    Subject: Re: nie. Ustawodawca.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5a4ff678$0$641$65785112@news.neostrada.pl> <p2ou0d$40g$1@dont-email.me>
    <5a5002a3$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2p03t$kpg$1@dont-email.me>
    <5a5004b1$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2puet$2sa$2@node1.news.atman.pl> <p2r5kj$h3r$1@dont-email.me>
    <p2rrrd$tau$1@news.mixmin.net> <p2t1tj$2l9$1@node1.news.atman.pl>
    <p2t3dd$3vl$1@node1.news.atman.pl> <p2t3pv$4cg$2@node1.news.atman.pl>
    <p2t47s$4qa$1@node1.news.atman.pl> <p2urog$itd$1@dont-email.me>
    <p2vk1p$u3u$3@news.mixmin.net>
    <5a536232$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <p30us3$g2o$1@news.mixmin.net> <p318op$nc9$1@dont-email.me>
    <p31nlg$tio$1@news.mixmin.net> <p32feq$b6v$3@dont-email.me>
    <5a54e759$0$643$65785112@news.neostrada.pl> <p32u22$jo8$1@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 9 Jan 2018 20:49:25 +0100

    W dniu 2018-01-09 o 18:27, Pszemol pisze:

    > Nie przestaje być skrzyżowaniem. Dalej nie rozumiesz dosyć szczegółowego i
    > obszernego wyjaśnienia jakie podałem.

    Bo Twoje tłumaczenie jest pokraczne i nieudolne, a poza tym łamie
    wszelkie reguły logiki oraz Prawo o Ruchu Drogowym.

    W skrócie można je opisać tak:

    Zielony ustąpił pierwszeństwa, choć nikomu nie ustąpił i ma
    pierwszeństwo przed pojazdem, któremu musi ustąpić pierwszeństwa.

    W rzeczywistości mamy tu tylko i wyłącznie 2 możliwe sytuacje:

    1. Pas rozbiegowy jest częścią skrzyżowania, na którym zielony musi
    ustąpić pierwszeństwa zarówno niebieskiemu jak i czerwonemu. Tu nie ma
    innej opcji.

    2. Pas rozbiegowy nie jest częścią skrzyżowania, ale jest częścią drogi
    z pierwszeństwem, dlatego zielony musi ustąpić pierwszeństwa
    niebieskiemu, bo wjeżdża na jego pas ruchu, ale ma pierwszeństwo przed
    czerwonym, bo jest z prawej strony na tej samej drodze.

    Nie istnieje żadna inna, pośrednia opcja, że pas rozbiegowy jest częścią
    skrzyżowania i zielony ma pierwszeństwo przed czerwonym.

    Takiej opcji być nie może, bo zielony ma znak "ustąp pierwszeństwa",
    dlatego na mocy tego znaku musi ustąpić zarówno niebieskiemu jak i
    czerwonemu.

    Może być tylko kwestia sporna czy pas rozbiegowy należy do skrzyżowania
    czy do drogi poprzecznej (z pierwszeństwem).

    Choć osobiście uważam, że gdyby ustawodawcy chodziło o to, żeby uznawać
    pas rozbiegowy jako część drogi poprzecznej to znak ustąp pierwszeństwa
    byłby niepotrzebny i wprowadzałby niepotrzebne zamieszanie. Dlatego
    uważam, że pas rozbiegowy jest pasem drogi podporządkowanej i stanowi
    skrzyżowanie.

    Żebyś mógł zrozumieć.

    Masz drogę z pierwszeństwem, która ma 2 pasy ruchu w tym samym kierunku.

    Prostopadle do tej drogi jest droga podporządkowana oznaczona znakiem
    "ustąp pierwszeństwa", którą chcesz wjechać na drogę z pierwszeństwem,
    skręcając w prawo.

    Widzisz, że daleko przed skrzyżowaniem jedzie niebieski samochód, a na
    lewym pasie pusto. Postanawiasz wjechać na to skrzyżowanie. Zaczynasz
    wjeżdżać na skrzyżowanie i w tym samym momencie zauważasz, że niebieski
    samochód został wyprzedzony przez samochód czerwony, który zjeżdża na
    prawy pas i dochodzi do kolizji.

    Kto jest winien?