  • 1. Data: 2002-11-07 00:26:19
    Temat: nie dziala TCP na DSL+
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    Witam

    Mam usługę DSL+ w Warszawie. Od prawie już 2 dni nie działa mi ruch
    wychodzący (nie przychodzący, ale wychodzący ode mnie) po TCP, ale dość
    wybiórczo: nie mam wyjścia na porty 21, 80, 110, 3306, 8080 ale np na 22
    i 25 mogę sobie wychodzić.
    Sprawa wydawała mi się dość dziwna, ale nie mylę się - wyłączyłem
    firewall zapuściłem tcpdumpa i moje pakiety SYN opuszczają mój ruter i
    pozostają bez odpowiedzi (podczas gdy na pakiety na port 25 przychodzi
    poprawna odpowiedź i sesja tcp się otwiera).
    Zgłosiłem awarię do polpaku (bo DSL im podlega) i potwierdzili moje
    zgłoszenie (zostało przekazane do inżynierów sieciowych)

    Czy ktoś doświadczył czegoś podobnego? Inne protokoły działają (ICMP,
    UDP) - mogę pingować, poczta PRZYchodząca działa, ale ja nie mam wyjścia
    na wspomniane już usługi (m.in. WWW co jest bolesne)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-07 04:27:07
    Temat: Re: nie dziala TCP na DSL+
    Od: Lukasz Trabinski <l...@w...edu.pl>

    maciek kanski <k...@n...ant.pl> wrote:

    > Czy ktoś doświadczył czegoś podobnego? Inne protokoły działają (ICMP,
    > UDP) - mogę pingować, poczta PRZYchodząca działa, ale ja nie mam wyjścia
    > na wspomniane już usługi (m.in. WWW co jest bolesne)

    Magiczne transparent proxy? Byla juz kiedys proba wprowadzenia czegos
    podobnego dla klientow SDI i dial-up w Warszawie.
    Efekt byl taki, ze stalo toto na Novellu, nie dzialalo wlasciwie i co
    najciekawsze wpuszczalo wszystkich na zdalna konsole Novellowa. :-)

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl

  • 3. Data: 2002-11-12 23:45:17
    Od: "Pawel 'Alien' Gruszecki" <p...@U...vbiz.pl>

> [...]
    > wychodzący (nie przychodzący, ale wychodzący ode mnie) po TCP, ale dość
    > wybiórczo: nie mam wyjścia na porty 21, 80, 110, 3306, 8080 ale np na 22

    Jestem uzytkownikiem Neo+ w Tychach. Miewam podobne problemy, choc w
    nieco innej formie. Otoz regularnie, co pare minut na kilkanascie sekund
    zdarza sie blokowanie niektorych portow. Najczesciej jest to port 80,
    przy czym z reguly dzialaja inne powszechne - 21, 25, 110. Trwa to od
    kilku do kilkunastu sekund, po czym wszystko wraca do normy. Czasem (co
    parenascie minut do pol godziny) zdarza sie, ze nie dzialaja takze
    pozostale porty (21, 25, 110), ale pingi czasem przechodza. A czasem nic
    nie idzie ani w jedna ani w druga, nawet pingi.

    Doprawdy nie wiem co jest przyczyna. Zanim zaczalem zglaszac problem w
    TP SA gruntownie sprawdzilem system - zaczalem od wylaczenia
    software'owego firewalla, jak nie pomoglo to wylaczalem po kolei
    wszystko co chodzilo w tle. Az zostal tylko system, polaczenie dial up
    oraz przegladarka. Problemy dalej wystepowaly. No to przeinstalowalem
    system - dalej nic. Coz, jest jeszcze mozliwe, ze to blad po mojej
    stronie (cos sprzetowego - karte sieciowa sprawdzalem, ale moze byc cos
    innego lub po prostu - Windows Me w jakis dziwny sposob nie chce
    wspolpracowac z protokolem PPP - ani z oficjalnym z TP, ani z RASPPPoE,
    ktorego obecnie uzywam).

    W kazdym razie od pewnego czasu regularnie skladam o to reklamacje na
    infolinii 0 800 102 102. W rozmowie z wysoko postawionym
    przedstawicielem TP na woj. slaskie udalo mi sie dowiedziec, ze
    nieustannie problemy sprawiaja routery Lucenta (co z reszta widac po
    liczbie postow o Neostradzie na pl.internet.komunikaty, szczegolnie
    jakis miesiac temu). Jednak choc dowiedzialem sie, ze routery moga lezec
    u podstaw rowniez tej dziwnej sprawy, chociaz na 100% nikt mi tego
    powiedziec nie potrafil. W kazdym razie modem DSL u mnie oraz terminal
    (port) na centrali juz wymieniano na nowe.

    Pozdrawiam,
    Pawel Gruszecki

  • 4. Data: 2002-11-14 07:25:57
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    W mojej sprawie okazało się, że był włączony "profil bezpieczeństwa"
    czyli firewall dla ruchu wychodzącego. Nie chciałem już dochodzić do
    tego kto i jak go uaktywnił (jest to usługa płatna, więc tym bardziej
    mnie dziwi kto to mógł ustawić)
    Może poproś na centrali o kompletne wyłączenie tych profili.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-11-15 20:20:46
    Od: "onedog" <o...@p...pl>

    Użytkownik "Pawel 'Alien' Gruszecki" <p...@U...vbiz.pl> napisał w
    wiadomości news:aqro9a$2rj$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > innego lub po prostu - Windows Me w jakis dziwny sposob nie chce
    > wspolpracowac z protokolem PPP - ani z oficjalnym z TP, ani z RASPPPoE,

    Jeśli masz RASPPPoE to jesteś użytkownikiem Neostrady a nie DSL.