  • Data: 2024-08-01 15:25:51
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.08.2024 o 14:14, J.F pisze:
    > A ten parking to u brata wójta, czy gminny?

    Nie mam pojęcia. Na paragonie była jakaś osoba. Raz w życiu tam byłem.
    Później po prostu zawsze zwracałem na to uwagę z czystej złośliwości, by
    nie dać się oszukać.

    > Bo zasadniczo to można zrobić istniejące miejsca płatnymi.
    >
    > Poza tym bywają inne szczytne cele: niech nie smrodzą, piesi nie mogą
    > przejsc, mieszkancy (wyborcy) nie mają gdzie zaparkować, my tu chcemy
    > deptak dla turystów itp.

    Czasem można i ma to sens. A czasem nie.

    > Albo taka wrocławska Hala Ludowa (100-lecia). Zrobiono obok podziemny
    > parking i ... zlikwidowano wolne miejsca postojowe w okolicy.
    > Bo inwestorowi musi się opłacać.

    No widzisz. Albo autostrada Kraków - Katowice i brak remonty równoległej
    dwupasmówki przez Olkusz, bo inwestorowi musisz się opłacać.

    > Owszem, ale może nie całkiem - sie ten darmowy wypełni, to trzeba
    > będzie parkować drogo.
    > A poza tym - czemu gmina ma nie zarobic ?

    Bo zarabia na tym, że turyści przyjeżdżają. Turyści płacą
    przedsiębiorcom. Przedsiębiorcy płacą podatki. Ja od wielu lat nie
    jeżdżę nad polskie morze, bo mnie wkurza łupienie. Na Dolnym Śląsku
    byłem raz - z tego samego powodu. Pojedź sobie na Słowację. Zobaczysz,
    jak to można fajno zorganizować. Albo Węgry. Chorwaci zaczęli łupić
    turystów, to moi znajomi jeżdżą do Czarnogóry i Albanii.

    > Ale mamy ogólny zakaz wjazdu do lasu ?

    Nawet, jak są drogi asfaltowe?
    --
    (~) Robert Tomasik