kuba (aka cita) pisze:
    > gildor wydusił z siebie te słowy:
    >
    > nie stoją bo sie zrobilo zielone swiatło

    no no, ale i kolizji nie było. Kuba, mówimy w końcu hipotetycznie czy o
    tym co widać? bo zaczynam się gubić w Twoich rozważaniach.

    hipotetycznie: jak eskort wjedzie w skuter (czy odwrotnie), to nastąpi
    kolizja co najmniej 3ech pojazdów. tego z prawej skutera też (jeśli tam
    będzie). a przynajmniej ten z tyłu musi się zatrzymać. czy za skuterem
    czy za eskortem. no bez jaj, nie przeskoczy przeciez górą. no litości.

    > <>w jakim sweicie żyjesz. Zmieni sie swiatło na zielone i wszyscy
    >
    > takie są wlasnei polskie realia. Kazdy zwalnia, zebu oglądnąć wpadek,
    > ale nikt sie nie zatrzyma a przyklady mozna mnożyc. Oczywiście zawsze
    > moze znaleźć sie jakis wyjątek, jednakże nikomu nie życze być w
    > sytuacji, kiedy ma kolizje i ... nie ma świadków.

    bo do ludzi trzeba mówić. nie tylko w polsce. wstajesz i lecisz po nr
    telefonu do 2, 3 aut i go dostaniesz. wierz mi. sami rzeczywiście nie
    zaproponują nic. Ty jesteś od tego, żeby sobie poradzić.

    > W tym sezonie sam bylem swiadkiem ( chyba lipiec, droga nr 5 obwodnica
    > miasta Śmigiel) sytuacji, gdzie po wypadku samochodowym, jeden z
    > pojazdów stanął w płomieniach, a uwieziona w samochodzie osoba nie mogla
    > sie wydostać. Nie tylko nikt sie nie pomógł, ale nikt sie nie zatrzymał.
    > Akurat jechalismy w grupie motorków i z trudem i w ostatniej chwili
    > udało nam sie wyciągnąć kolesia z płonącego samochodu.
    > Droga nr 5 jest bardzo uczęszczaną droga i nie bylo sytuacji, ze nikt
    > akurat nie jechal.

    to się nazywa psychologia tłumu. tłumem trzeba wstrząsnąć. na wszelkich
    szkoleniach pierwszej pomocy uczą też postępowac z gapiami. trzeba im
    dac robotę nie pytając czy ma na to ochotę. jak ktoś przeszkadza, wyślij
    go po patyczek do lasu (no prosze, nawet w Shreku było - niebieski kwiat
    i kolce). jak nie bedzie chcial pomóc, to sie przynajmniej oddali.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5