  • 111. Data: 2018-01-07 10:32:34
    Temat: Re: nie ma obowiązku zjeżdżać.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:p2rbqk$fck$1@node1.news.atman.pl...

    > Jeśli to jest jeden z pasów ruchu drogi głównej, to pojazdy są zobowiązane
    > zjechać do prawej.
    >
    > Dykus.

    Jeżeli kierowca widzi (lub znaki go informują), że prawy pas kończy się
    to nie ma obowiązku zjeżdżać na prawy kończący się pas.

  • 112. Data: 2018-01-07 11:47:01
    Temat: Re: nie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 09:41, Cavallino pisze:

    > Ale nie jest, bo nie istnieje przepis, który by tak stanowił.
    > Radzę ten fakt zapamiętać i nie bzdurzyć więcej że może być inaczej.

    Art.16

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

  • 113. Data: 2018-01-07 11:50:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 10:32, Witko4 pisze:
    > Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli kierowca widzi (lub znaki go informują), że prawy pas kończy się
    > to nie ma obowiązku zjeżdżać na prawy kończący się pas.

    Nie ma takiego zapisu w PoRD, ale za to jest taki:

    Art, 16 pkt. 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie
    blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są
    wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

    Niestety PoRD ma wiele braków oraz wiele durnych zapisów.

  • 114. Data: 2018-01-07 12:14:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2018 o 11:47, Uzytkownik pisze:

    > Art.16
    >
    > 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    > zajmować więcej niż jednego pasa.

    Oczywiście.
    Tylko co z tego wynika w konktekście uprawnień do zmiany pasa?
    Nic?

    To po co o tym wspominasz?
    Żeby bałaganu w wątku narobić, czy masz jeszcze jakiś inny ukryty cel?

  • 115. Data: 2018-01-07 12:48:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 07:22, Shrek pisze:

    > Nie wiem gdzie takie zwyczaje bywają, nie znam twojego stylu jazdy,
    > powiem tak: W Warszawie autobusy przegubowe "przebijają" się przez trzy
    > pasy z zatoczki do skrętu w lewo na 50 metrach i nie ma z tym problemów.

    Autobusy tu też nie miewają problemów. Do nich kierowcy przywykli. Do
    siebie samych jeszcze nie. Oczywiście nie twierdzę, że wszyscy jeżdżą w
    podobnym stylu ale Ci blokujący możliwość zmiany pasa są lepiej
    pamiętani niż Ci, co poprawnie jeżdżą. Wystarczy jeden na 5 a sytuację
    postrzegam w zachwianych proporcjach - taka natura psychiki ludzkiej.
    Nie prowadzę statystyk w intencji tej dyskusji aby móc dokładnymi
    liczbami sypać.

    > Czy to w korkach w godzinach szczytu czy normalnie. Jeśli u was pół
    > kilometra na zmianę pasa to mało, to coś jest nie tak albo z tobą albo z
    > kierowcami ogółem.

    Również nie uważam, tej sytuacji za normalną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 116. Data: 2018-01-07 12:56:33
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 02:06, Witko4 pisze:

    > Kodeks ogranicza rozmiary skrzyżowania. Tam pisze że jest to przecięcie,
    > połączenie lub rozwidlenie dróg.
    > Tam gdzie lewa i prawa krawędź drogi
    > są równoległe to to jest droga, a nie skrzyżowanie.

    Mnie właśnie ten aspekt rozmów tu zainteresował szczególnie - jest to
    coś czego nie ma w podanym przeze mnie linku do artykułu.

    Załóżmy, że mamy dwa warianty wjazdu na główną: taki jak na otwierającym
    wątek obrazku i taki sam, ale posiadający kilometr długości.

    Czy jest jakiś przepis, który określa, że zielonym nie jedziesz już po
    podporządkowanym odcinku pasa lecz po takim samym pasie jak czerwony i
    niebieski?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 117. Data: 2018-01-07 13:05:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.01.2018 o 12:48, Marek S pisze:

    > Również nie uważam, tej sytuacji za normalną.

    Co to za miasto, gdzie ludzie tacy dla siebie mili na wzajem?

    Shrek

  • 118. Data: 2018-01-07 13:22:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-01-2018 o 12:56, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Czy jest jakiś przepis, który określa, że zielonym nie jedziesz już po
    > podporządkowanym odcinku pasa lecz po takim samym pasie jak czerwony i

    A jest jakiś, który mówi że jedziesz po podporządkowanym?

  • 119. Data: 2018-01-07 13:27:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 13:05, Shrek pisze:

    > Co to za miasto, gdzie ludzie tacy dla siebie mili na wzajem?

    Trójmiasto, głównie obwodnica. Polecam w porze korków lub spowolnienia
    ruchu zmienić pas ze skrajnego lewego na prawy. Możesz stać obok
    jakiegoś auta - kierowca udaje, że nie widzi przed własną twarzą migacza
    umieszczonego w moim prawym lusterku. Podobnie jak te zaraz za nim nie
    widzi migacza tylnego. To niemalże norma.

    Zresztą może inaczej - to głównie do Pszemola adresowane będzie. Gdy
    odzyskam kamery z serwisu, to zrobię klipy. Wtedy porozmawiamy o moim
    braku zdecydowania itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 120. Data: 2018-01-07 13:28:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 13:22, Cavallino pisze:

    > A jest jakiś, który mówi że jedziesz po podporządkowanym?

    Przy wjeździe jest znak A-7

    --
    Pozdrawiam,
    Marek