  • Data: 2010-06-03 18:36:46
    Temat: Re: napięcie zasilania UL149x a gło?no?ć
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-03 17:33, J.F. pisze:

    > A 12V bylo z sieci czy z baterii ?
    > Bo wiesz - napiecie ma dwa konce :-)

    Fakt napięcie 12V brałem z zasilacza. Tylko czy faktycznie różne źródło
    zasilania usprawiedliwia aż taką różnicę? W przypadku tych 12V po
    dotknięciu śrubokrętem wejścia wzmacniacza "brum" dosłownie miałem
    wrażenie, że zaraz przybiegnie rodzina sprawdzić co się dzieje. W
    omawianym superreakcyjniaku zasilanym 6V z baterii brzęczenie słychać,
    ale zdecydowanie nie tak głośno.

    > Glosnik do masy i bootstrap musieli zrobic inaczej.
    > Ciekawe czemu, sensu to raczej nie ma.

    Wersja z głośnikiem do masy też znajduje się w karcie katalogowej,
    jednak wygląda trochę inaczej. Nie ma chociażby kondensatora 0,1u w
    szeregu z rezystorem 1om między nóżką 12 a masą.

    > Tak sie patrze w te karte katalogowa .. i teraz widze kiepskie
    > sprzezenie dla DC. Sprawdzales jaka jest skladowa skala na wyjsciu ?

    Około 3V.

    > A jaki wielki sygnal wejsciowy ?
    >
    > A piloksztaltna skladowa nie zatyka wzmacniacza ?

    Niestety nie mam oscyloskopu... BTW przed chwilą zdjąłem zasilanie z
    części radiowej i kręciłem potencjometrem sprawdzając jak zmienia się
    głośność "brumu" - wszystko wygląda ok. Może faktycznie trochę ciszej
    niż przy zasilaniu 12V, ale jednak. Natomiast gdy próbowałem manipulować
    potencjometrem przy zasilanym detektorze superreakcyjnym zauważyłem
    występowanie naprawdę głośnych gwizdów i świstów. Wcześniej nie
    zwróciłem na to uwagi, bo głośność była ustawiona na jednym poziomie a
    ja kręciłem jedynie trymerem starając się wstroić w stację.