  • 1. Data: 2012-06-01 10:45:11
    Temat: [net] jak przetestowac kod pod winsock'a?
    Od: " f i r " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mam proste procedury dla clienta i serwera w winsock
    (jedno zdaje sie wysyla napis "Request" a drugie odsyla
    "Response") - powiedzmy ze sa to dwa programiki "serwer.exe"
    i "client.exe".
    Pozniej moge to rozbudowac np do prymitywnego komunikatora
    ale na razie nie mam specjalnej motywacji bo nie wiem jak
    to realnie przetestowac.
    W jaki sposob zestawic takie polaczenie by dzialo zdalnie?
    (z miasta do miasta).

    1) czy przy ustawianiu polaczenia wystarczy zapodac dwa IP
    wziete np z whatismyip.com

    2) czy dla jakichs podlaczen bedzie to dzialac bez problemu
    (co np z polaczeniami przez modem na karte ala internet do
    komorki ( jak moje))

    3) dla jakich polaczen terzeba cos przestwaic na routerach?

  • 2. Data: 2012-06-01 11:37:54
    Temat: Re: [net] jak przetestowac kod pod winsock'a?
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    f i r wrote:

    > 1) czy przy ustawianiu polaczenia wystarczy zapodac dwa IP
    > wziete np z whatismyip.com

    Jeśli tak pozyskane IP jest przypisane do intrfejsu maszyny na ktorej
    uruchomisz serwer to wystarczy że w klincie podasz to IP, serwer pozna
    Twoje po połączeniu.
    > 2) czy dla jakichs podlaczen bedzie to dzialac bez problemu
    > (co np z polaczeniami przez modem na karte ala internet do
    > komorki ( jak moje))
    j.w. na Twoim komórkowym internecie może być klient serwer musi być na IP
    publicznym lub przekierowanym porcie za routerem

    > 3) dla jakich polaczen terzeba cos przestwaic na routerach?

    Dla serwera za NATem, wtedy trzeba przekierować jakiś port na routerze na IP
    i port w komputerze na ktorym uruchomisz serwer.exe

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 3. Data: 2012-06-01 12:32:31
    Od: " f i r " <f...@W...gazeta.pl>

    wozniak grzegorz <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > >
    > Dla serwera za NATem, wtedy trzeba przekierować jakiś port na routerze na IP
    > i port w komputerze na ktorym uruchomisz serwer.exe

    [ tnx bo to mi cos wyjasnia (zwlaszcza to, ze zdaje sie, ze
    ip (ze stronki whatismyip) kompa kumpla moze wystarczyc
    do polaczenia, ( jesli odpali mi ten moj serwer jak mu np
    przesle - a on mi mailem poda swoje ip ) ]

    pozatym ->

    czy to znaczy ze kompa z netem na karte nie da sie uzyc
    jako takiego mini serwera winsock?

    rozumiem z tego za to ze mozna uzyc jako serwera domowego
    kompa ze stacjonarnym netem /swiatlowodem - ale jeak to jest,

    1) czesc ludzi ktorzy maja podpiety net nie ma chyba
    rutera (?) (maja chyba jakis modem do kabla ale nie wiem
    bo nie znam sie na tym) czy u nich moge odpalic serwer.exe bez problemu ?

    2) czy ci ktorzy maja ruter maja raczej ten NAT czy raczej nie?
    jak nie maja to czy musza cos przekonfigurowac czy bedzie
    dzialac z marszu?

    jak najprosciej zestawic takie testowe polaczeni w mojej
    sytuacji?

  • 4. Data: 2012-06-01 12:58:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    f i r <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > czy to znaczy ze kompa z netem na karte nie da sie uzyc
    > jako takiego mini serwera winsock?

    Nie.

> [...]
    > rutera (?) (maja chyba jakis modem do kabla ale nie wiem
    > bo nie znam sie na tym) czy u nich moge odpalic serwer.exe bez problemu ?

    Tak

    > 2) czy ci ktorzy maja ruter maja raczej ten NAT czy raczej nie?

    Mają.

    > jak nie maja to czy musza cos przekonfigurowac czy bedzie
    > dzialac z marszu?

    Mają i dlatego muszą forwardować port.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2012-06-01 18:31:04
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie.

    > Tak

    > Mają.

    > Mają i dlatego muszą forwardować port.

    no dobra, okaze sie co z tego wyjdzie,

    swoja droga moglby ktos z grupy kto umie przeforwardowac
    taki port mi ten moj 'serwer' uruchomic
    (wtedy jak napisze cos co by wysylalo np pozycje
    kulki z serwera do klienta, na razie mowie z niejakim
    wyprzedzeniem) - choc slabo wierze ze to sie polaczy -
    na razie nie chce mi sie tego nawet pisac,

  • 6. Data: 2012-06-01 22:31:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.06.2012 18:31, f...@W...gazeta.pl wrote:
    > swoja droga moglby ktos z grupy kto umie przeforwardowac
    > taki port mi ten moj 'serwer' uruchomic
    Use VirtualBox/VMware luke - wszyscy, których znam jak piszą kod
    sieciowy to wstępnie testują tak, bo prościej.

    > choc slabo wierze ze to sie polaczy -
    > na razie nie chce mi sie tego nawet pisac,
    Jak nie napiszesz to się _na pewno_ nie połączy.

    Michoo

  • 7. Data: 2012-06-01 22:33:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.06.2012 12:58, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Mają i dlatego muszą forwardować port.

    Są jeszcze cuda pokroju libJIngle (i cąłe zagadnienie trawersowania
    NATów) - mimo, że RFC opisuje jak zestawić połączenie TCP przez NAT na
    mało którym sprzęcie to działa i wszyscy rzeźbią na UDP.

    Michoo

  • 8. Data: 2012-06-02 00:25:18
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Mają i dlatego muszą forwardować port.

    A ponieważ większość użytkowników nie ma pojęcia jak to zrobić, to takim
    bezpośrednim P2P nawet nie ma sensu sobie dupy zawracać. Musi być serwer,
    który pełni rolę brokera.
    yamma

  • 9. Data: 2012-06-02 08:33:34
    Od: " f i r" <f...@W...gazeta.pl>

    yamma <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > bezpośrednim P2P nawet nie ma sensu sobie dupy zawracać. Musi być serwer,

    a mi wlasnie cos takiego sie podoba, nie podobaja mi sie
    tylko ew niemozliwosci ustawienia tego, np dlaczego na necie
    na karte nie moge uruchomic tego melego serwa

  • 10. Data: 2012-06-02 14:20:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    f i r <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > a mi wlasnie cos takiego sie podoba, nie podobaja mi sie
    > tylko ew niemozliwosci ustawienia tego, np dlaczego na necie
    > na karte nie moge uruchomic tego melego serwa

    Bo net komórkowy nie jest do stawiania serwerów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/