  • 81. Data: 2009-07-29 12:16:23
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009 11:53:18 +0000 (UTC), "Strachu S."
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Czy tak zasilacz jest duży i ile kosztuje plus minus?

    Samochodowy? Wtyczka do gniazdka z kablem.

    >Co w ogóle warto dokupić o razy do takiego netbooka?
    >1. Myszkę (optyczną)

    Czasami się przydaje choć osotanio zapominam wyciągnąc z plecaka.
    Polecam jakąś myszkę na BT - odpada problem kabelka czy odbiornika
    wystającego z portu USB bo 1000H ma BT wbudowane.

    >2. Zasilacz do auta

    Zależy czy potrezba czy nie.

    >3. Nagrywardka CD-DVD zewnętrzna (w domu tylko)

    Zależy czy potrezba czy nie. Ja mam combo CD-RW/DVD zakupione za 80
    zeta i rzadko używam. Raczej jesli już to wolę na stacjonarce zrobić
    sobie obraz dysku i zamontować w systemie jako wirtulany napęd.

    >4. Co jeszcze?

    Modem do sieci komórkowej - to dla mnie w tym modelu największy brak.
    Jakąś torbę - w zestawie masz etui ale jak nie chcesz nosić w ręku to
    przydaje się coś innego.

    Poza tym uważam że niekoniecznie warto mieć te wszystkie graty. Siła
    netbooka jest w tym że bierzesz go po prostu do ręki i gdzieś jedziesz
    nei martwiąć się zbytnio że zabraknie prądu czy trzeba mieć jakieś
    peryferia.

  • 82. Data: 2009-07-29 22:25:19
    Temat: Re: [OT] Re: netbook II gen.
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:gc10759ikg5cvr7t1962lfa63onp9hmk9d@4ax.com...

> [...]
    > niż papier. Choć i tak wrażenia z lotów czasami bezcenne. Niedawno
    > leciałem do Wiednia rejsem najwyraźniej białych kołnierzyków. Dwóch
    > kolesi obok mnei patrzyło się dziwnie bo wyraźnei odróżniałem się od
    > reszty samolotu. Nie dość że nie miałem garnituru tylko bojówki i
    > t-shirt to jeszcze czytałem jakiśmagazyn poświecony bezpieczeństwu
    > sieci po rosyjsku. ;-) Jak wyciągnłaem do tego palmtopa bo sobie
    > przypomniałem że mam sprawdzić czy GPS będzie odbierał pozycje
    > samolotu to już w ogóle się odsuneli. Chyba nie pasuje do takich

    Ja mam odwrotne doswiadczenia - zdarza mi sie podrozowac albo z ortodoksami,
    albo z pijakami...
    Nie jestem antysemita, ale pijakow jakos lepiej znosze... Z ortodoksami
    zawsze sa jakies klopoty (szczegolnie jak sa w wiekszej ilosci) i notoryczne
    opoznienia startu (bo nie chca usiasc na miejsce, laza i gadaja, robia
    zdjecia i w ogole wioche w samolocie odstawiaja)... i to w Lufthansie :)

    Dobra, koncze temat, bo zjechalo ostro z tematu netbooka II generacji :D

    Pozdrawiam
    Michal

  • 83. Data: 2009-07-30 08:05:07
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > opoznienia startu (bo nie chca usiasc na miejsce, laza i gadaja, robia
    > zdjecia i w ogole wioche w samolocie odstawiaja)... i to w Lufthansie :)

    mszczą się!

  • 84. Data: 2009-07-30 16:54:59
    Od: Colin <m...@g...com>

    Radosław Sokół wrote:
    > A gdy już może być Linux, to nie ma znaczenia, czy działa on na x86,
    > czy na ARMie.

    Ma znaczenie, bo nie ma Adobe Flash Playera dla architektur innych niż x86.

  • 85. Data: 2009-07-30 21:49:15
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 30 Lip, 17:54, Colin <m...@g...com> wrote:

    > Ma znaczenie, bo nie ma Adobe Flash Playera dla architektur innych niż x86.

    czego dowodem jest fakt, ze flash nie dziala na (niektorych
    przynajmniej) telefonach komorkowych, prawda?

  • 86. Data: 2009-07-31 10:15:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Artur Czeczko pisze:
    > Klawiaturę w netbooku akurat mam znacznie wygodniejszą, niż
    > w komputerze stacjonarnym. Wydajność jest absolutnie

    To kup za 50 zł porządną klawiaturę do komputera stacjonarnego.

    A w netbooku firmowej na nic nie wymienisz...

    > wystarczająca do tego, co na nim robię. "Dużego" komputera
    > zwykle nawet nie chce mi się włączać, nie widzę sensu.

    A widzisz sens marnowania sobie zdrowia na ślęczenie nad
    małym komputerkiem? Pół biedy, jak podłączy się zewnętrzny
    monitor, ale i wtedy ergonomia klawiatury pozostawia wiele
    do życzenia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 87. Data: 2009-07-31 10:31:09
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Specificati
    ons

    link bardzo przydatny, duzo wyjaśnił, dziękuję.
    a czym mogą różnić się 1000H oznaczane odpowiednio:

    Asus Eee PC 1000H WHI086X
    Asus Eee PC 1000H PIN013X XPH
    Asus Eee PC 1000H PIN013X
    Asus Eee PC 1000H BLK110X
    Asus Eee PC 1000H GRN011X

  • 88. Data: 2009-07-31 10:39:28
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > A widzisz sens marnowania sobie zdrowia na ślęczenie nad
    > małym komputerkiem? Pół biedy, jak podłączy się zewnętrzny
    > monitor, ale i wtedy ergonomia klawiatury pozostawia wiele
    > do życzenia.

    nie przesadzajmy z tym marnowaniem zdrowia, wszystko zalezy od pewnej
    elastycznosci. ja np. ostatnio wlaczam komputer stacjonarny raz na miesiac
    srednio, poprostu nie mam dla niego zastosowan od kiedy mam eeepc (nie jestem
    profesjonalista IT). i teraz wyglada to tak: jezeli nie wystarcza mi ekran i
    klawiatura wewnetrzna to podlaczam sie pod duzy monitor 21" wraz z klawiatura
    na usb z wbudowanym touchpadem (+przedluzacz usb) i zasiadam w fotelu z
    podnozkiem :) pelen relax. do multimediow i gier mam zhackowany xbox z
    pilotem podlaczony pod ten sam monitor (4 wejscia vga, dvi-d, composite, i to
    okragle wejscie zapomnialem oznaczenia).

    zreszta widze ze zaczynaja pojawiac sie umpc z ekranami 4,8-7" (waga 300-
    500g) na bazie chipsetu Poulsbo, ktore dekoduja sygnal 720p... jednak jakas
    ewolucja postepuje.

  • 89. Data: 2009-07-31 12:27:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    DooMiniK pisze:
    > ... z tego też powodu w przypadku laptopów stosuje się stacje dokujące.
    > Co więc za problem podłączyć 3 kabelki do netbooka? Dla pracownika,
    > co często biega netbook to idealna sprawa.

    Dla takiego tak. Ale stacja dokująca to poważny koszt i mało
    kto się na takie coś zdecyduje. Już lepiej właśnie kupić nor-
    malny komputer -- wyjdzie niewiele drożej, a na pewno wygod-
    niej.

    > Radku, nie zaczynajmy akademickiej dyskusji o zgodności OpenOffice
    > z np. MS Office bo wszyscy wiemy, że jest tylko do pewnego poziomu -
    > potem zaczynają się schody.

    Nie chodzi mi o zgodność MS Office z OpenOffice, ale o zgod-
    ność OpenOffice Windows z OpenOffice Linux.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 90. Data: 2009-07-31 21:23:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Strachu S. pisze:

    > Czy zwiększony pobór mocy przez chipset w 1000H względem serii z celeronem
    > jest większy niż oszczędnośc wynikająca z zastosowania Atoma1.6?

    W obydwu jest bodajże *ten sam* chipset. Po prostu Celeron
    pobierał w szczycie tyle mocy, co ten chipset, a Atom dzie-
    sięć razy mniej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |