  • 21. Data: 2012-05-31 00:39:45
    Temat: Re: nazewnictwo plikow z kodem
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Odcinasz sobie drogą między innymi do ccache i distcc skazując na
    > przesyłanie dużej ilości plików przez sieć bądź hashowania
    > niepotrzebnych danych.
    [ciach]
    > To ogromna wygoda. Zmieniasz spację w pliku x i make robi Ci update
    > wszystkiego. Bajer. Witamy w latach 80-tych.

    To jest wszystko racja, ale dlaczego mam się starać skrócić czas
    kompilacji równy 30 sekund do 25 sekund? Często i tak potrzebuję
    2 minuty aby się zastanowić przed napisaniem kolejnego kawałka.
    Tak na oko to uwierała mnie kompilacja dopiero w okolicach 2 minut i
    dopiero wtedy zaczynałem kombinować.

  • 22. Data: 2012-05-31 00:47:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-31 00:39, M.M. wrote:
    > To jest wszystko racja, ale dlaczego mam się starać skrócić czas
    > kompilacji równy 30 sekund do 25 sekund?

    Dlatego pytam o helloworldy. Tam sobie mozna psuc do woli.

    > Często i tak potrzebuję
    > 2 minuty aby się zastanowić przed napisaniem kolejnego kawałka.

    Kompilacje wykonuje się żadko. Ale jak się wykonuje np. w celu
    puszczenia unit-testów a ta cholera każe mi czekać 2 minuty to bym ubił.

    > Tak na oko to uwierała mnie kompilacja dopiero w okolicach 2 minut i
    > dopiero wtedy zaczynałem kombinować.

    Kompilacja powinna trwać 0 sekund. Nieosiagalne, ale kilka, poprzez nie
    uzywanie all.h, da sie osiągnąć w całkiem sporych projektach. Kwestia
    higieny. Inkludowanie all.h do higienicznych nie należy.

    Uzyskanie któtkich cykli zmiana-kompilacja-debug jest bardzo ważna dla
    komfortu pracy. Te twoje 30 sekund jest zdecydowanie upierdliwe.

  • 23. Data: 2012-05-31 00:55:31
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "profesor fir" napisał:

    > Czy ktos wykorzystuje jakies ustalone (vel nieustalone)
    > schematy dot nazewnictwa samych plikow z kodem? To w
    > sumie dosyc wazna rzecz... Sa na to jakies reguły?

    Jakim kodem? Bo mnie przychodzi na myśl pin kod. O to chodzi?

    Remek

  • 24. Data: 2012-05-31 01:01:15
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > Uzyskanie któtkich cykli zmiana-kompilacja-debug jest bardzo ważna dla
    > komfortu pracy. Te twoje 30 sekund jest zdecydowanie upierdliwe.

    Jeśli hello worldy kompilują się 30 sekund to trzeba zacząć od zmiany
    maszyny żeby poprawić komfort pracy :)

    Mówię o czasie średnim. Gdy jestem na etapie definiowania interfejsów
    to oszczędzam czas przez globalny inklud - nie uganiam się co chwilę po
    30tu plikach po każdej zmianie. Gdy jestem na etapie implementowania
    funkcjonalności to zwykle zmienia się plik źródłowy a nie nagłówkowy i
    kompilacja dużo nie spowalnia z powodu globalnego inkludu.

    Poza tym taki qtcreator właśnie w tej chwili i tak nie umiem automatycznie
    wygenerować zależności i choć w obecnym projekcie nie mam globalnego
    inkludu to muszę robić rebuild albo se ręcznie napisać make...

  • 25. Data: 2012-05-31 01:13:04
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > Uzyskanie któtkich cykli zmiana-kompilacja-debug jest bardzo ważna dla
    > komfortu pracy. Te twoje 30 sekund jest zdecydowanie upierdliwe.

    Właśnie zmierzyłem.
    Środowisko: linux/qtcreator/i3/jakiś-tani-dysk-2.5cala
    Projekt: 44 pliki (h i cpp) łącznie 440kb kodu
    Nagłówki biblioteczne: trochę z core qt
    Czas rebuild-all z opcją -O3 7 sekund.

    To co piszesz ma znaczenie przy projektach zdecydowanie powyżej 2MB kodu.

  • 26. Data: 2012-05-31 01:25:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-31 01:13, M.M. wrote:
    > To co piszesz ma znaczenie przy projektach zdecydowanie powyżej 2MB kodu.

    Cały czas pytam o helloworldy. Dla nich nie ma znaczenia jak bardzo
    spieprzysz.

  • 27. Data: 2012-05-31 01:26:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 31.05.2012 01:13, M.M. wrote:
    > Właśnie zmierzyłem.
    > Środowisko: linux/qtcreator/i3/jakiś-tani-dysk-2.5cala
    > Projekt: 44 pliki (h i cpp) łącznie 440kb kodu
    > Nagłówki biblioteczne: trochę z core qt
    Akurat QT ma całkiem sensownie rozbite nagłówki na forward deklaracje w
    głównym i deklaracje dopiero w odpowiednim miejscu.

    > Czas rebuild-all z opcją -O3 7 sekund.
    Gratuluję. Ja się ostatnio cieszyłem jak na nowym core i5 projekt zaczął
    się budować 5 minut zamiast 40.

    > To co piszesz ma znaczenie przy projektach zdecydowanie powyżej 2MB kodu.

    Poużywaj trochę bardziej zaawansowany boost ;)
    Michoo

  • 28. Data: 2012-05-31 01:28:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-31 01:01, M.M. wrote:
    > Poza tym taki qtcreator właśnie w tej chwili i tak nie umiem automatycznie
    > wygenerować zależności

    qtcreator nie używa -MM czy czegoś podobnego do make?

    > albo se ręcznie napisać make...

    Jesli wiesz co robisz to zazwyczaj wychodzi to na zdrowie.

  • 29. Data: 2012-05-31 02:03:50
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > głównym i deklaracje dopiero w odpowiednim miejscu.

    > Gratuluję. Ja się ostatnio cieszyłem jak na nowym core i5 projekt zaczął

    Hmmm
    440KB / 7s = x / (40*60s)
    440KB / 7s * 40 * 60s = x
    x = 150MB

    Jeśli kompilowałeś projekt o rozmiarze 150MB to cóż...

  • 30. Data: 2012-05-31 02:13:01
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Cały czas pytam o helloworldy. Dla nich nie ma znaczenia jak bardzo
    > spieprzysz.
    Po co więc używać określenia 'spieprzenie' skoro jak sam przyznajesz to
    nie ma znaczenia? Poza tym program o rozmiarze 2MB, zwłaszcza gdy
    jest porządnie zaprojektowany, to nie taki hello world, może już robić
    coś całkiem pożytecznego.