  • 1. Data: 2010-08-17 18:26:38
    Temat: nawigacja w telefonie i opłaty
    Od: "slawek75 " <s...@W...gazeta.pl>

    witajcie,
    przymierzam się do zmiany telefonu na jakiś z systemem operacyjnym, do
    któregoż to telefonu będzie można wgrać nawigację.
    proszę o informację jak to jest z opłatami. znalazłem informację dotyczącą
    Nokii:
    "Mapy można załadować do urządzenia Nokia z wyprzedzeniem, a następnie
    ustawić Ovi Mapy w trybie offline. Dzięki temu system nawigacyjny będzie
    nadal działać, oszczędzając przy tym baterię. Ta funkcja szczególnie przyda
    się osobom obawiającym się kosztów transmisji danych za granicą lub w
    miejscach, gdzie zasięg sieci jest słaby albo nie ma go wcale."
    czy tylko Nokia ma te "Ovi Mapy", z których można korzystać bez potrzeby
    łączenia się z internetem? proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z
    opłatami za korzystanie z nawigacji? w szczególności interesuje mnie właśnie
    coś takiego jak "Ovi Mapy" z Nokii.
    dziękuję,
    S.

  • 2. Data: 2010-08-17 18:39:42
    Temat: Re: nawigacja w telefonie i opłaty
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    W dniu 17-08-10 20:26, slawek75 pisze:

    > czy tylko Nokia ma te "Ovi Mapy", z których można korzystać bez potrzeby
    > łączenia się z internetem?

    Tylko Nokia.

    proszę o info jak to jest z innymi telefonami i z
    > opłatami za korzystanie z nawigacji?

    Każdy OS ma jakąś mapę offline.

    --
    ALEX Alpha

  • 3. Data: 2010-08-17 19:54:40
    Od: "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl>

    ALEX <a...@x...pl> napisał(a):

    > Każdy OS ma jakąś mapę offline.

    ok, dziękuję. pytanie pewnie lamerskie, ale poproszę o info jak (chodzi o
    stronę techniczną) navi z telefonu prowadzi mnie podczas podróży? wzorem jest
    dla mnie tom-tom, której używałem. wprowadzam trasę, navi łączy się z
    satelitami i z ich pomocą prowadzi mnie do celu. czy w telefonie jest podobnie?
    reasumując: chodzi mi o to, czy nawigacja w telefonie może działać podobnie jak
    choćby wspomniana przeze mnie firmy tom-tom i nie będzie generować mi
    dodatkowych kosztów podczas używania jej?
    S.

  • 4. Data: 2010-08-17 19:59:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 20:39:42 +0200, ALEX napisał(a):

    > Każdy OS ma jakąś mapę offline.

    o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
    Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 5. Data: 2010-08-17 20:08:17
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    W dniu 17-08-10 21:54, slawek75 pisze:

> [...]
    > satelitami i z ich pomocą prowadzi mnie do celu. czy w telefonie jest podobnie?

    Praktycznie na 100%. Dochodzi co prawda AGPS, ale to dosłownie grosze.

    > reasumując: chodzi mi o to, czy nawigacja w telefonie może działać podobnie jak
    > choćby wspomniana przeze mnie firmy tom-tom i nie będzie generować mi
    > dodatkowych kosztów podczas używania jej?

    Online jak np. NaviExpert pobiera mapy z sieci = koszt
    Offline jak np. OM mapy ma na karcie pamięci = zerowy koszt

    --
    ALEX Alpha

  • 6. Data: 2010-08-17 20:10:24
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 19:54:40 +0000 (UTC), slawek75 napisał(a):

    > ok, dziękuję. pytanie pewnie lamerskie, ale poproszę o info jak (chodzi o
    > stronę techniczną) navi z telefonu prowadzi mnie podczas podróży?

    Moim zdaniem lepiej zainstalować jakieś osobne oprogramowanie do nawigacji.
    Np. na Symbian polecam Garmin a na Windows Mobile Automapę.

    --
    Krasnal...

  • 7. Data: 2010-08-17 20:10:38
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    W dniu 17-08-10 21:59, Waldek Godel pisze:

    > o.. serio? A co ma Bada? Albo BREW?

    Chęci dobre, ale ciało mdłe ;-) Zauważ że kolega to laik w temacie, a Ty
    przytaczasz całkowity hardkor, hmmm.

    --
    ALEX Alpha

  • 8. Data: 2010-08-17 20:14:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:10:38 +0200, ALEX napisał(a):

    > Chęci dobre, ale ciało mdłe ;-) Zauważ że kolega to laik w temacie, a Ty
    > przytaczasz całkowity hardkor, hmmm.

    no każdy to każdy, nie?

    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
    i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 9. Data: 2010-08-17 20:32:51
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "slawek75 " <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > navi łączy się z satelitami i z ich pomocą prowadzi mnie do celu.

    Na pewno "nie łączy się z satelitami" :-)

  • 10. Data: 2010-08-17 20:37:10
    Od: ALEX <a...@x...pl>

    W dniu 17-08-10 22:14, Waldek Godel pisze:

    > no każdy to każdy, nie?

    No tak zapomniałem że:
    1 Waldi ma zawsze rację
    2 A jak racji nie ma to patrz punkt 1 ;-P
    O skrótach myślowych słyszałeś?

    --
    ALEX Templar